Tirs Apr 10, 2007 21:16
Nye Indlæg (141895)
Siden sidste login
Nu er det så blevet tid til for alvor at give den gas igen og det er enormt dejligt at være tilbage.
Det er mere end et år siden jeg sidst lavede et program og brugte lang tid på at følge forummet. Nu har jeg så læst alle artikler igen, kigget lidt rundt omkring, men har stadig på fornemmelsen at jeg ikke træner helt optimalt.
Derfor ville jeg virkelig være taknmelig for lidt ris og ros. ( Ros så jeg fortsætter med det gode
Alder: 18
Vægt: 73-74kg
Højde: Ca. 175
Startede med træningen igen i januar. Træner hjemme og har derfor haft begrænset muligheder for Squat+Bænkpres, har dog lige bestilt et stativ som passer til min bænk. Har 100kg+ og kan nemt købe ekstra skiver. Har gainet 4-5g på 2 måneder ( fra 1/1 på 68-69kg)
Kosten har været rigtig god og hele tiden kcal+. Har fået rigeligt med protein og andet essentielt. Masser af frugt/grønt og gode fedtkilder.
Men jeg har spørgsmål omkring mit program/træning:
Jeg ville gerne bare i gang og fandt derfor en række øvelser hvor hele kroppen ville komme igennem. Siden 1/1 har det så - næsten - været Træning, 48 timer, Træning, 48 timer, Træning osv.
Bryst:
BB Bænk 4x8x (35kg+stang)
DB Bænk 4x8x11kg
Skuldre:
Military Press 4x8x20kg
DB Shoulder press 4x8x9kg
Triceps:
DB Triceps Extensions 4x8x11kg
DB Kickback 4x8x6kg
Biceps:
DB Curl 4x8x9,5kg
DB Hammer curl 4x8x9,5kg
Ryg:
Bent-over Row 4x8x13,5kg ( eller 6x8 og ingen lying row)
Lying Row 4x8xikke udført ( udført "forkert", for lav højde" )
Ben:
One leg squat? BW
Lidt squat i enkelte træningspas 8x?x(30g+stang)
Mave :
Alle mulige forskellige øvelser, trænet som alle andre muskler. Dragons, crunchs stuff..
Vægten er det jeg trænede med idag. Idéen til at starte med var at få startet på træningen med lav vægt for at starte op ( undgå skader osv ) og for maximal masse/vækst? Jeg skal på ski i uge 8, så det har været 7 ugers træning siden 1/1 også deload i uge 8. Vægten er steget cirka 2-6% per øvelser om ugen.
I behøver ikke kommentere på bænk+squat da det bliver bedre når mit stativ ankommer
Mit største problem er at jeg føler usikker på om jeg træner med den rigtige vægt i flere af øvelserne. Nogle er anstregende og andre føles lette. Selvom vægt er individuelt, er der så nogen der kan se om det ser helt dumt ud? ( Har ingen anelse, men måske tager de fleste 50% højere vægt i øvelse X end i øvelse Y f.eks. )
Andet problem er rent opsætningsmæssigt? Har jeg for mange sæt? For mange øvelser? Rigtige øvelser?
Målet er masse de næste 6-12 måneder og derefter styrke.
Også det sidste spørgsmål. Jeg har set flere logs her på siden og på MOL med folk der vejer mindre end jeg ( <73 ) og samme højde eller højere og arbejder med 200-300% højere vægt i deres øvelser. HOW? Troede man blev større som vægten stiger på stangen. ( Hvis der spises korrekt )
Fik målt min fedtprocent i sommers til 7%. Jeg er en af de der skiny fodbold drenge..
A: 175cm, 73kg, samme fedt % som B
B: 178cm, 71kg, samme fedt % som A
Men B har altså 200-300% større styrke i mange øvelser?
Hvis der er nogen der har læst helt herned, så mange tak
På forhånd tak
"Naxaran"
P.S. er der en moderator der kan lave navnet om? Det er helt tilbage fra det gamle bodyforum site, den gang man nørdede counterstrike...
EDIT : Arbejder på at finde et sted i nærheden eller et sted i huset hvor jeg kan få lavet pull-ups. Savner den øvelser og føler ikke ryggen får nok tæsk

Så teknikken burde være "ok", men kendte dog ikke den nævnte pendlay øvelse.