Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1454

Følg bodybuilding.dk på

dårligt kredsløb af nitric oxide

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har lige et spørgsmål til de kloge hoveder.

En ven, som forsker et eller andet, fortalte mig at produkter som No-xplode for blodkarrene til at udvide sig, men på en måde så de på sigt mister sin elastiske evne. Og man på den måde kan risikerer dårligt blodomløb + dårligt hjerte.
Jeg har ikke set nogle dokumenter der understøtter denne påstand, så jeg ville hører om nogle af jer, havde hørt/ved noget?

Reputation point: 15

Geografisk sted: 2300

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

EmilG skrev:Jeg har lige et spørgsmål til de kloge hoveder.

En ven, som forsker et eller andet, fortalte mig at produkter som No-xplode for blodkarrene til at udvide sig, men på en måde så de på sigt mister sin elastiske evne. Og man på den måde kan risikerer dårligt blodomløb + dårligt hjerte.
Jeg har ikke set nogle dokumenter der understøtter denne påstand, så jeg ville hører om nogle af jer, havde hørt/ved noget?

dette var da et emne jeg gerne så belyst da det er et produkt der er på hastig fremgang. håber sgu der kommer nogle gode svar på denne tråd.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

Har selv overvejet at tage dette produkt, da dette produkt på videnskabelig plan virkelig formår at give mærkbare resultater i styrke, energi, ydeevne eller træningsintensitet. Dog har jeg tidligere læst på criticalbench.com, at der er blevet rapporteret nogle bivirkninger af produktet. Nogle har oplevet problemer med maven, diarré og hovedpine. NO-Xplode kan også øge blodtrykket, hvilket betyder, at svært overvægtige mennesker frarådes at anvende produktet, andre har haft seksuelle problemer, søvnløshed og øget spænding i musklerne. Men uanset hvilke produkter man sender på markedet, er del vel altid nogen som er allergiske for det :-s
Sidst rettet af alllstar 27. okt 2009, 19:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:Har selv overvejet at tage dette produkt, da dette produkt på videnskabelig plan virkelig formår at give mærkbare resultater i styrke, energi, ydeevne og træningsintensitet for nogle mens andre ikke oplever det store.

Det er altså noget vrøvl?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

artikler/kost-kosttilskud/traening-kosttilskud.html

NO-boostere
Der findes indtil flere såkaldte nitrogen(II)oxid(NO)-boostere under navne som L-arginin og a-ketoglutarat. De er stoffer, som stimulerer frigivelsen af NO i blodbanen på samme måde som nitroglycerin (som i hjertemedicin), blot langsommere. NO virker karudvidende. Ideen med at bruge det er at øge blodforsyningen i muskelvæv og derved tilførslen af aminosyrer til proteinsyntese. Der er dog lige det problem at interstitiet, rummet der omgiver og adskiller muskelcellerne og blodkarrene har en højere aminosyrekoncentration end blodbanen. På baggrund af dette skulle en øget gennemblødning i princippet fjerne aminosyrer fra musklerne i stedet for tilføre dem. I litteraturen er det vist, at nogle af disse produkter kan forhindre muskeltab under svær sygdom, men der foreligger ingen dokumentation på, at det virker præstationsfremmende eller muskelopbyggende. Set i lyset af dette og at det ikke er et produkt, folk ligefrem skriger om, hvor fedt er, ville jeg smide pengene et andet sted, hvis jeg skulle ud at shoppe kosttilskud.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Vups my bad;

Har selv overvejet at tage dette produkt, selvom dette produkt ikke på videnskabelig plan virkelig formår at give mærkbare resultater i styrke, energi, ydeevne eller træningsintensitet
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Hvorfor i det hele taget lege med alle disse vidunder-produkter? Jeg er ikke anti-kosttilskud og nogle få af alle disse mirakelprodukter giver måske endda en smule effekt. Men selv de mest effektive kosttilskud er alligevel så lidt effektive at man reelt spilder sine penge hvis man håber på nogle vilde gains. Det er en fornuftig kostplan + hård træning (og evt krudt) der skaber en drømmekrop. IKKE kosttilskud.

Endvidere er reglerne i USA meget slappe mht. kosttilskud og sikkerhed. I DK er det producenten der skal bevise at et produkt er ufarligt og virksomt før markedsføring af produktet. I USA er det lige stik modsat. Her er det myndighederne der skal bevise at et produkt er farligt for at få det af markedet. Og alle anprisninger om at produktet giver dit og dat i styrke og gains kan man også bare skrive - så længe man bare skriver på bøttten at 'these statements have not been approved by the FDA.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:

Hvorfor i det hele taget lege med alle disse vidunder-produkter? Jeg er ikke anti-kosttilskud og nogle få af alle disse mirakelprodukter giver måske endda en smule effekt. Men selv de mest effektive kosttilskud er alligevel så lidt effektive at man reelt spilder sine penge hvis man håber på nogle vilde gains. Det er en fornuftig kostplan + hård træning (og evt krudt) der skaber en drømmekrop. IKKE kosttilskud.

Endvidere er reglerne i USA meget slappe mht. kosttilskud og sikkerhed. I DK er det producenten der skal bevise at et produkt er ufarligt og virksomt før markedsføring af produktet. I USA er det lige stik modsat. Her er det myndighederne der skal bevise at et produkt er farligt for at få det af markedet. Og alle anprisninger om at produktet giver dit og dat i styrke og gains kan man også bare skrive - så længe man bare skriver på bøttten at 'these statements have not been approved by the FDA.

Jeg er udmærket klar over at det ikke er et vidunder produkt, og jeg fremfører det heller ikke som værende det. Jeg bruger det, fordi det giver mig et godt boost til træningen.
Jeg var bare urolig for om det faktisk skadet mine blodkars elastiske evne og/eller ødelagde andet.

Styrkeliste

der er faktisk kommet ihvertfald et enkelt studie som dokumenterer en ergogenisk effekt af arginin supplementering. Men de gleste der oplever et "boost" af disse tilskud oplever dem ikke på grund af argininen eller noget som helst andet relateret til NO, men på grund af det store indhold af stimulanser som vincaminer, koffein, theobromin, synephrine, taurin og sådan kunne jeg blive ved. Ingen af disse stimulanser hjælper dig kroppen med at bygge styrke eller muskelmasse. Lidt synd at folk går mere op i deres "boost" end om det er sandsynliggjort at et produkt rent faktisk kan hjælpe dem med at få større muskler....

Jeg mener dog at det er meget usandsynligt at det skulle kunne have nogen negative effekter på kredløbet. Faktisk ville jeg gætte på at det kunne gavne kredsløbet qua dets blodtrykssænkende effekt. Under alle omstændigheder er det en påstand jeg nok ville bede om noget dokumentation på
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito.
Tak for et yderst fyldestgørende svar.
Jeg prøver at hører om jeg han kan fremskaffe dokumentationen på påstanden.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online