Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1323
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Den korrekte ernæring.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa.

Jeg står øjeblikket i den situation at jeg yderst gerne kunne tænke mig at tabe lidt hvalpefedt jeg har erhvervet. Her snakker vi 3-5 kg.

Jeg styrketræner i forvejen og har gjort dette i et par år. Er desuden for nyligt startet på dyrkning af motion et par gange i ugen.

Jeg har været inde at kigge på kostplaner samt tilskud som blandt andet protein pulver, hvilket er i denne forbindelse jeg håber i kan hjælpe mig.

Sådan som jeg har forstået det, er der en del ret tynde personer, som benytter sig af protein pulver for at tage på, hvorefter de har en masse de kan bygge muskler med. Så benytter man ikke protein pulveret rigtigt (evt. for meget?) vil man jo teoretisk set tage fedt på, ovenpå sin øgede muskelmasse.

Da jeg allerede har lidt hvalpefedt i forvejen er dette ikke et ønske jeg har.

Sådan som jeg dog har forstået det, burde man godt kunne anvende protein pulver til at speede processen af muskelmassen op, hvilket så også ville kunne omdanne en vis procentdel fedt på f.eks. maven (hvilket jeg træner meget) til muskler.

Håber at høre svar om nogen gode protein mærker der er egnet til dette tilfælde, hvornår og hvor meget der skal indtages, samt ernæring i form af mad der måtte være at foretrække. :)

På forhånd tak!

Mvh. nifty.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sønderborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Protein pulver er enten valle eller kasein, valle hurtigt optaligt kasein langsomt.
I dit tilfælde skal det være hurtigt.
Du kan ikke omdanne fedt til muskler, så du må enten vælge om du vil bulke eller cutte.

Læs nogle artiker i arkivet det vil hjælpe dig lidt.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Logbog: Vis logbog

Kolditz skrev:Protein pulver er enten valle eller kasein, valle hurtigt optaligt kasein langsomt.
I dit tilfælde skal det være hurtigt.
Du kan ikke omdanne fedt til muskler, så du må enten vælge om du vil bulke eller cutte.

Læs nogle artiker i arkivet det vil hjælpe dig lidt.

Så blev jeg lidt klogere.

Så at benytte protein pulver, (lad os sige 2g per kg efter træning) vil ikke have en skid effekt på det ønske at "tabe sig"?

Men vil som jeg har forstået det blot øge muskelmassen der ligger under fedtet?

Ligger du i kalorieoverskud tager du på, ligger du i kalorieunderskud taber du dig. Så find dit ligevægts indtag ved at tælle kalorier og tag 300-500kcal fra. Så taber du dig 0.3-0.5kg om ugen.

2g pr. kg kropsvægt er i løbet af hele dagen, selve hele kosten. Det er skam ikke efter træning, der er det noget ala 30-50g, der er flere precise udregninger.

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Protein pulver er skam ikke et must. Du kan godt få det protein som du skal igennem kosten.
Når du cutter (taber fedt), så vil du beholde så meget muskel masse som muligt. Hvis du ikke kan opnå nok protein igennem kosten, så kan du bruge protein pulver.
Bodylab Whey 80 skulle være fint, hvis du skal bruge noget. Det er hurtig optageligt. Mener at du skal tage pulver ca. 30 minutter efter træning?
Jeg tror, at den her artikel kan hjælpe dig meget: artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php

Håber jeg kunne hjælpe lidt ;)

fakenickahl skrev:Protein pulver er skam ikke et must. Du kan godt få det protein som du skal igennem kosten.
Når du cutter (taber fedt), så vil du beholde så meget muskel masse som muligt. Hvis du ikke kan opnå nok protein igennem kosten, så kan du bruge protein pulver.
Bodylab Whey 80 skulle være fint, hvis du skal bruge noget. Det er hurtig optageligt. Mener at du skal tage pulver ca. 30 minutter efter træning?
Jeg tror, at den her artikel kan hjælpe dig meget: artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php

Håber jeg kunne hjælpe lidt ;)

Jeg har betydelige muskler i forvejen, da jeg som nævnt har trænet regelmæssigt i et par år. Dog intet ualmindeligt hårdt eller absolut dedikeret.

Så om protein pulver er nødvendigt for mig tvivler jeg faktisk lidt på.

Sådan som jeg har forstået den artikel, er det anbefalelsværdigt at man enten taber sig, eller bygger muskler op. Altså en ting ad gangen, grundet nogen simple biologiske reaktioner?

Den eneste ting jeg er i tvivl om er dog det "underskud" der bliver snakket om. Er det bare at cutte ned på maden, som Kolditz også snakker om? Tage et kig på hvad man normalt spiser på en dag - og så skære ned derfra, kombineret med en masse motion.

Og skal man absolut styrketræne ved siden af sit cut, så skal det helst være med et dags interval?

Et sundt kalorieunderskud opbygges bedst ved både at få styr på kosten (spise mindre og sundt) og dyrke motion. Så husk cardioen.

Hvis du ikke styrketræner mens du cutter, så vil du miste muskelmasse og det er du ikke interesseret i :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

En postworkt out shake er imo et must under cut og der bør altså være valleprotein-pulver i. Det er svært nok at resturere under cut i forvejen :wink:
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster