Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TJ skrev:Synes selv det virker som en fed måde at træne på, men tænkte det måske ville være lidt svært at afgøre hvilken vægt man skulle bruge og bliver et sæt med færre reps også "godkendt?"
Forresten, hvad mener du med 3/2/1 wave. Er det over dagene eller i selve træningspasset?

JCB skrev:TJ skrev:Synes selv det virker som en fed måde at træne på, men tænkte det måske ville være lidt svært at afgøre hvilken vægt man skulle bruge og bliver et sæt med færre reps også "godkendt?"
Forresten, hvad mener du med 3/2/1 wave. Er det over dagene eller i selve træningspasset?
Du skal bruge en vægt, hvor du kan tage 6 reps i 20 min. Du afgører jo selv, hvor lange pauser du holder. Men meningen er, at få så lavet så mange sæt så muligt indenfor de 20 min og prøve at slå det næste gang. Det jo dumt, hvis du vælger en vægt der giver dig problemer efter 5 sæt fx. vægt har ikke den størte betydning i et densitets program, det er mere vigtigt hvor meget arbejde du får lavet inden for en vis tidsgrænse. Du får jo også automatisk mere vægt på når rep rangen falder.
3/2/1 wave:
3 reps 100 kg (1 sæt)
pause
2 reps 105 kg (2 sæt)
pause
1 rep 110 kg (3 sæt)
pause
3 reps 105 kg (4 sæt)
pause
2 reps 110 kg (5 sæt)
pause
1 rep 115 kg (6 sæt)
osv.
Sådan har jeg læst mig til det. Denne måde udføres også indenfor 20 min. mans skal lave 9 sæt i alt. dvs 3 waves

TJ skrev:JCB skrev:TJ skrev:Synes selv det virker som en fed måde at træne på, men tænkte det måske ville være lidt svært at afgøre hvilken vægt man skulle bruge og bliver et sæt med færre reps også "godkendt?"
Du skal bruge en vægt, hvor du kan tage 6 reps i 20 min. Du afgører jo selv, hvor lange pauser du holder. Men meningen er, at få så lavet så mange sæt så muligt indenfor de 20 min og prøve at slå det næste gang. Det jo dumt, hvis du vælger en vægt der giver dig problemer efter 5 sæt fx. vægt har ikke den størte betydning i et densitets program, det er mere vigtigt hvor meget arbejde du får lavet inden for en vis tidsgrænse. Du får jo også automatisk mere vægt på når rep rangen falder.
3/2/1 wave:
3 reps 100 kg (1 sæt)
pause
2 reps 105 kg (2 sæt)
pause
1 rep 110 kg (3 sæt)
pause
3 reps 105 kg (4 sæt)
pause
2 reps 110 kg (5 sæt)
pause
1 rep 115 kg (6 sæt)
osv.
Sådan har jeg læst mig til det. Denne måde udføres også indenfor 20 min. mans skal lave 9 sæt i alt. dvs 3 waves
Okay, så man har ikke nødvendigvis en vægtprogression i ugerne?

Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..

JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Hvorfor ik bare køre dette program hele tiden?

Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Tror ikke det fungere som en længerevarende macrocycle.. Snare som en mesocycle ind i et andet program..

JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Tror ikke det fungere som en længerevarende macrocycle.. Snare som en mesocycle ind i et andet program..
Det inderholder da elers alle regler for at blive stor og stærk. Jeg har aldrig været glad for høje reps så derfor er jeg en stor fan af densitets træning, og det den måde jeg gerne vil træne på.
Canadian bear indeholder jo også en slags periodisering med styrke til sidst, så tror sagtens det noget man kan blive ved med at køre. I øvrgt siger artiklen at man sagtens kan gøre det. bare husk en dekon/delaod efter endt styrke wave.

Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Det inderholder da elers alle regler for at blive stor og stærk. Jeg har aldrig været glad for høje reps så derfor er jeg en stor fan af densitets træning, og det den måde jeg gerne vil træne på.
Canadian bear indeholder jo også en slags periodisering med styrke til sidst, så tror sagtens det noget man kan blive ved med at køre. I øvrgt siger artiklen at man sagtens kan gøre det. bare husk en dekon/delaod efter endt styrke wave.
Tja du kan jo gøre som du vil og sikkert også med super resultater.. Jeg ville bare bruge det på en anden måde end dig så

JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Tja du kan jo gøre som du vil og sikkert også med super resultater.. Jeg ville bare bruge det på en anden måde end dig så
Den måde jeg vil gøre det på er jo netop sådan som vægløfterne gjorde det dengang. Men igen man gør tingene forskelligt og som du nævner er der sikkert gode resultater at hente ved begge måder.
Hvad syns du/i om selve mesocyclen?
Accumulation (4 weeks): 6 reps/set
Intensification (4 weeks): 3 reps/set
Peaking (2 weeks): 3/2/1 wave
Tænker specielt på peaking med waven. Kunne alm styketræning være bedre for mig da jeg ikke skal peake til noget konkurrence.

Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:JCB skrev:Mikkel leicht skrev:Minder lidt om et program med ren brug af RE-metoden eller en variant heraf.... Lyder faktisk som et virkelig simpelt (som altid er godt) og virkelig produktivt program i form af en mesocycle.. Tage denne BEAR cyklus og så evt tage en periode bagefter (evt med deload i mellem) med Cluster Method (igen en deload) så max forsøg, og så starte op på sit normale igen..
Den måde jeg vil gøre det på er jo netop sådan som vægløfterne gjorde det dengang. Men igen man gør tingene forskelligt og som du nævner er der sikkert gode resultater at hente ved begge måder.
Hvad syns du/i om selve mesocyclen?
Accumulation (4 weeks): 6 reps/set
Intensification (4 weeks): 3 reps/set
Peaking (2 weeks): 3/2/1 wave
Tænker specielt på peaking med waven. Kunne alm styketræning være bedre for mig da jeg ikke skal peake til noget konkurrence.
Synes det ser godt ud.. Tror du vil kunne få rigtig god fremgang på det der.. Og giv lige feedback, kunne være man skulle prøve et forløb en gang..![]()
jeg synes du skal tage peaking med den wave der, også selvom du ikke skal til nogen konkurrence kan du godt have en da hvor du maxer lidt, så du samtidigt har lidt "feed-back" på egen fremgang.. Større styrke er som regel også større masse, og det jo noget vi alle kan lide

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster