Træning d. 21/1-2012Jeg trænede i dag i noget der hedder DGI huset i Herning. Jeg var ikke videre imponeret.
Fitness centeret var fyldt med maskiner og de eneste frie vægte der var i det meget store lokale, var et stativ til bænk hvor bænken var en del af stativet. Udover det var der en stang og et rack hvor man kunne køre squat med videre. Stangen vejede mindre end 20 kg, men hvad præcist ved jeg ikke. Oven i det var der håndvægte til maks 22 kg.
Folk var hverken høflige eller venlige, og der lå skiver over det hele og ingen gad rydde op efter sig.
Desuden var der ingen riller på stangen til squat andet end ude i kanten. Det gjorde det meget svært at holde om den til dødløft, da den gled ud af hænderne. Det samme problem var med BB Bor, så jeg måtte ty til DB Bor, men hov, der var jo kun håndvægte op til 22 kg.
Det eneste plus var wellness på anden sal og en klatrevæg i bygningens badeland. Klatrevæggen lugtede dog mærkeligt.
Grundet de mange mennesker måtte jeg stå også stå og vente en del til de få fire vægte der var.
ATG Squat10 x Stang + 40 kg
5 x Stang + 60 kg
5 x Stang + 70 kg
5 x Stang + 70 kg
5 x Stang + 70 kg
5 x Stang + 65 kg
DB Bor12 x 22
12 x 22
12 x 22
Dødløft8 x stang + 40
5 x stang + 80
4 x stang + 80
3 x stang + 80
Det var grebsstyrken der manglede her. Det er ekstremt svært at holde fast om en glat stand og mine hænder er ikke særlig store så jeg kan ikke lave et låsegreb.Bænkpres8 x 60
5 x 75
5 x 72,5
5 x 72,5
4 x 72,5
5 x 70
Eneste øvelse jeg følte kørte godt og eneste redskab jeg følte jeg kunne bruge ordentligt.Militærpres5 x stang + 25
5 x stang + 25
5 x stang + 25
4 x stang + 25
3 x stang + 25
Efter hvad jeg plejer at løfte har stangen nok vejet mellem 15 og 20 kgLat pulldown8 x 60
8 x 60
8 x 60
Ville egentlig have kørt chinups men køen var for lang.Konklusion på dagens træning:Jeg træner ikke i DGI huset i Herning igen, men kommer der gerne for wellness, hvis jeg gider betale for det.
Ellers kørte træningen meget godt og jeg kan tydeligt mærke at jeg er steget i bænk og at jeg er blevet bedre til squat
Billeder til loggen skulle meget gerne komme efter næste træning sammen med mål på diverse lemmer. Jeg vil så vidt muligt forsøge at få taget dem i ordentlig belysning.