Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1717
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1714

Følg bodybuilding.dk på

Carbs

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB!

Hvis den nuværende cut fortsætter godt, så er planen den at jeg skal bulke om 6-8 uger. I den forbindelse er jeg i gang med at bygge en kostplan og herunder kunne jeg godt tænke mig at supplere min kostplan ved at smide det der svar til 500 kcal. af "Bodylab Carbs" pulver i en af mine shakes. http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-carbs-1-676p.html

Jeg vil gerne spørge om de kulhydrater, som bliver brugt i det pulver med mere eller mindre er "sukker", eller om de i sammensætning med en god kost er effektivt. Her tænker jeg self på, at de ikke sætter sig som fedt (kontra almindelig sundt mad). Resten af min kostplan har en god makro fordeling og næringsindhold.

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan

Et eksempel: Drikke en shake og spise for 500 kcal. Peanutbutter eller drikke en shake sammen med overstående pulver svarende til 500 kcal. Hvad er mest effektivt?

Med andre ord: hvor tæt kommer det at drikke overstående pulver på at spise for 500 kcal. kage? - Maltodextrin som kulhydraterne i pulveret består af er et sødemiddel. Bortset fra det, så håber jeg at nogle herind ved mere om det end mig selv og gider oplyse mig kort om det.

Den eneste fordel du får fra Bodylab Carbs og lignende er at det er hurtigt optagelig i kroppen så det kan være godt til efter træning hvis dine glykogen depoter er tømte og du mangler energi men dette vil ikke ske let medmindre du træner overdrevet meget cardio med høj puls da kroppen bruger mere af glykogen depoterne under hurtig puls.

Jeg plejer at spise en banan sammen med proteinshaken efter træning men der skal ca. 5 mellemstore bananer til at dække de 500 kcal du næver.

Hvis du ikke spiser grønsager vil du med stor fordel få gode kulhydrater fra dette også og det handler jo om at få dækket det gennem hele dagen og med frugt og grønsager vil du få masser af fibre, vitaminer og mineraler som kroppen har brug for og som mætter længere.

Havregryn og ruggryn har også nogle gode egenskaber de indholder en masse fibre, langkædede kulhydrater og en vis andel planteprotein og så smager det lækkert sammen med f.eks skyr blandet med proteinpulver og nødder.

Reputation point: 0

Galleri: Intet galleri

Pre Big Bang skrev:Den eneste fordel du får fra Bodylab Carbs og lignende er at det er hurtigt optagelig i kroppen så det kan være godt til efter træning hvis dine glykogen depoter er tømte og du mangler energi men dette vil ikke ske let medmindre du træner overdrevet meget cardio med høj puls da kroppen bruger mere af glykogen depoterne under hurtig puls.

Jeg plejer at spise en banan sammen med proteinshaken efter træning men der skal ca. 5 mellemstore bananer til at dække de 500 kcal du næver.

Hvis du ikke spiser grønsager vil du med stor fordel få gode kulhydrater fra dette også og det handler jo om at få dækket det gennem hele dagen og med frugt og grønsager vil du få masser af fibre, vitaminer og mineraler som kroppen har brug for og som mætter længere.

Havregryn og ruggryn har også nogle gode egenskaber de indholder en masse fibre, langkædede kulhydrater og en vis andel planteprotein og så smager det lækkert sammen med f.eks skyr blandet med proteinpulver og nødder.

Det bruges som et supplement til en kost der i forvejen er underlagt god makro fordeling og næringsindhold. At noget mætter længere betyder heller ingenting når det skal bruges til bulk. Med andre ord er spørgsmålet om det kan påvirke kroppen til at tage mere på i fedt kontra andre carbs? (procentmæssigt af den samlede vægtforøgelse)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster