Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1459
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

CKD og Kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.
Jeg er ved at planlægge en CKD kur, og er ved at undersøge hvilke kosttilskud der kan bruges undervejs.

Low carb fasen:
10mg Vanadyl sulfat sammen med 300mg ALA ved alle 6 måltider på dagen.
Vanadyl sulfat skulle gøre, at blodsukkerniveau falder, og man forbliver i en stærk ketosis fase.
ALA gør, at en større andel af kulhydrater kan lagres i musklerne, hvor de gør nytte, i stedet for fedtreserver. Dette gør, at fedtforbrændingen optimeres.
Vil bruge Chromium Picolinate 1 stk ved morgenmad evt. 1 stk ved aftensmaden.
Krom øger insulinfølsomheden i kroppen, hvilket balancerer blodsukkerniveauet og mindsker trangen til sødt. Krom har vist sig at kunne forhindre muskelnedbrydning i forbindelse med fedtforbrænding.
Har spekuleret på at bruge fatburner produktet BURN, eller skal jeg bare nøjes med at bruge 200mg koffein sammen med morgenmaden.

High carb fasen:
Kreatin, ALA og Glutamin.

Hvad kan anbefales, og hvad vil være skidt. Jeg er jo kun interesseret i at få så gode resultater som muligt.

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Indtagelse af Glutamin under en lav kalorie diæt vil hjælpe kroppen til at bevare mest muligt muskelmasse. Men har hørt, man skulle holde sig fra det under low carb fasen. Det vil gå direkte i leveren og blive omdannet til glukose, og man vil derfor blive sparket ud af ketosis. Kan det virkelig passe? Kan jeg evt. bruge Leucine? Eller HMB?
Jeg troede ikke at en aminosyre kunne blive omdannet til glukose i leveren.

Hvilke kosttilskud kan man bruge med godt resultat under en CKD kur?

nu har jeg kørt ckd flere gange igennem en årrække og hvad jeg bruger af kosttilskud er en god whey uden for mange carbs, kreatin, og taurine det er det hele og jeg synes altid jeg har fået et super resultat på ckd!!
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder da bestemt interessant moller 27 ....

Jeg troede bare, at kreatin kun kunne anbefales ved carb load up fasen. Kreatin er måske mere virksomt med samtidig indtagelse af hurtige carbs. Har hørt andre mene, at bruge en stor mængde kreatin, hurtige carbs og Glutamin ved første carb up indtagelse efter træning fredag. Også gerne sammen med ALA....dette skulle deponere carbs hurtigere i muskel depoterne.

Har læst at der bruges Vanadyl sulfat ifm. BodyOpus ketogenic bulk diæt. Så det kan måske mere anbefales at bruge ALA under en CKD cut periode. ALA kan efter hvad jeg har læst mig frem til hurtigere få en ned i en stærk ketosis.

Så du vil anbefale følgende: Whey 80, kreatin og Taurine.....du bruger ikke koffein for at speede din fedtforbrænding op ..... og få noget ekstra energi ved evt. morgen cardio...inatager du kun kreatin og Taurine 30-45 min før din træning.

Jeg har mange spørgsmål moller 27 ....har jo ikke prøvet CKD kuren før......

Rosquist73 skrev:Det lyder da bestemt interessant moller 27 ....

Jeg troede bare, at kreatin kun kunne anbefales ved carb load up fasen. Kreatin er måske mere virksomt med samtidig indtagelse af hurtige carbs. Har hørt andre mene, at bruge en stor mængde kreatin, hurtige carbs og Glutamin ved første carb up indtagelse efter træning fredag. Også gerne sammen med ALA....dette skulle deponere carbs hurtigere i muskel depoterne.

Har læst at der bruges Vanadyl sulfat ifm. BodyOpus ketogenic bulk diæt. Så det kan måske mere anbefales at bruge ALA under en CKD cut periode. ALA kan efter hvad jeg har læst mig frem til hurtigere få en ned i en stærk ketosis.

Så du vil anbefale følgende: Whey 80, kreatin og Taurine.....du bruger ikke koffein for at speede din fedtforbrænding op ..... og få noget ekstra energi ved evt. morgen cardio...inatager du kun kreatin og Taurine 30-45 min før din træning.

Jeg har mange spørgsmål moller 27 ....har jo ikke prøvet CKD kuren før......

sorry min fejl ..jeg bruger også kun kreatin i carb up perioden.... kan ikke helt huske hvofor men mener det er nytteløst at tage på så low carb som man køre i low perioden skal nok lige kigge mine noter igenem!...ved ikke om du har gavn af taurine men jeg tager det fordi jeg læste at krudt folket brugte det imod kramper når de bruger clenbutorol og prøvede det så selv da jeg tit får muskel krampe når jeg løfter tungt eller løber længe og det har hjulpet mig helt vildt og har taget det siden....du kan sagtens tage koffein det ved jeg manger der gør på ckd men da jeg ikke selv kan tåle det har jeg droppet det.
ville nok vælge en whey 95 den er vist lig nul carb eller ihvertfald meget lidt!!
den med ala har jeg ikke hørt før det kunne være jeg skulle forsøge mig med det næste gang:-)
men alt i alt uanset hvilke kost tilskud man bruger er ckd en konge måde at cutte på efter min mening jeg har opnået super resultater hver gang!!
only the strong survive

Styrkeliste

Jeg er ved at kombinere min kostplan. Det er vel primært de to første dage på low carbs, at man skal holde sig fra grønsager, for derigennem hurtigere at komme i ketosis. Det er vel muligt allerede på dag 3, at begynde at spise små mængder, f.eks. en Broccoli blanding der indeholder få kulhydrater. Og for at få nogle fibre i kroppen - og fylde maven op. Dette er vel muligt så længe man holder sig under de magiske 20g kulhydrater om dagen.

Bruger du selv morgen cardio om søndagen for hurtigere at komme i ketosis. Hvor meget cardio skal man gøre under perioden?

Er det nødvendigt at bruge et kalk tilskud, når det ikke er muligt at indtage mælk?

Fiber produktet HUSK kan vel anbefales for at holde maven igang?

Kan det anbefales at indtage 1000mg C-vitamin 3 gange i løbet af dagen udover Bodymin tilskud?

Jeg vil forsøge mig med at indtage 300mg ALA ifm et måltid - 6 gange i løbet af dagen - dette med formål at nedregulere blodsukker niveauet - og forblive i ketosis. Vil ikke bruge ALA under carb up fasen - ønsker ikke en deponering af glukose på dette tidspunkt, men høste frugterne af glykogen superkompensation. Tager jeg totalt fejl af dette?

Det er vel nødvendigt at drikke rigeligt med vand, når kroppen bliver drænet for glykogen - og dermed også det vand det trækker med sig ud?

Kan det virkelig passe, at Glutamin kan omdannes til glukose i leveren - og dermed smide en af ketosis?
Der er jo også Glutamin i Whey protein produkt!

Har du nogen erfaring med Vanadyl sulfat?

Rosquist73 skrev:Hej BB.
Jeg er ved at planlægge en CKD kur, og er ved at undersøge hvilke kosttilskud der kan bruges undervejs.

Low carb fasen:
10mg Vanadyl sulfat sammen med 300mg ALA ved alle 6 måltider på dagen.
Vanadyl sulfat skulle gøre, at blodsukkerniveau falder, og man forbliver i en stærk ketosis fase.
ALA gør, at en større andel af kulhydrater kan lagres i musklerne, hvor de gør nytte, i stedet for fedtreserver. Dette gør, at fedtforbrændingen optimeres.
Vil bruge Chromium Picolinate 1 stk ved morgenmad evt. 1 stk ved aftensmaden.
Krom øger insulinfølsomheden i kroppen, hvilket balancerer blodsukkerniveauet og mindsker trangen til sødt. Krom har vist sig at kunne forhindre muskelnedbrydning i forbindelse med fedtforbrænding.
Har spekuleret på at bruge fatburner produktet BURN, eller skal jeg bare nøjes med at bruge 200mg koffein sammen med morgenmaden.

High carb fasen:
Kreatin, ALA og Glutamin.

Hvad kan anbefales, og hvad vil være skidt. Jeg er jo kun interesseret i at få så gode resultater som muligt.

På forhånd tak!

Nu skal du passe lidt på med at blande koffein sammen med kreatin, hvis det altså ikke bare skal , undskyld sproget "pisses" ud igen.. Du skulde jo gerne bruge det til fordel med ALA.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Forstår ikke hvorledes det kan ødelægge noget at bruge kreatin sammen med koffein....sammen med ALA....vil kun bruge kreatin og koffein på carb up perioden.....

Ved at ALA både er vand og fedt opløseligt.....og optages hurtigt i systemet.....og derigennem kommer ud gennem urinen.....!

Jeg ved ikke om nogen har erfaring med det herinde....????

Det hænger sådan sammen, at kreatinindtagelse øger muskelcellernes optag og akkumulering af glukose, og der med giver en god effekt sammen med ALA. Men koffein og kreatin medføre en reduceret resyntesehastighed af kreatinfosfat. Du for der for ikke den ønskede effekt fra kretinen. Denne negative effekt gælder i alle former for kreatinsupplementering hvor kaffein indtages sammen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Rosquist73 skrev:Jeg er ved at kombinere min kostplan. Det er vel primært de to første dage på low carbs, at man skal holde sig fra grønsager, for derigennem hurtigere at komme i ketosis. Det er vel muligt allerede på dag 3, at begynde at spise små mængder, f.eks. en Broccoli blanding der indeholder få kulhydrater. Og for at få nogle fibre i kroppen - og fylde maven op. Dette er vel muligt så længe man holder sig under de magiske 20g kulhydrater om dagen.

Bruger du selv morgen cardio om søndagen for hurtigere at komme i ketosis. Hvor meget cardio skal man gøre under perioden?

Er det nødvendigt at bruge et kalk tilskud, når det ikke er muligt at indtage mælk?

Fiber produktet HUSK kan vel anbefales for at holde maven igang?

Kan det anbefales at indtage 1000mg C-vitamin 3 gange i løbet af dagen udover Bodymin tilskud?

Jeg vil forsøge mig med at indtage 300mg ALA ifm et måltid - 6 gange i løbet af dagen - dette med formål at nedregulere blodsukker niveauet - og forblive i ketosis. Vil ikke bruge ALA under carb up fasen - ønsker ikke en deponering af glukose på dette tidspunkt, men høste frugterne af glykogen superkompensation. Tager jeg totalt fejl af dette?

Det er vel nødvendigt at drikke rigeligt med vand, når kroppen bliver drænet for glykogen - og dermed også det vand det trækker med sig ud?

Kan det virkelig passe, at Glutamin kan omdannes til glukose i leveren - og dermed smide en af ketosis?
Der er jo også Glutamin i Whey protein produkt!

Har du nogen erfaring med Vanadyl sulfat?

med hensyn til grønsagerne kan jeg ikke rigtig udtale mig da jeg under low carb fasen ikke spiser andet end diverse kød, æg ,flæskesvær,iceberg salat,og enkelte oste plus nogle andre få ting jeg prøver så vidt mulig at holde mit carb indtag på omkring 10gr pr dag.

lige når du starte vil jeg anbefale at du tager 14 dage i en køre uden carb up da det er min erfaring det er ca den tid kroppen tager på at omstille sig til at blive `fat adapted`.

med hensyn til vand giver det næsten sig selv da det er næsten det eneste du må drikke lige undtaget cola light (kun visse mærker nogen indeholder mange carbs).

ja husk er et must ellers vil du højest sandsynelig blive forstoppet!

med hensyn til cardio dyrkede jeg bare det jeg plejer bortset fra jeg altid lagde noget søndag og mandag for som du skriver at komme hurtigere i ketosis.

de andre ting du skriver har jeg ikke nogen erfaring med så kan desværre ikke give dig min mening der!!

til slut har jeg en pdf fil med noger der hedder the anabolic diet som er næsten det samme som cdk samme principper i den står der en masse godt om hvad der sker med kroppen og diverse undersøgelser jeg har haft rigtig meget glæde af den. den er dog på engelsk men hvis du vil have den kan du sende din mail adresse til kanyoncutter@hotmail.com så sender jeg den gerne til dig :D
only the strong survive

Styrkeliste

Jeg har undret mig over følgende spørgsmål:
"Kan det virkelig passe, at Glutamin kan omdannes til glukose i leveren - og dermed smide en af ketosis? Der er jo også Glutamin i Whey protein produkt!"

Aminosyre der tilhører gruppen af BCAA bliver metaboliseret direkte i musklerne. Til forskel fra andre amonosyre, der bliver metaboliseret i leveren. Dette kan derfor måske være noget af dette svar!

Kan det måske derfor anbefales at bruge aminosyren Leucin - der netop tilhører gruppen af BCAA - og kan bruges til at bevare mest muligt muskelmasse under denne CKD kur.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster