Jeg hedder Asbjørn, er 24 og er bosat i Aarhus. Kommer oprindeligt fra Viborg.
Jeg har trænet vægttræning nogle år efterhånden. Det har dog kun været for det sundhedsmæssige aspekt og med længere pauser ind imellem.
For ca. et år siden, flyttede jeg til Aarhus, og det var starten på en "rejse ind i et ukendt land" CrossFit og Vægtløftning. Det hele startede med nogle intro timer i Fitness World (Jensbaggesensvej). Hvor jeg fik styr på de mest basale øvelser Kettlebell swing (american version), box jumps, sjippe osv.
Derefter var jeg på 1'er holdene (øvede) og bl.a. lærte Thrusters, push press, push jerk og mange andre øvelser. Tilsidst endte jeg på deres 2'er hold (de meget øvede) og fik styr på eksempelvis full snatch, split jerk, kettlebell snatch og mange andre vægtløftnings øvelser.
Et andet vigtigt element i både CrossFit samt vægtløftning er Mobility Training her vil jeg henvise til Løfteriet, som beskriver det meget godt http://xn--lfteriet-54a.dk/node/11.
Har I spørgsmål til noget, så endelig fyr løs!
Træning 27/7 2013
Opvarmning:
2 x 500m roning for at varme kroppen op til en omgang mobilitets træning.
Mobility:
Der blev fokuseret på hofte, haser og ankler. Her har jeg 10 øvelser, som jeg skifter imellem. Alle har det trænings udbytte, at åbne op i lysken, løsne op i bag- og forlår, og få knæene ud over tåspidserne.
Træning:
Jeg og nogle kammerater kørte hero wod'en 'The Seven'.
Seven rounds for time of:
7 HSPU
60 kg Thruster, 7 reps
7 K2E
110 kg Deadlift, 7 reps
7 Burpees
7 KB Swings, 32 kg
7 Pull-ups
Tiden kan jeg ikke huske, men blev først færdig = GODKENDT!

Dagens trænings sang blev: