Har læst en del på forummet her og i takt med min tilbagevending til træning synes jeg det var passende at oprette en account + log også!
Kort info om mig
Er en 20 snart 21 årig gut fra Frederiksberg. Overstod min sproglige gymansieeksamen sidste juli og pt studerer jeg matematik intensivt (16 timer om ugen), mens jeg i fritiden arbejder med 3D og hjemmesider.
Stats
Navn: David
Årgang: 1986
Vægt: 64½ kg
Højde: 176 cm
Fedtprocent: Omkring 17% - for høj
Kropsmål
Højre arm: 30 cm
Venstre arm: 29½ cm
Bryst: 94 cm
Højre lår: 53 cm
Venstre lår: 53 cm
Liv: 85 cm
Træningserfaring
Har trænet en 1½ års tid, dog kun et ½ år alvorligt.
Efterhånden da det så småt var begyndt at ligne noget, tog jeg på sprogskole i Spanien i en måned, (juli - august) og de lige knap 70 kg jeg havde brugt et halvt år (siden jul) på at komme op på var sunket til sølle 65 da jeg kom hjem.
Lyder latterligt, men det svært at bevare styrke/størrelse når man bor hos en 'señora' der serverer 2 stykker toast og 3 kiks til morgenmad og grønsagssuppe til frokost.
I første omgang har jeg nu besluttet mig for at cutte fedt % så langt ned, at jeg kan bevare en respektabel % når jeg går i gang med 'bulk' efter jul. Den var nemlig alt andet en respektabel før. Var/er ikke tyk, men det hhv. fedt & muskel trade-off jeg havde i løbet af de 6 måneder var ikke det værd. For meget fedt!
Målsætninger
Ingen langsigtede mål for nu, men vil gerne ned på en 60-61 kg inden Januar
Udover det vil jeg gennemføre Smolov junior programmet i bænk, i samme periode. Lyder måske skørt under cut, men så at MC havde gjort det samme med succes, så hvorfor ikke forsøge!
Tidligere PR
Bænkpres: 60kg
Dødløft: 90kg
Squat: ikke testet
Træningsprogram: Fullbody x3
Dødløft: 5x5
Front Squat: 5x5
Bænkpres: (5x5) Smolov jr.
BOR/Yates Rows: 5x5
Dips: 5x5
Chins/pullups(whatever): 5x5 (underhånds indtil jeg kan med over)
Cable crunch: 4x6
Lateral raises: 4x6
Kost
Efter små 3 måneders fravær mht både træning og varieret kost, vil jeg nu til at spise 5 - 7 gange om dagen igen, samt at føre kropkost-log over det. Føler at jeg har rimelig styr på hvad der er sundt og hvad ikke er, noget andet er selvfølgelig at overholde det. Min viden stammer primært fra t-nation, mol, ff, og her.
Kosttilskud
-Udo's choice
-Fiskeolie
-Whey Protein
Håber der er nogle der vil komme med ris og ros til min log, som jeg forhåbentlig kan overholde. Det er ikke blevet nemmere efter min træningsmakker er stoppet i centret, men så må jeg jo finde motivation hos mig selv, indtil jeg finder en anden at træne med
Hvis der er nogle der har forslag/tips til evt. forandringer i mit program (øvelse/sæt/reps/kost etc.) under cut, er i meget velkomne til at give lyd fra jer!
Formålet er i hvert fald at bevare nuværende styrke samt at stige i bænk under mit cut.
Havde tænkt på at dyrke motion også, men ved nærmere eftertanke er det nok ikke så smart under cut, når jeg kører smolov..