Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1878
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1874

Følg bodybuilding.dk på

Blodsukker falder drastisk efter shake

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg spiser morgenmad kl 6. En mindre madpakke kl 10. Frokost kl 12.

Jeg har en shake med på job til kl 14-5ish som preworkout; den indeholder 1 scoop oats + 1 scoop pulver. Jeg træner efter arbejde (16ish).
Når jeg har drukket min shake, kan det nogle dage føles som om, jeg er ved at gå sukkerkold 30 min efter.
Så sent som igår rystede jeg nærmest i bilen på vej hjem, og det føltes som om, jeg var ved at gå sukkerkold. Det blev svedt igennem.

Jeg har oplevet det før, hvor jeg har været tvunget til at købe en bar i centeret, for jeg var simpelthen helt flad for energi.

Hvorfor er det, det sker?

Reputation point: 115

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du spiser frokost kl. 12 og en shake kl 15 og så træning fra kl. 16 til måske 17.30? Det var mange timer at gå uden mad inden en træning. En lille shake lever du ikke længe på energimæssigt, hvis du er inde og træne tungt. Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, eller om dette blot er sket en enkelt gang, men kan du ikke få et større måltid ind inden træning. Blodsukkerværdier og glukoseomsætning gider jeg ikke ind på.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:Du spiser frokost kl. 12 og en shake kl 15 og så træning fra kl. 16 til måske 17.30? Det var mange timer at gå uden mad inden en træning. En lille shake lever du ikke længe på energimæssigt, hvis du er inde og træne tungt. Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, eller om dette blot er sket en enkelt gang, men kan du ikke få et større måltid ind inden træning. Blodsukkerværdier og glukoseomsætning gider jeg ikke ind på.

jeg synes nu, det fungerer fint. Der er vel også små 30g gryn i shaken.
Her i den sene cut sæson vil jeg ikke ændre det, men når der skal leanbulkes igen, vil jeg da helt klart tænke på noget andet.

DonLauge skrev:Når jeg har drukket min shake, kan det nogle dage føles som om, jeg er ved at gå sukkerkold 30 min efter.
Så sent som igår rystede jeg nærmest i bilen på vej hjem, og det føltes som om, jeg var ved at gå sukkerkold. Det blev svedt igennem.

DonLauge skrev:jeg synes nu, det fungerer fint. Der er vel også små 30g gryn i shaken.
Her i den sene cut sæson vil jeg ikke ændre det, men når der skal leanbulkes igen, vil jeg da helt klart tænke på noget andet.

At have følelsen af at gå sukkerkold og begynde at ryste og svede, synes jeg ikke passer med dit udsagn om "at det fungerer fint". Pas på cognitive dissonance.

Antaget at kosten medfører problemerne, bør du ændre den. Ja, det er cutsæson, men med mindre du er i dine sene forberedelser til et stævne, hvor du stiller op, så bør du sagtens kunne have plads til løse problemet. Faktisk anbefaler Layne Norton, at du indtager omkring 35 % af din daglige ration af kulhydrater (lav GI) + en god håndfuld protein inden din træning samt omkring 20 % (high GI) + endnu en god håndfuld protein under din træning. Det er anbefalinger til atleter, der skal cutte til en bodybuildingkonkurrence.

Hvor mange carbs får du i løbet af en dag? Jeg vil anbefale dig at spise en portion havregryn eller lignende tæt på din træning og så drikke shaken med whey, banan, mælk etc. under din træning - ud fra de procenter, jeg har givet dig. Hvis det giver dig problemer med din macrofordeling, vil jeg overveje om jeg får nok carbs, evt. skære noget fedt fra (dvs. ændre dine macros, hvis du er på low carb) eller ud've morgenfaste, så du gemmer dine carbs til senere, så du får nok carbs før, under og efter træning (dvs. ændrer din måltidstiming). Ud fra det du fortæller, er det ikke holdbart, cut eller ej.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kostplan: Ingen kostplan

BigHungry skrev:
DonLauge skrev:Når jeg har drukket min shake, kan det nogle dage føles som om, jeg er ved at gå sukkerkold 30 min efter.

DonLauge skrev:jeg synes nu, det fungerer fint. Der er vel også små 30g gryn i shaken.

At have følelsen af at gå sukkerkold og begynde at ryste og svede, synes jeg ikke passer med dit udsagn om "at det fungerer fint". Pas på cognitive dissonance.

Antaget at kosten medfører problemerne, bør du ændre den. Ja, det er cutsæson, men med mindre du er i dine sene forberedelser til et stævne, hvor du stiller op, så bør du sagtens kunne have plads til løse problemet. Faktisk anbefaler Layne Norton, at du indtager omkring 35 % af din daglige ration af kulhydrater (lav GI) + en god håndfuld protein inden din træning (45 minutter til 120 minutter inden) samt omkring 20 % (high GI) + endnu en god håndfuld protein under din træning. Det er anbefalinger til atleter, der skal cutte til en bodybuildingkonkurrence.

Hvor mange carbs får du i løbet af en dag? Jeg vil anbefale dig at spise en portion havregryn eller lignende tæt på din træning og så drikke shaken med whey, banan, mælk etc. under din træning - ud fra de procenter, jeg har givet dig. Hvis det giver dig problemer med din kostsammensætning, vil jeg overveje om jeg får nok carbs, evt. skære noget fedt fra eller lave morgen faste, så du får dine carbs før, under og efter træning. Ud fra det du fortæller, er det ikke holdbart, cut eller ej.

Det er heller ikke hver dag, jeg står med denne fornemmelse. Men der skal kigges på det, når det går ud over ens træning.

Total carbs typisk på en dag:

100-150 g.
Fra morgen til før træning ~ hvertfald 3/4 dele.

Det er typisk til frokost, der varierer.
Jeg er gået fra søde kartofler i kl 10 madpakken til feta og skiftet mine ris om aftenen ud med ingen carbs, da jeg egentlig var ret sommerbulket.

BigHungry skrev:
Hvor mange carbs får du i løbet af en dag? Jeg vil anbefale dig at spise en portion havregryn eller lignende tæt på din træning og så drikke shaken med whey, banan, mælk etc. under din træning - ud fra de procenter, jeg har givet dig. Hvis det giver dig problemer med din macrofordeling, vil jeg overveje om jeg får nok carbs, evt. skære noget fedt fra (dvs. ændre dine macros, hvis du er på low carb) eller ud've morgenfaste, så du gemmer dine carbs til senere, så du får nok carbs før, under og efter træning (dvs. ændrer din måltidstiming). Ud fra det du fortæller, er det ikke holdbart, cut eller ej.

Men jeg kan godt se, hvor du vil hen.
Eventuelt forberede en kl 14 madpakke og vente med shaken til jeg er kommet hjem.

Det er meget svært at sige noget specifikt om det, da det kræver mere information om din træning, præcise kostsammensætning, vægt og lignende, men generelt vil jeg sige, at jeg typisk ser, at visse grupper folk får for få carbs.

Low carb diæter er blevet ekstremt populære de senere år, og kan godt implementeres i et vist omfang, men at bruge det konsekvent er ikke optimalt i forhold til træning. Populariteten skyldes først og fremmest, at det er en praktisk måde at foretage kalorierestriktion på.

Mit råd til dig vil være, at lægge flere carbs før, under og efter træningen og ligeså stille øge mængden generelt - ja, selv på cut. Jeg antager, at du får en god portion fedt. Prøv at skær i det og erstat det med carbs. Hvis du ligger i den høje ende af protein, kan du også skære der.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kostplan: Ingen kostplan

BigHungry skrev:Det er meget svært at sige noget specifikt om det, da det kræver mere information om din træning, præcise kostsammensætning, vægt og lignende, men generelt vil jeg sige, at jeg typisk ser, at visse grupper folk får for få carbs.

Low carb diæter er blevet ekstremt populære de senere år, og kan godt implementeres i et vist omfang, men at bruge det konsekvent er ikke optimalt i forhold til træning. Populariteten skyldes først og fremmest, at det er en praktisk måde at foretage kalorierestriktion på.

Mit råd til dig vil være, at lægge flere carbs før, under og efter træningen og ligeså stille øge mængden generelt - ja, selv på cut. Jeg antager, at du får en god portion fedt. Prøv at skær i det og erstat det med carbs. Hvis du ligger i den høje ende af protein, kan du også skære der.

Det' modtaget. Jeg takker.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster