Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Diskopumpning pga. skade???

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey allesammen :)
Jeg har desværre fået en gammel skade i lænden tilbage. Jeg får ugentlige behandlinger hos kiropraktor og massør og har fået af vide at jeg endnu ikke må styrketræne hvor lænden bliver involveret meget :(
Hvad er jeres råd? Skal jeg køre diskopumpning eller vil det i sidste ende ødelægge min træning hvis styrken er steget massivt mens ryg og ben er langt bagud?
Eller skal jeg skippe styrketræningen indtil jeg er klar igen og fokusere på noget andet som kondi og få løbet noget i stedet? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Pjeppej skrev:Hey allesammen :)
Jeg har desværre fået en gammel skade i lænden tilbage. Jeg får ugentlige behandlinger hos kiropraktor og massør og har fået af vide at jeg endnu ikke må styrketræne hvor lænden bliver involveret meget :(
Hvad er jeres råd? Skal jeg køre diskopumpning eller vil det i sidste ende ødelægge min træning hvis styrken er steget massivt mens ryg og ben er langt bagud?
Eller skal jeg skippe styrketræningen indtil jeg er klar igen og fokusere på noget andet som kondi og få løbet noget i stedet? :)

Nu er det sjældent jeg anbefaler det her, men har du overvejet maskiner? I de fleste maksiner skal du ikke stabilisere din core og bruge lænden, så det kunne være en mulighed. Til ben og ryg kan det være benpress, leg ext., leg curls, rows, pulldowns osv osv

Men det kommer jo lidt an på hvor meget dit lænd egentlig må arbejde. Hvis den slet slet ikke må arbejde, så er valgmulighederne mere begrenset.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog

bahar skrev:
Pjeppej skrev:Hey allesammen :)

Nu er det sjældent jeg anbefaler det her, men har du overvejet maskiner? I de fleste maksiner skal du ikke stabilisere din core og bruge lænden, så det kunne være en mulighed. Til ben og ryg kan det være benpress, leg ext., leg curls, rows, pulldowns osv osv

Men det kommer jo lidt an på hvor meget dit lænd egentlig må arbejde. Hvis den slet slet ikke må arbejde, så er valgmulighederne mere begrenset.

Tja for det første har jeg fået af vide at jeg som det ser ud lige nu slet ikke må belaste den med styrketræning desværre :(
Og derudover går jeg på efterskole så vores træningsrum er udelukkende frivægt :(

Hack squat kan vel også bruges som ben træning. Bruger den selv i mit fulbody program, lige efter tung dødløft hvis lænden er for ristet af... Den tager stresset af.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Pjeppej skrev:Jeg får ugentlige behandlinger hos kiropraktor og massør og har fået af vide at jeg endnu ikke må styrketræne hvor lænden bliver involveret meget :(
Hvad er jeres råd?

Bed kiropraktoren forklare helt specifikt hvad du må og ikke må.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

For det første:
Drop din kiropraktor og find en anden type behandler.

For det andet:
Jeg har en skade i lænden, det har ikke forhindret mig i at bodybuilde min ryg.

Nu er der naturligvis forskellige grader af skader, men jeg kan ikke lavet noget foroverbøjet, alligevel følger ryggen med resten af kroppen.

Pullups varianter og chest-supported rows varianter er dine venner.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Logbog: Vis logbog

mesomorf skrev:
Pjeppej skrev:Jeg får ugentlige behandlinger hos kiropraktor og massør og har fået af vide at jeg endnu ikke må styrketræne hvor lænden bliver involveret meget :(
Hvad er jeres råd?

Bed kiropraktoren forklare helt specifikt hvad du må og ikke må.

Tænker jeg også. Skal derhen i næste uge så tror bare jeg holder mig i ro indtil da og så for det forklaret endeligt der :)

ThePhoenix skrev:For det første:
Drop din kiropraktor og find en anden type behandler.

For det andet:
Jeg har en skade i lænden, det har ikke forhindret mig i at bodybuilde min ryg.

Nu er der naturligvis forskellige grader af skader, men jeg kan ikke lavet noget foroverbøjet, alligevel følger ryggen med resten af kroppen.

Pullups varianter og chest-supported rows varianter er dine venner.

Hmm jeg lytter :) Netop denne kiropraktor har ordnet noget i den øverste del af min ryg før så vil meget gerne se efter et par behandlinger hvordan det går, men ellers finder jeg selvfølgelig noget andet :)
og tak for rådene med øvelserne :)

Hvad gør du så med din bentræning? :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster