Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Brug for guiding/meninger til min "cutting"

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'ere

Jeg er en ung gut på 17 år og har i snart 2 år trænet styrketræning, men uden de største resultater har jeg her de
seneste måneder begyndt at spise sundere på baggrund af den viden jeg har.

Jeg er helt holdt op med at spise stivelsesprodukter og produkter med højt niveau af hurtigt fordøjelige kulhydrater, men spiser derimod mere kød og mange flere grønsager.

Jeg træner 4 gange om ugen med et 2 dags split program der fordeler muskelgrupper der understøtter hinanden. (Biceps, ryg, ben og mave / bryst, skulder, triceps ). Efter hver træningssession laver jeg en Tabata HIIT på 4 minutter hvor jeg er helt kørt ud bagefter. Derudover løber jeg et par gange om ugen 7-11km.

Ifølge nogle formler jeg har udregnet og den automatiske udregner under kostplanen så har jeg brug for omkring 2700 kcal om dagen.

Jeg vejer omkring 69-71kg og er 177cm høj.

Jeg har lavet en kostplan om hvordan jeg plejer at spise i hverdagene, den ser meget ens ud hver dag, men jeg bytter ofte morgenmaden ud med bare 2 spejlæg og et lille stykke kylling og kødet og grønsager er lidt forskellige, men fordeling er meget ens. (altså mange grønsager og proteiner, få kulhydrater.) Jeg tager kun en protein shake efter jeg har trænet, ikke på dage hvor jeg ikke træner og drikker godt med vand hver dag (4-5 liter).

kostplan

Min pointe med den livsstil jeg lever nu er at smide lidt fedt uden af miste for meget muskelmasse, og så bagefter måske få opbygget lidt flere musklerne lidt igen. Jeg har læst en del ind på ernæring osv, så jeg kender de fleste tips og tricks.

Hvis I har nogen meninger eller tips til at gøre min livsstil / kost lidt bedre vil jeg meget gerne høre det

Mvh
Christian

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kortfattet, din kostplan er fin nok til at smide fedt med, men du får jo, som du nok ved, ingen muskelmasse af at være i underskud.
Hvad ligger din fedt procent på?
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Synes du skal prøve at se om du ikke kan finde noget lidt ''bedre'' kød end medisterpølse, der er gevaldigt meget fedt i pr. 100g.

- Derudover kunne du overveje at indtage noget kaseineret protein før sengetid (mælkeprodukter), personligt spider jeg mælkeprodukter LIGE før sengetid i stedet for at gøre det et par timer før, det gælder jo om at holde din krop næret gennem din søvn.

-- Overvej at begrænse dit indtag af protein per måltid til omkring de 30 gram, der er meget snak om at det er nogenlunde den maksimale mængde man rent faktisk kan gøre brug af uden at det begynder at lagres som fedt eller spaltes og derved ''spildes'' da de helst skulle gå til din restitution.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Tak for svarene

Jeg har prøvet at måle min fedtprocent både elektronisk og med fedttang, hvor jeg har fået at vide at den ligger omkring en 13% (fedttangsprøver viste lidt mindre, men jeg stoler ik helt på dem, det var 4 trins prøver).

Er det fint nok bare at drikke lidt skummetmælk eller minimælk før jeg går i seng i stedet for kasein protein?

Spiser ikke normalt så fedt kød, skrev bare medisterpølse fordi det lige var det jeg skulle have i aften.

Cznielsen skrev:Tak for svarene

Jeg har prøvet at måle min fedtprocent både elektronisk og med fedttang, hvor jeg har fået at vide at den ligger omkring en 13% (fedttangsprøver viste lidt mindre, men jeg stoler ik helt på dem, det var 4 trins prøver).

Er det fint nok bare at drikke lidt skummetmælk eller minimælk før jeg går i seng i stedet for kasein protein?

Spiser ikke normalt så fedt kød, skrev bare medisterpølse fordi det lige var det jeg skulle have i aften.

Hvis du kun har 13% fedt så skal du da bare igang med at bulke og tage på i muskelmasse :dope:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ja skummetmælk ville virke fint. Selv spiser jeg hytteost, kalkun/kylling og et glas skummetmælk lige før sengetid.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Er det også smart at få proteiner lige før jeg går i seng hvis jeg sigter efter at sænke min fedtprocent lidt mere?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster