Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft og restitution

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB,
Jeg har her den sidste måned følt, at min læn er ret tight, hvilket nok kommer af et forløb med tunge squats og for lidt foamrolling fra tid tilbage. Jeg er aldrig rigtig kommet ordenligt i gang med dødløft - dog havde jeg en periode for et halvt år siden hvor jeg prøvede, og kom hurtigt op på tre plader, men da teknikken nok ikke var der, fik jeg et lille skade i den nedre del af ryggen - sikkert på grund af for dårlige mobilitet i bagkæden samt ryggen. Nå, men nu er jeg så kommet i gang med dødløft igen, da jeg vil have styrket min ryg, så den kan følge med mine squat. Jeg er startet på beskedne 60 kg de første tre træningspas med en 8-12 reps à 5 for at 100% styr på formen, samt ikke forværre noget. Mit første prioritet er altså ikke at bliver stærkere, men derimod udholdenhed i min læn (hvilket egentlig nok kommer med styrke) - derfor kører jeg omkring 10 reps på hvert set. Dernæst kommer mine spørgsmål altså:

- Hvor hyppigt ville I køre dødløft i starten? Hver 3. dag? Hver 4.?
- Hvor hurtigt bør jeg øge vægten? Jeg bliver forholdvist hurtigt 'udmattet' i den nedre del grundet førnævnte, men jeg prøver så vidt muligt at tage det med foamroalling samt strækøvelser, hvilket hjælper.
- Hvilket repscheme samt antal set ville I anbefale?
- Hvis jeg føler min ryg er ekstra tight en af dagene, ville I så køre løftet alligevel?
- Har I andre ting jeg skal tage højde for? Eventuelt nogen der har været igennem det samme?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Følg et program fornuftigt program.
Der er taget højde for alt det du snakker om der.

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

VFPN skrev:Følg et program fornuftigt program.
Der er taget højde for alt det du snakker om der.

Nogen forslag?
Lige pt kører jeg et 3-split, push-pull-leg. Det er jeg meget glad for, og dermed helst noget i den retning igen.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Du kan finde et program 2 gange om ugen og så lav det på din ben dag.

Fleste programmer har fokus på dødløft en gang om ugen, og hvis du træner det to kan du gøre sådan her:?
Du kan også have én dag med fokus på progression i kilo (wendler, stronglifts, sheiko osv)
og en dag hvor der er fokus på teknik, kan være alle mulige varianter af dødløft, stiff legged, sumo, blok, osv.

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster