Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57023 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er emmafff

Vores medlemmer har i alt skrevet 2037800 indlæg i 92519 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 260
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 258

Følg bodybuilding.dk på

Calistenics begynder

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej Bb.

Jeg har fået stor interesse for calistenics, ikke noget jeg har erfaring med. Det er også længere tid siden jeg har trænet ellers.
Men jeg har fået et program som jeg vil prøve af her i starten.

Squat - 30 reps
Lunges - 30 reps
‐-------
Chin ups - 8-10 reps
Australian pull-up - 8-10 reps
---------
Push ups - 8-10 reps
Band shoulder press - 8-10 reps
----------
Sit ups - 8-10 reps
Hollow body - 30 sek
----------
Bacl raises - 8-10 reps
Planche - 30 sek
----------
Dips - 8-10 reps
Band curls - 8-10 reps

Jeg har 2 andre start programmer som jeg vil veksle lidt mellem med som udgangs punkt starter jeg her.
Vil tilføje jeg har 2 timers kampkunst træning hverdag, jeg har løb hver anden dag i interval 3 min, løb 2 min gå, i 5 intervaller. Jeg cykler og 20 km hverdag. Jeg træner også asthanga yoga hverdag i en time over hele kroppen, mest i mine ben.

Nogle der har erfaring med calistenics og måske kan give feedback på programmet.

Har også et spørgsmål ang. hvor meget tid jeg skal forvente at bruge i forhold til og kunne komme i forskellige poses som, l-sit, iron cross, front lever og hvad vi ellers har.
Ellers om i har andre råd.

På forhånd tak.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26. jan 2018, 19:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Umiddelbart virker det som et ret ambitiøst projekt i en allerede ret tætpakket træningsrutine, hvis du allerede laver i hvert fald 4 timers træning hver dag. Især hvis du ikke har lavet calisthenicsfør, så er det ret meget at forlange at man skal lave 8-10 chin ups eller plance. Hvor mange sæt skal du tage i øvelserne, og hvor ofte skal du træne? Det er meget forskelligt hvor hurtigt man lærer forskellige bevægelser, især de tekniske, der findes mange resourcer på nettet for det men de mere komplicerede kræver jo selvfølgelige en del tid at mestre. Har du overvejet at kontakte en træner der specialisered sig i den type træning? Jeg hører at Niels Jørgensen skulle være ret god, han sælger også nogle programmer lavet til begyndere.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2. dec 2018, 12:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ord:

1. Det der er ikke et program. Det er en flok øvelser der er sat (dårligt) sammen.
2. Hvor ofte er det meningen det der skal laves? Hvor mange sæt? Hvor langt skal de sæt trækkes?
3. Opbygningen er elendig. Du vil aldrig udtrætte dine muskler før du laver en så avanceret isometrisk øvelse som planche.
4. Hvis du prøver at bruge din styrketræning til at understøtte din kampkunst så hold dig fra isometriske øvelser, så som planche. De har ikke særlig god overførbarhed
5. Hvem i alverden har du fået det makværk af?!
6. Holy, det er en stor workload, alt taget i betragtning.
7. Ved du hvor avanceret en planche er? Det er 2xBW+ bænkpress, for at lave lidt sammenligning.
7. Niels Jørgensen er ikke et dårligt forslag. Husk at købe ham cortado.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det program sejler. Hvis du vel begynde et sted har Reddit.com/r/bodyweightfitness en udemærket Recommended Routine med progressioner etc.
https://www.reddit.com/r/bodyweightfitn ... ed_routine

Ellers er en rigtig træner et godt bud. Niels Jørgensen er god.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 355
 
Indlæg: 4275
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Luxury Swiss Chalet Resort in Pune for Couples and Family where you see the valley & river on one side and the city on the other.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. maj 2020, 11:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



The Luxury Swiss Chalet Resort in Pune for Couples and Family where you see the valley & river on one side and the city on the other.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. maj 2020, 11:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster