Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1120
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Bryst træning uden skulderbelastning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen,
jeg er sikker på at det har været et spørgsmål mange gange før, men jeg har kigget rundt på forum ret længe og har brugt søge funktionen, men kunne ikke lige finde svaret på spørgsmålet (sorry)..

Men jeg har pådraget mig en mindre overbelastning af skulderen, hvorfor jeg gerne ville høre om det var muligt at træne bryst uden at belaste sine skuldre for meget?

Yderligere vil jeg gerne høre om I kan give nogle forslag til træning af indersiden af overarmen, samt lidt mave øvelser, som styrker "side" musklerne og nederste "muskel/delle" på maven.. :)

På forhånd tak!

Mvh.
Delight^
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har selv haft dårlig skulder en overgang og jeg kunne mærke den et halvt år efter også hvis jeg prøvede at klø mig på ryggen med højre hånd :S Det var nok pga for hård bænkpres træning så det stoppede jeg helt med... men lavede flat bench dumbell pressess istedet stille og roligt...

Bedste er bare at holde en pause fra træningen. 7 - 14 dages pause taber du ikke nogen betydeligt muskelmasse ved alligevel. Problemet med bryst træning er nemlig at skuldermusklen vil deltage i stort set alle øvelser. Men hvis du vil træne bryst, vil en form for isolationsøvelse som eks. flyers nok være at foretrække.
Derudover kan man ændre meget på ens teknik så man skåner skulderen mest muligt. Dette kunne du overveje at kigge lidt nærmere på så du undgår skade igen.

Men hensyn til træning af indersiden af overarmen, hvad mener du præcist med det?
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 175.00

Glaze skrev:Bedste er bare at holde en pause fra træningen. 7 - 14 dages pause taber du ikke nogen betydeligt muskelmasse ved alligevel.

Jeg tror også at jeg slapper af med bænkpres og skrå dumbells i det næste stykke tid.

Glaze skrev:Problemet med bryst træning er nemlig at skuldermusklen vil deltage i stort set alle øvelser. Men hvis du vil træne bryst, vil en form for isolationsøvelse som eks. flyers nok være at foretrække.
Derudover kan man ændre meget på ens teknik så man skåner skulderen mest muligt. Dette kunne du overveje at kigge lidt nærmere på så du undgår skade igen.

Ja, jeg var godt klar over at der nok ikke var meget at gøre, men så meget ved jeg desværre ikke om det endnu, så ville lige høre om der var noget der kunne gøres. Jeg skal helt sikkert have finpudset min teknik. Jeg er startet med den mere seriøse styrke her indenfor de sidste 3 måneder, så der skal nok justeres lidt teknik.

Glaze skrev:Men hensyn til træning af indersiden af overarmen, hvad mener du præcist med det?

Måske er det bare mig der ikke kan finde ud af at spænde rigtigt, men jeg synes jeg har et meget blødt punkt på indersiden af armen, men det skal det måske være? (Et punkt mellem biceps og triceps).

Styrkeliste

Teknik er super vigtigt når du træner hypertrofi (muskelvækst).

Ved ikke om jeg forstår det med armen helt korrekt, men lyder som om det du kan mærke som "blødt", faktisk bare er adskillelsen mellem Biceps brachii og Triceps, så dette er der ikke så meget at gøre ved. Det er sandsynligvis fedt der gør det blødt, så hvis det skal væk må du ned i fedt procent :o
Brugeravatar

Styrkeliste

Glaze skrev:Teknik er super vigtigt når du træner hypertrofi (muskelvækst).

Ved ikke om jeg forstår det med armen helt korrekt, men lyder som om det du kan mærke som "blødt", faktisk bare er adskillelsen mellem Biceps brachii og Triceps, så dette er der ikke så meget at gøre ved. Det er sandsynligvis fedt der gør det blødt, så hvis det skal væk må du ned i fedt procent :o

Shhh... Hehe.. :wink:

Jeg har tabt mig 24kg. siden d. 1. december og mangler stadig at forbedre fedtprocenten en hel del, men det kommer nok med tiden. Så hvis det bare er det der skal til, så er der jo ikke andet at gøre end at vente og bare træne videre, som jeg har gjort hidtil.. :)

Jeg må lige have en til at hjælpe mig med min teknik, tak for hjælpen!

Styrkeliste

Det sgu godt klaret, stor respekt herfra !
Med hensyn til teknikken, så det med at finde en der ved hvad han snakker om. En instruktør med uddannelse burde have viden om dette, men det absolut ikke sikkert.
Bare sørg for at få hjælp af en der har styr på anatomien.

Held og lykke med fortsat vægttab og træning!
Brugeravatar

Styrkeliste

Glaze skrev:Det sgu godt klaret, stor respekt herfra !
Med hensyn til teknikken, så det med at finde en der ved hvad han snakker om. En instruktør med uddannelse burde have viden om dette, men det absolut ikke sikkert.
Bare sørg for at få hjælp af en der har styr på anatomien.

Held og lykke med fortsat vægttab og træning!

Tak! Det vil jeg gøre, der er helt sikkert nogen, som kan hjælpe mig der hvor jeg træner.. :)

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster