Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1504
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1502

Følg bodybuilding.dk på

Brug af kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BBDK..

Jeg er en dreng på 18 år som har taget træning seriøst siden jeg var 16 år..

I de to år hvor jeg har fået mere erfaring med træning, startede jeg med at bruge proteinpulver som nærmest er et 'must' efter træning hos de fleste..
Det seneste år har jeg brugt et produkt ved navn Kre-Alkalyn som er et kreatin tilskud som jeg har været super tilfreds med..

Der er mange forskellige kosttilskud derfor vil jeg gerne tage skridtet videre og begynde med at tage:

- BCAA Anabolic
og
- ZMA

Jeg vil så spørge om vejledning da jeg ikke er helt sikker på hvornår det bliver for meget..

Er det for meget hvis jeg starter før træning med at tage 2 caps Kre - Alkalyn og 3 caps BCAA Anabolic og sidst på dagen inden sengetid tager 2 tabletter ZMA?

Jeg træner i en variation af hver anden dag, altså Mandag = Træning
Tirsdag = Hvile
Onsdag = Træning Osv..

Kosttilskuddene regner jeg kun med at tage på træningsdage, er det spild af penge eller skal jeg også tage produkterne på hvile dage ?

Mvh. Thomas (-:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Bump

Hehe jeg synes du skal sætte dig lidt ind i hvad de forskellige produkter er først :) ik for at være ond men siden du f.eks. spørger om hvor vidt du kun skal tag dem på træningsdag og ikke hviledage tyder lidt på at du ikke rigtig ved hvad det er.

Inden du tænker for meget i kosttilskud i store baner, har du så styr på de grundlæggende ting?, her tænker jeg selvfølgelig kost og et ordenligt trænings program, hvor du har en eller anden form for progression indover.

Og med styr på kost menes ik at du godt ved at havregryn er bedre end coco pops :) men at du ved hvor mange Kcal du bør indtag, mængden af protein, fedt osv. altså en ordenlig kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Sakin skrev:Hehe jeg synes du skal sætte dig lidt ind i hvad de forskellige produkter er først :) ik for at være ond men siden du f.eks. spørger om hvor vidt du kun skal tag dem på træningsdag og ikke hviledage tyder lidt på at du ikke rigtig ved hvad det er.

Inden du tænker for meget i kosttilskud i store baner, har du så styr på de grundlæggende ting?, her tænker jeg selvfølgelig kost og et ordenligt trænings program, hvor du har en eller anden form for progression indover.

Og med styr på kost menes ik at du godt ved at havregryn er bedre end coco pops :) men at du ved hvor mange Kcal du bør indtag, mængden af protein, fedt osv. altså en ordenlig kostplan

Nej heh :) Det kan du godt have lidt ret i.

Altså med hensyn til det grundlæggende der falder jeg fint nok på plads, træner 'fullbody' hver anden dag fordi jeg ikke har tid til at komme i centeret hver eneste dag. 'med hensyn til træningsprogram har jeg en basal runde jeg kører hver gang så jeg får alle muskelgrupper med.. Altså, biceps, triceps, bryst, skulder, ryg, arme, ben og et par stykker mere.

Kigger man på kosten så ved jeg godt som du siger hvad er sundt og usundt ;-) Har tidligere forsøgt at lave en kostplan men formår aldrig at følge det helt til tops. Jeg har altid været meget høj og tynd så derfor spiser jeg for det meste også rigtig meget fordi jeg kan have problemer med at tage på.

Som basalt så har jeg altid taget proteinpulver og kreatin monohydrat som pulver.. Blev træt af at måle op så kom så frem til det her kre -Alkalyn jeg skrev om..

Har læst at BCAA forhindre nedbrydningen af muskler og i stedet stimulere musklernes proteinsyntese, hvilket selvfølgelig gør at jeg godt kunne tænke mig at prøve det. Men da jeg ikke selv har nogen erfaring med det spørger jeg derfor om råd og vejledning..:-)

ZMA skulle indeholde en masse Zink, Magnesium og B6 vitamin som jeg har hørt skulle give bedre resultater.

Du har ikke problemer med at tag på, du spiser bare langt mindre end du tror :) det er et gentagende problem for folk der tror du har svært ved at tag på. Sunde madvare er oftest ikke li så Kcal tætte som usunde og mætter tit også mere.

Foremålet med at tag ZMA er at det skulle kunne øge din naturlige testosteron produktion, læg mærke til jeg siger skulle, for det kan også diskuteres om det virker eller ej og hvor meget ekstra giver det så, vi er jo langt fra anabolske steroider hvis man tænker i de baner. Nogen mere også at aldre spiller ind, så man intet for ud af det når man er yngre, men først når man op omkring de 30. Jeg har da selv brugt dem nogen gange, men det har været for at sove tungere, hvilket der er mange der oplever ved at tag dem.

Så magisk er BCAA heller ikke :) , personlig synes jeg det er overkill og spild af penge, nogen vælger at indtage dem under træning og under cut periode. Jeg har selv forsøgt mig med en bøtte en gang, og kunne hverken se eller mærke forskel.

Men kort og godt, synes jeg du skulle bruge dine penge på noget andet. Hvis du tror at disse kosttilskud skulle gøre forskellen på om du kommer til at få drømmekroppen eller ej, så bliver du slemt skuffet.
Det bedste råd jeg kan give dig er stadig at få styr på den kost, og ikke kun hvad der er sundt og usundt, ellers kan du træne de næste mange år og stadig ikke forstå at der ikke sker noget.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

thomasfrydendahl skrev:
Sakin skrev:Hehe jeg synes du skal sætte dig lidt ind i hvad de forskellige produkter er først :) ik for at være ond men siden du f.eks. spørger om hvor vidt du kun skal tag dem på træningsdag og ikke hviledage tyder lidt på at du ikke rigtig ved hvad det er.

Altså med hensyn til det grundlæggende der falder jeg fint nok på plads, træner 'fullbody' hver anden dag fordi jeg ikke har tid til at komme i centeret hver eneste dag. 'med hensyn til træningsprogram har jeg en basal runde jeg kører hver gang så jeg får alle muskelgrupper med.. Altså, biceps, triceps, bryst, skulder, ryg, arme, ben og et par stykker mere.

Kigger man på kosten så ved jeg godt som du siger hvad er sundt og usundt ;-) Har tidligere forsøgt at lave en kostplan men formår aldrig at følge det helt til tops. Jeg har altid været meget høj og tynd så derfor spiser jeg for det meste også rigtig meget fordi jeg kan have problemer med at tage på.

Som basalt så har jeg altid taget proteinpulver og kreatin monohydrat som pulver.. Blev træt af at måle op så kom så frem til det her kre -Alkalyn jeg skrev om..

Har læst at BCAA forhindre nedbrydningen af muskler og i stedet stimulere musklernes proteinsyntese, hvilket selvfølgelig gør at jeg godt kunne tænke mig at prøve det. Men da jeg ikke selv har nogen erfaring med det spørger jeg derfor om råd og vejledning..:-)

ZMA skulle indeholde en masse Zink, Magnesium og B6 vitamin som jeg har hørt skulle give bedre resultater.

Har de besluttet dig for at du vil bruge BCAA og ZMA eller spørg du om det er nødvendigt?
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

GoonMuscle skrev:
thomasfrydendahl skrev:

Har de besluttet dig for at du vil bruge BCAA og ZMA eller spørg du om det er nødvendigt?

Mest om det er nødvendigt :-)

Men kan forstå på de artikler som jeg nu har læst at det er bedre at opbygge en god kostplan at følge..

Kunne godt finde på at bruge BCAA sammen med Kre - Alkalyn og så proteinpulver. ZMA kunne vel også prøves hvis man får en bedre søvn af det :-)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster