Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Bryst m.m. - Hvad nu?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften alle.

Jeg er nu kommet ind i en nogenlunde fornuftig træningsrytme igen, efter en større flytning, nyt arbejde og mere. Nu trænger kroppen til at få lidt masse på igen. :8

Træner hjemme, så udstyret er begrænset indtil videre. Har dog bænk, stativ, barbell og 2 x dumbells plus div. skiver. (Stativ til dips og pull-ups kommer op og hænge snart!) :P

Mit program på press-dagen er som følger:

Benchpress: 6 set á 12 reps
Incline Bench: 5 set á 12 reps
Flyers: 4 set á 12 reps (den øvelse ryger snart ud!)
Military Press: 4 set á 12 reps
Lateral Raise: 4 set á 12 reps
Frenchpress SS med Close Bench: 4 set á 12 reps. (bliver snart erstattet/kombineret med dips igen)
Evil Wheel: 3-4 set á max 10 reps.

Jeg er i tvivl om hvilken faktor jeg skal gange vægten op med, nu hvor jeg gerne vil til at køre 10 reps og senere 8 reps (altså tungere og tungere) i de store bryst- og skulderøvelser.

Kan I hjælpe?

Slutteligt… :wink:

Mht. iso-øvelser, hvordan ser rep-range ud her for at få noget masse på kroppen?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvis dit formål med den faldende rep range er en øgning af intensiteten, så kan du f.eks. starte ved 70 kg ved 12 reps , så øge med 2,5 kg pr. 2-3 gang, indtil du ikke har overskud til at tage et par ekstra reps, hvorefter du så sænker dit antal reps til f.eks. 10

hst er et glimrende eksempel på en sådan opbygning... men syntes ikke den så høje volumen er optimal, med 19 bryst sæt er det simpelthen rent overkill
Brugeravatar

Reputation point: 245

Ang. reprange, er det vel det samme, iso eller ej...

Tænker du på vægtstigningen i perioderne med de samme reps, eller fx ved overgangen fra 12 til 8?

Hvis det var mig, ville jeg køre, så jeg havde overskud til 1-2 reps mere, nok lidt lavere i den første priode... Søg eventuelt inspiration i Detorians log, han træner på den måde, og det ser da ud til at virke meget pænt! :)
Friends dont let friends LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (2)

Selleri skrev:Ang. reprange, er det vel det samme, iso eller ej...

Tænker du på vægtstigningen i perioderne med de samme reps, eller fx ved overgangen fra 12 til 8?

Hvis det var mig, ville jeg køre, så jeg havde overskud til 1-2 reps mere, nok lidt lavere i den første priode... Søg eventuelt inspiration i Detorians log, han træner på den måde, og det ser da ud til at virke meget pænt! :)

Det er selve overgangen.

Lige nu slutter det 6. set benchpress med 75 kg á 12 reps. Hvad skal jeg regne med at kunne tage ved at sætte den ned til 10 og senere 8?

Jeg må hellere lige se den log. :)

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

*JJ* skrev:
Selleri skrev:Ang. reprange, er det vel det samme, iso eller ej...

Det er selve overgangen.

Lige nu slutter det 6. set benchpress med 75 kg á 12 reps. Hvad skal jeg regne med at kunne tage ved at sætte den ned til 10 og senere 8?

Jeg må hellere lige se den log. :)

Jeg er på ingen måde expert indenfor den træningsform der, men hvis jeg var dig, så ville jeg starte, hvor jeg sluttede med 2 reps mere, og så øge 2,5 kg pr træningsgang eller hver 2. træningsgang, efter hvad du føler er tilpas.

Jeg synes altså du skal starte de 10 reps på 75 kg, og så starte de 8 reps, hvor de 10 reps slutter..
Friends dont let friends LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Fitness & bodybuilding