Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 871
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 868

Følg bodybuilding.dk på

BODY SDS

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

http://www.body-sds.dk/

Skriver dette indlæg lidt i frustration da jeg har nogle bekendte der omtaler denne 'behandlingsform' meget positivt, dog uden at kunne fortælle hvad det præcist er der er så fantastisk. Jeg har selv et utroligt stort forbehold imod pseudovidenskabelige behandlingsformer og mit indtryk er, at 'body-sds' er intet mere end en gnag hypet pop-behandling, hvor man forsøger at lave noget nyt ved at være både psykoterapeut, kiropraktor, massør og livsstilscoach - dog uden at være særligt god til nogen af tingene. Jeg har en hypotese at eventuelle positive effekter er ren placebo. Hvis folk tror på det virker, så føler de også det har virket.

Er der nogen der er bekendte med body-sds og kan af- eller bekræfte dette?

Jeg kender folk der står i kø med deres hårdt tjente penge og har lyst til at bruge dem på "body-sds" behandlinger, så vil utroligt gerne høre jeres erfaringer/vurderinger - og eventuelle alternativer.

mvh

ps.
Har lige lidt guldkorn afslutningsvist:

De piskesmældsramte får oftest en ubehagelig oplevelse med smerter i form af ømme muskler i nakken. Disse smerter aftager som regel i løbet af nogle uger eller efter en behandling.

Nårh ok, det lyder meget ligetil - det er godt nok synd at der render adskillige piskesmældspatienter rundt i flere år og lider når de bare ku ha gået til "body-sds".. ja fuck da mig

(...) afhjulpet mange med utallige problemer i bevægeapparatet, organproblemer samt nerve og sanse problemer med resultater som virkelig har skabt forandring.

Pseudovidenskab uden evidens: 10/10
"Whatever you're doing.... Have pride in it.. Do it to the best of your ability... Peace Dorian"

Do not pray for easy lives, pray to be stronger men.
Do not pray for tasks equal to your powers, pray for powers equal to your tasks.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ud fra det begrænsede jeg ved om body-sds, så er det ikke noget unikt. Det er en samling af manuelle behandlingsteknikker. Ofte med brug af ganske agressive teknikker. Teknikkerne bruges hver for sig af dygtige kiropraktorer og fysser allerede. I tillæg er der vægten på den psykosomatiske gennem stresscoaching og en vis mængde psykoterapi og anden håndtering af det mentale aspekt.

Der er nogle problemer ved at blande fysisk terapi og psykoterapi. Man kommer MEGET tæt på patienterne, når man både laver en fysisk berøring og arbejder med psykoterapi. Der sker mange hormonelle påvirkninger ved berøring og man kommer MEGET tættere på patienter i den situation. I norge er der en særlig uddannelse for fysioterapeuter, der vil arbejde med en terapiform, hvor man masserer og laver samtaleterapi samtidigt med. Under behandlingen, er der fokus på vejrtrækning, vasovagale reaktioner, muskeltonus og mere.

Disse behandlere i Norge har en fysioterapeut uddannelse bag sig og tager en yderligere uddannelse og eksmane for at få lov til at behandle med en kombination af massage og psykoterapi. Af sikkerhedshensyn! Jeg har selv oplevet at kvinder reagerer emotionelt og kontaktsøgende efter behandling og ville personligt aldrig rode mig ud i kombinationen af massage/manuel behandling og psykoterapi. Der er for stor risiko for uheldige emotionelle reaktioner for store for mig.
I body SDS regi, er de tydeligvis ikke bekymrede for dette.

Jeg har talt med et par SDS behandlere, de har alle været utroligt selvsikre, faktisk over i det arrogante. De fortæller alle historier om patienter de har behandlet og hjulpet hvor ingen andre kunne. Guess what, det oplever ALLE fysser, kiroer, massører og læger. Du er måske nummer 4 i rækken og har flere fordele:

1. Du kan gøre noget andet end de 3 foregående.
2. Patienten har haft længere tid til at komme sig over skaden.
3. Hvis det ikke lykkedes kommer patienten ikke tilbage og klager ikke til dig. Su du ved ikke hvem du IKKE har hjulpet.
4. Ingen behandler er ekspert i alle teknikker. Det vil sige der skal et team til, og en del forskellige forsøg til nogen gange, for at løse et problem.

Jeg er stadig en "ny behandler" og fysioterapeut. Jeg forholder mig ydmygt og sender altid folk videre, hvis jeg kender folk, der kan håndtere et problem bedre end mig. Det handler ikke om mig og mit ego som behandler, det handler om patientens fremtid.

SDS behandlere slår mig som dygtige håndværksmæssigt, men arrogante og selvfede. Jeg har kun mødt 3 stykker, så tag det for hvad det er. Fys skolen har mange problemer, men man får en overordnet forståelse og et diagnostisk tankesæt der er grundlæggende og som jeg oplever alternative behandlere glemmer.

Sidst men ikke mindst, har en af mine veninder oplevet en SDS behandler lagde an på hende under behandlinger og sms'ede hende. Det er totalt utilgiveligt. Ja der findes også Ventegodt typer blandt læger og givetvis også blandt fysser. Det er stadig en god koncentration af dårlige oplevelser, ud fra den begrænsede kontakt, jeg og venner har haft med SDS'ere.

Når det er sagt har jeg mødt flere der med god effekt har fået behandling af SDS'ere og jeg kunne godt finde på at uddanne mig i deres teknikker -psykoterapien og selvfedmen, kan jeg bare godt undvære.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg hørte og så første gang noget til Bodysds hvor kim bodnia fik det i programmet "stjernerne på slottet" hvor det vist var Remee der anbefalede det. Den store seje bodnia tudede (fordi han tør at lade sig rive med og mærke efter, når han bliver bedt om det - han er jo en rigtig mand!). Jeg var imponeret og tænkte at hvis man både kan arbejde med det psykiske og fysiske på een og samme gang ville jeg gerne prøve det. Jeg tænker netop sådan fordi jeg kender så mange mennesker, som går og har det skidt og holder deres tanker og følelser inde og det ofte resulterer i at de har ondt i maven og får muskelspændinger over længere tid for at kompensere...
Jeg forstår godt at der er mange mennesker - især mænd - som er skeptiske overfor det (læs "frygter at åbne for følelser") men jeg mener at den slags kræver mod og åbent sind. Jeg ville heller ikke selv få lige så meget ud af en massage eller hos kiropraktor hvis jeg forinden havde fået at vide at behandleren var dårlig til sit arbejde eller at han/hun var uprofessionel... Så derfor anbefaler jeg MEGET STÆRKT at man altid selv vælger at gå ind med et åbent sind/open minded, til alle typer behandlinger uanset om det er massage, terapi, psykolog eller bodysds og sågar hos sin læge. Det er svært at hjælpe folk der ikke vil hjælpes eller som er bange og utryg.
Derfor: kom så ind i kampen og vær lidt modig når du møder noget nyt.

{Columbus og alle andre rejsende var også open minded når de rejste til fremmende lande og valgte at tro på at jorden var rund.}
Jeg prøver at sige at hvis man vil opleve noget nyt bør man ikke klamre sig til sine gamle overbevisninger indtil man har har prøvet det og turdet det.

Jeg har prøvet bodysds 5 gange og jeg er overvejende MEGET positiv!
Jeg har prøvet det 2 gange hos Body-sds hos en pro behandler og det var super godt og fantastisk at opleve at behandleren kunne få mig til at slappe så meget af og åbne så meget op for uløste sager i min fortid. Jeg græd faktisk noget af tiden og behandleren var super dygtig til at få mig til at forstå at det er okay og at de er vandt til det, når folk tør at slappe af. Det var som at få en hård massage som virkelig løste op og gjorde dejligt ondt men det hjalp mig med at slappe af og mange af mine smerter som 4 forskellige massører har forsøgt at fjerne forsvandt første gang da jeg prøvede bodysds. Jeg er derfor meget positiv og kom der igen 2. gang efter 6 mdr igen og det var også super selvom jeg ikke græd igen så kom jeg af med en masse frustration og det er imponerende når man ikke taler om følelser ligesom psykologer og andre behandlere gør. Jeg er overbevist og fik endnu en behandling senere igen med samme glæde.

Jeg fik et gavekort til een på skindergade og det var også godt men slet ikke fysisk hårdt som de andre - han masserede ekstrem lidt og jeg følte mig lidt skuffet selvom der dog var dele af det som var super - han fik mig til at slappe af men det var ikke samme oplevelse som tidligere. Det virkede som om han var overbooked og jeg synes jeg var overset. desværre. Behandlere er forskellige, det er min konklusion.

Jeg prøvede det igen hos leopolds kropsterapi som jeg fik i gave af min kæreste og jeg er igen utrolig imponeret over hvor effektiv en behandling det er men jeg vil påpege at det kræver at man er ærlig fra starten overfor behandleren og fortælle at man måske har svært ved at vise følelser og ikke er glad for at græde eller rettere: fortæl hvad dine behov er og hvor du er i dit liv og så vil de tilpasse behandlingen bedst muligt. Men tving dig selv til at give slip, når du lægger dig på briksen så tænk "jeg er i gode hænder" for ellers spænder man imod og det gør det mindre effektivt.

Derfor kan i tage mit ord for det eller lade være - men jeg er meget tilfreds med behandlingsformen til trods for jeg var kritisk i starten så blev det modbevist!
Prøv det og tag stilling til det efter - men få anbefalet en behandler, da der er stor forskel på dem. =D>

Så du ved hvem jeg er:
Træner 2-5 gange om ugen med cardio og styrketræning efter bodylabs 2-splits program "back to basics" og jeg går til kiropraktor ca 1 gang om året. Har prøvet akupunktur flere gange med positiv og til tider ingen effekt. Jeg får hård sportsmassage minimum 1 gang om måneden. Jeg er designer og IT ekspert med egne virksomheder.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster