Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1841
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1838

Følg bodybuilding.dk på

Dilemma: Mange kalorier - eller ikke?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt herinde (er helt ny bruger) men jeg har ikke fundet præcis det jeg leder efter.

Jeg styrketræner i øjeblikket og sørger for at indtage det x antal gram protein om dagen, som jeg skal. Gennem kost primært, men hvis jeg ikke får nok, tager jeg en shake eller en bar. Men - samtidig ønsker jeg at tabe noget fedt, så derfor cykler og løber jeg en gang i mellem (styrketræningen er min vigtigste prioritet).

For at skabe muskler skal der jo en masse kalorier til. Men for at tabe sig skal der knap så mange kalorier til. Så ifølge mig selv er jeg inde i et dilemma :whistle:

I øjeblikket spiser jeg udelukkende sunde ting, men jeg nærmer mig på ingen måde de 2000 kalorier om dagen, da jeg vil tabe mig samtidig med at skabe muskler. Men det lader ikke til at være den rigtige kombination jeg har gang i. Det er som om, at styrketræningen er overflødig, når jeg alligevel ikke får nok kalorier i kroppen. Er der eventuelt nogen der kan guide mig en smule på rette vej?

I øvrigt læser jeg, at man skal indtage sin protein senest 45 minutter efter træning fordi det velkendte "vindue" er åben umiddelbart efter træning. Men skal det være LIGE efter træning, eller skal man vente lidt. Lige nu tager jeg altid en bar med 20 gram protein på vej ud til bilen efter træning.. ja, bilen :D (behov)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du troller får du en lammer.

meget simpelt stillet op:
-kalorieoverskud: du tager på
-Kalorieunderskud: du taber dig

Og det er uanset hvilken slags masse der er tale om.

"Window of opportunity" er vist desværre en myte :-(
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog

awesome skrev:Hvis du troller får du en lammer.

Haha, nej jeg troller sku ikke :D :D
Ja, jeg er jo klar over at man tager på ved at indtage flere kalorier end man forbrænder. Men i og med at jeg vil tabe mig samtidig med at skabe muskler, så står jeg jo i en circel. Selvfølgelig skal der godt med kalorier til for at skabe muskler, men der skal jo mindre kalorier til for at tabe sig. Så hvilken løsning ville være bedst at gå efter lyder mit spørgsmål på :)

Relu skrev:
awesome skrev:Hvis du troller får du en lammer.

Haha, nej jeg troller sku ikke :D :D
Ja, jeg er jo klar over at man tager på ved at indtage flere kalorier end man forbrænder. Men i og med at jeg vil tabe mig samtidig med at skabe muskler, så står jeg jo i en circel. Selvfølgelig skal der godt med kalorier til for at skabe muskler, men der skal jo mindre kalorier til for at tabe sig. Så hvilken løsning ville være bedst at gå efter lyder mit spørgsmål på :)

Og du har svaret lige ovenfor.

Du kan ikke (i praksis) smide fedtet og bygge muskelmasse.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Gør op med dig selv om du vil opbygge muskelmasse eller tabe dig.
Det ene kræver et kalorieoverskud, det andet et underskud.

Styrketræningen vil ikke være overflødig hvis du vælger at cutte, da du sagtens kan blive stærkere, eller opnå andre fordele ved det.
Som nævnt er der ikke nogen tidsramme efter træningen hvor du nødvendigvis skal have protein, men fortsæt du bare med at indtage din protein relativt hurtigt efter endt træning. :)

Du får desuden lige denne med, hvor der står de mest basale ting: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Reputation point: 100

bazinga skrev:Gør op med dig selv om du vil opbygge muskelmasse eller tabe dig.
Det ene kræver et kalorieoverskud, det andet et underskud.

Styrketræningen vil ikke være overflødig hvis du vælger at cutte, da du sagtens kan blive stærkere, eller opnå andre fordele ved det.
Som nævnt er der ikke nogen tidsramme efter træningen hvor du nødvendigvis skal have protein, men fortsæt du bare med at indtage din protein relativt hurtigt efter endt træning. :)

Du får desuden lige denne med, hvor der står de mest basale ting: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak for et konstruktivt svar. Jeg vil kigge på linket :-)

Nå okay. Alligevel ikke meget i den tråd, jeg lærte af. Kendte stort set alt på forhånd. Havde bare håbet der var en metode hvor man samtidig med at tabe fedtet kunne øge muskelmassen. Nu er der heldigvis ikke tale om meget fedt, så jeg beslutter at gå all in på styrketræningen og indtage de nødvendige kalorier.

Den beslutning havde jeg ikke taget, hvis ikke jeg havde skrevet herinde. Så tusind tak for hjælpen. :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster