Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1272
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1270

Følg bodybuilding.dk på

Cut - vurdering af diæt..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB'ere,

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering af min kost, hvis nogle har tid og lyst :)
Synes selv mit energi indtag ligger lidt for højt, men kan ikk rigtig selv se hvor jeg kan fjerne noget energi...
Jeg er 19 år
morgen vægt : 89,3 kg
Højde : 186
kender ikke min fedtprocent, men ved den er for høj :wink:

Er der nogle herinde der ved noget om, at majs skulle være ufordøjelige?(har jeg hørt) og i så fald, vil det så betyde at man ikke skal tælle energien fra majs med..

udover det der er i kostskemaet, indtager jeg omega-3 piller og koffein piller..

kost skema.xls
(91.5 KiB) Downloadet 166 gange

Reputation point: 0

Træner her: Power Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Du får ikke synderligt meget protein inden klokken 13 og hvis du endelig skal spise noget inden du går i seng, så lad det da være et glas mælk. :O)
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Galleri: Intet galleri

Synes der er flere ting galt.

- Ikke protein nok om morgenen/formiddagen.
- Generelt ikke protein nok.
- Uhensigtsmæssigt natmåltid.
- Hverken nok carbs eller proteiner efter træning.
- For lidt fedt (sundt fedt).

Håber det kunne bruges :)

Ellers bare prøv at overholde følgende 3 "regler", så går du ikke helt forkert i byen :wink:

- Protein i hvert måltid.
- Mad minimum hver 3. time.
- En "fornuftig" fordeling af nærigsstoffer - f.eks. 25/50/25.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tak for jeres svar :)

Vil gerne gi' jer ret i at der nok skal noget protein ind fra morgen af. Der bliver nok smidt en shake ind.

Vedr. det totale protein indtag vil jeg mene at jeg ligger indenfor det anbefalede indtag (1,4-1,8 gram/ kg kropsvægt)
Med en kropsvægt på 89,3 vil det sige jeg skal ligge imellem 126-162 gram pr. dag. Ud fra mit kostskema har jeg et total protein indtag pr. dag på 142,8 gram. Med en shake om morgen vil der yderligere komme 28 gram.

Angående carbs og protein efter træning, så læste jeg en artikel om, at det var videnskabelig bevist at kroppen ikke kunne optage mere end 20 gram protein efter træning. Kan desværre ikke lige finde kilden igen, men leder fortsat :D angående carbs, skal jeg ikke lige gør mig klog på om det er for lidt, vil jeg lige undersøge. (mener også det stod i samme artikel som det med protein)

Nat måltidet skal måske suppleres med lidt protein.

for lidt sundt fedt kan jeg godt se nu hvor i siger det :)

Træner her: Power Gym

Galleri: Vis galleri (2)

Toretto skrev:Tak for jeres svar :)

Vil gerne gi' jer ret i at der nok skal noget protein ind fra morgen af. Der bliver nok smidt en shake ind.

Vedr. det totale protein indtag vil jeg mene at jeg ligger indenfor det anbefalede indtag (1,4-1,8 gram/ kg kropsvægt)
Med en kropsvægt på 89,3 vil det sige jeg skal ligge imellem 126-162 gram pr. dag. Ud fra mit kostskema har jeg et total protein indtag pr. dag på 142,8 gram. Med en shake om morgen vil der yderligere komme 28 gram.

Angående carbs og protein efter træning, så læste jeg en artikel om, at det var videnskabelig bevist at kroppen ikke kunne optage mere end 20 gram protein efter træning. Kan desværre ikke lige finde kilden igen, men leder fortsat :D angående carbs, skal jeg ikke lige gør mig klog på om det er for lidt, vil jeg lige undersøge. (mener også det stod i samme artikel som det med protein)

Nat måltidet skal måske suppleres med lidt protein.

for lidt sundt fedt kan jeg godt se nu hvor i siger det :)

Det her bliver nok stillet lidt firkantet op, men vi vejer nogenlunde det samme. Du intager de der 140-160 proteiner og jeg 300+. Selvfølgelig kan vores behov være meget forskellige, og jeg skal formentlig heller ikke spise flere proteiner :D Men det jeg prøver at sige er, hellere lidt for meget end lidt for lidt. Vil sagtens mene at du kan sigte efter 2-2,5 gram proteiner pr. kg. kropsvægt. (IMO)

Angående carbs og protein efter træning, så sigt efter følgende: 0,5 protein pr. kg. kropsvægt, og 1 kulhydrat pr. kg. kropsvægt.

Natmåltidet må gerne supleres med noget protein, og HELST noget langsomt optageligt :)
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster