Jeg er en ung gut på 17 år og har i snart 2 år trænet styrketræning, men uden de største resultater har jeg her de
seneste måneder begyndt at spise sundere på baggrund af den viden jeg har.
Jeg er helt holdt op med at spise stivelsesprodukter og produkter med højt niveau af hurtigt fordøjelige kulhydrater, men spiser derimod mere kød og mange flere grønsager.
Jeg træner 4 gange om ugen med et 2 dags split program der fordeler muskelgrupper der understøtter hinanden. (Biceps, ryg, ben og mave / bryst, skulder, triceps ). Efter hver træningssession laver jeg en Tabata HIIT på 4 minutter hvor jeg er helt kørt ud bagefter. Derudover løber jeg et par gange om ugen 7-11km.
Ifølge nogle formler jeg har udregnet og den automatiske udregner under kostplanen så har jeg brug for omkring 2700 kcal om dagen.
Jeg vejer omkring 69-71kg og er 177cm høj.
Jeg har lavet en kostplan om hvordan jeg plejer at spise i hverdagene, den ser meget ens ud hver dag, men jeg bytter ofte morgenmaden ud med bare 2 spejlæg og et lille stykke kylling og kødet og grønsager er lidt forskellige, men fordeling er meget ens. (altså mange grønsager og proteiner, få kulhydrater.) Jeg tager kun en protein shake efter jeg har trænet, ikke på dage hvor jeg ikke træner og drikker godt med vand hver dag (4-5 liter).
Min pointe med den livsstil jeg lever nu er at smide lidt fedt uden af miste for meget muskelmasse, og så bagefter måske få opbygget lidt flere musklerne lidt igen. Jeg har læst en del ind på ernæring osv, så jeg kender de fleste tips og tricks.
Hvis I har nogen meninger eller tips til at gøre min livsstil / kost lidt bedre vil jeg meget gerne høre det
Mvh
Christian