Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1419
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1416

Følg bodybuilding.dk på

Dokumentar: Den amerikanske økonomi

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg vil gerne høre jeres mening om den her, da jeg ikke selv har så meget forstand på økonomi, men synes den er super interessant. Jeg havde ingen idé om, at det stod SÅ slemt til.

Minimini referat: Ifølge dokumentaren er amerikanerne FULDSTÆNDIG screwed, selv hvis der sker drastiske ændringer nu. Lige gyldig hvad Obama forsøger, står de i så megbet lort, at det er umuligt at komme på ret køl igen. I fremtiden vil skatten måske blive sat meget op. Det betyder, at meget færre har råd til uddannelse = yderligere nedgang og ulandslignende tilstand.

Er problemerne virkelig så store, som dokumentaren gir' udtryk for, eller er der også en anden side af sagen?
Hvordan ser fremtiden ud, hvis USA er / blive bankerot?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mange tak for linket! =D>
Ken klart opfordre andre til at se den, selvom den er lidt lang!

Jeg interesserer mig i stor grad for økonomi i alle former, men er dog først ved at lære det fra bunden.
Dokumentaren sætter virkelig perspektiv på den økonomiske krise. Dokumentaren giver jo ikke udtryk for nogen endelig konklusion på hvordan fremtiden for USA ser ud, men det er alligevel spændende at se hvor galt det hele kan gå. Problemet er bare at der jo ikke er nogle der med sikkerhed kan forudsige fremtiden, og hvis det var tilfældet at nogen kunne, ville man jo ikke stå over for alle bekymringerne.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Angående bankerot, så vil det rent praktisk aldrig ske for USA. I teorien kunne det dog godt.
Lige nu har USA en gæld på 6% af BNP så vidt jeg lige erindrer. Det vil stige til 12% over de næste år blandt andet som følge af Obamas hjælpepakke. Derfor skal USA ud og låne penge, dette er f.eks. ved Kina. I teorien kunne man lade være med at låne penge til USA, og så vil de kunne gå bankerot.
I praksis vil det dog aldrig ske, da de lande som låner penge til USA er helt afhængige af USA's import. Så hvis man valgte ikke at låne USA penge så vil det være at skyde sig selv i foden.
Men ingen tvivl om at USA står med et stort problem i og med pengene skal betales tilbage, og det kommer til at koste.

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster