Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1608
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1606

Følg bodybuilding.dk på

Cut uden tab af styrke/muskelmasse?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk
Jeg har efterhånden hørt mange gange at i forbindelse med cut uden at miste styrke/muskel-masse skal det gøres "langsomt"
Og er selvfølgeligt godt klar over at alle er forskelligt bygget men kan det Menes at:

1. det enten har noget og gøre med når man går fra bulk til cut at der "langsomt" skal skæres ned for ens kcal istedet for man fra den ene dag til den anden har overskud på f.eks 500 og den næste underskud på 500 og det er "DeT" der gør at kroppen måske tænker "F*CK hvor blev alt de ekstra kcal af?"

2.eller er det "selve" størrelsen på ens underskud der har betydning? at det f.eks er en grænse i hvor stort dit underskud kan være uden at du mister muskel masse. f.eks at man helst ikke skal ha et større underskud end f.eks 250-350 kcal hvis man vil holde på så meget som muligt?.

Jeg ved godt det måske virker lidt indviklet men håber på at det måske er nogen der kunne give svar.

Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

niklasrd skrev:Hej BB.dk
Jeg har efterhånden hørt mange gange at i forbindelse med cut uden at miste styrke/muskel-masse skal det gøres "langsomt"
Og er selvfølgeligt godt klar over at alle er forskelligt bygget men kan det Menes at:

1. det enten har noget og gøre med når man går fra bulk til cut at der "langsomt" skal skæres ned for ens kcal istedet for man fra den ene dag til den anden har overskud på f.eks 500 og den næste underskud på 500 og det er "DeT" der gør at kroppen måske tænker "F*CK hvor blev alt de ekstra kcal af?"

2.eller er det "selve" størrelsen på ens underskud der har betydning? at det f.eks er en grænse i hvor stort dit underskud kan være uden at du mister muskel masse. f.eks at man helst ikke skal ha et større underskud end f.eks 250-350 kcal hvis man vil holde på så meget som muligt?.

Jeg ved godt det måske virker lidt indviklet men håber på at det måske er nogen der kunne give svar.

Tak på forhånd.

1. Din krop er ikke en autonom tænkende organisme, der kan vælge at tage selvstændige beslutninger.

2. Ja, det er primært underskuddet der afgør i hvilken grad, du mister fedt over muskler. Start med, at regulere dine kalorier, sådan at du rammer dit ligevægtsindtag, og derefter kan du så vælge ex. at starte med at gå 5% ned i kalorier den første uge (og anden uge, hvis man lyster) og derefter nedregulere yderligere 5%. Jeg synes ikke, at der er grund til at gå længere ned end 10% af ligevægtsindtag. Jeg understreger, at dette blot er min holdning. Hvis ikke vægten går ned, så dyrk noget let cardio, evt. sammen med noget intermittent fasting, for at øge fedtforbrændingen yderligere - SE LINK.
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster