Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Bulk, de sidste detaljer;D

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej igen
Fik god hjælp sidste gang så håber i kan hjælpe mig igen;D
Jeg er 26 år, 184 høj og vejer 84kg, fedtprocent ca. 15%
Jeg har tænkt mig at bulk indtil nytår
spørgsmål:

1) Jeg har forholdsvis styr på det med maden, jeg indtager 3600-3800kcal om dagen. Mit sprøgsmål er med hensyn til morgen og aften/natmad, jeg spiser 5 hele æg, 2 stykker rugbrød og drikker 0,5L skum.mælk hver morgen, noget jeg burde ændre? jeg indtager en del protein til aftensmad, f.eks 350g kylling, 100g ris og 0,5L skum.mælk, jeg spiser altid sent 20-21 tiden, og det er så også det sidst måltid jeg spiser inden jeg går i seng, burde jeg spise noget igen lige inden jeg går i seng? og evt hvad?

2) Jeg træner 3-spilt program, bryst/biceps , ryg/triceps og ben/skulder og træner så mave 2 ud af 3 gange, mit spørgsmål er hvor tit jeg skal nøjes med at træne;D jeg elsker at træne, så ender for det meste med 5-6 gange om ugen, er det for meget? vil jo ikke træne så meget at det modarbejder min muskelvækst

3) Jeg træner set af 6-8 gentagelser, lyder måske lidt dumt, men det er vel optilmalt når man bulker?;D
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Sakin skrev:Hej igen
Fik god hjælp sidste gang så håber i kan hjælpe mig igen;D
Jeg er 26 år, 184 høj og vejer 84kg, fedtprocent ca. 15%
Jeg har tænkt mig at bulk indtil nytår
spørgsmål:

1) Jeg har forholdsvis styr på det med maden, jeg indtager 3600-3800kcal om dagen. Mit sprøgsmål er med hensyn til morgen og aften/natmad, jeg spiser 5 hele æg, 2 stykker rugbrød og drikker 0,5L skum.mælk hver morgen, noget jeg burde ændre? jeg indtager en del protein til aftensmad, f.eks 350g kylling, 100g ris og 0,5L skum.mælk, jeg spiser altid sent 20-21 tiden, og det er så også det sidst måltid jeg spiser inden jeg går i seng, burde jeg spise noget igen lige inden jeg går i seng? og evt hvad?

2) Jeg træner 3-spilt program, bryst/biceps , ryg/triceps og ben/skulder og træner så mave 2 ud af 3 gange, mit spørgsmål er hvor tit jeg skal nøjes med at træne;D jeg elsker at træne, så ender for det meste med 5-6 gange om ugen, er det for meget? vil jo ikke træne så meget at det modarbejder min muskelvækst

3) Jeg træner set af 6-8 gentagelser, lyder måske lidt dumt, men det er vel optilmalt når man bulker?;D

1) Det optimale inden sengeting er langtidsoptagelige proteiner. Skyr og kasein protein er gode alternativer.

2) Nej - træn det du vil, bare klø på!

3) Om det er optimalt eller ej, kommer an på hvordan din krop reagerer. Hvis den kan "lide" 6-8 gentagelser og lidt tungere vægte, så kør det! Men vokser du ikke, eller føler du ikke det virker, så tag nogle kilo af og prøv med flere gentagelser.
Det gælder bare om at prøve sig frem og se hvad der virker.
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sakin skrev:1) Jeg har forholdsvis styr på det med maden, jeg indtager 3600-3800kcal om dagen. Mit sprøgsmål er med hensyn til morgen og aften/natmad, jeg spiser 5 hele æg, 2 stykker rugbrød og drikker 0,5L skum.mælk hver morgen, noget jeg burde ændre? jeg indtager en del protein til aftensmad, f.eks 350g kylling, 100g ris og 0,5L skum.mælk, jeg spiser altid sent 20-21 tiden, og det er så også det sidst måltid jeg spiser inden jeg går i seng, burde jeg spise noget igen lige inden jeg går i seng? og evt hvad?

Hvis det virker for dig, passer til din hverdag og du får ramt dit ønske kcal indtag/makronutrient fordeling, så er det helt fint. Du behøves ikke at spise noget lige før du går i seng, handler mest om prefærence.
Sakin skrev:2) Jeg træner 3-spilt program, bryst/biceps , ryg/triceps og ben/skulder og træner så mave 2 ud af 3 gange, mit spørgsmål er hvor tit jeg skal nøjes med at træne;D jeg elsker at træne, så ender for det meste med 5-6 gange om ugen, er det for meget? vil jo ikke træne så meget at det modarbejder min muskelvækst

Ineffektiv fordeling af muskler, dine triceps bliver ramt 3 dage i træk samt andre ting. Med et 3-split er det optimalt at køre det igennem 2 gange om ugen, altså 6 pas om ugen.
Sakin skrev:3) Jeg træner set af 6-8 gentagelser, lyder måske lidt dumt, men det er vel optilmalt når man bulker?;D

Ja det er helt fint.
Set the record straight.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan