Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Drømmen om six-packen til sommer :-).

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Var lidt i tvivl om mit spørgsmål vedrøre denne kategori eller ej - så håber eg ramte rigtigt :-).

Som overskriften antyder, har jeg en klar drøm om, at opnå six-packen denne sommer :-). Jeg har tidligere trænet voldsomt meget, både kørt nogle bulk + cut facer, men har aldrig opnået packen - så det er mere et spørgsmål om et personligt mål, end ''show-off''.

Jeg begyndte så at træne, fokusere på kosten igen i starten af det nye år, og er gået fra en fedt % på omkring de 31 %, til de 19-20%.
Sidst jeg prøvede nåede jeg til omkring de 16 og måtte derefter opgive - denne gang er jeg fast besluttet på at nå det :-).

Jeg kører er full body program 3 gange om ugen, der involverer squat, dødsløft, bænkpres, pulldowns, og en række forskellige isolationsøvelser til mave, biceps, triceps og skulder. Derudover kører jeg cardio dag om lørdagen, hvor jeg forbrænder en ca. 1000 kcal (i hvert fald ifølge kalorietælleren).

Hvad angår kosten, indtager jeg ca. en 1500 kcal per dag, baseret på ideen om et ligevægtsindtag på ca. 2000. Min kost er således:

Morgenmad: Skyr natural

Frokost: Hjemmelavet tunsalat med iceberg, tomat, lidt løg, og skyr natural.

Tidlig eftermiddag: 1 avocado

Sen eftermiddag: proteindrik med vand.

Aftensmad: Æggekage med tomat, forårsløg, chili, hytteost og kyllingfillet.

Ideen med kostplanen er, som i sikkert allerede har regnet ud, at holde kulhydrater på et minimum, mellem 20-30g. Derudover kører jeg en refeed-dag hver søndag, hvor jeg indtager en 2000-2500 kcal, primært gennem kulhydrater. Grunden til, at jeg har cuttet så mange kulhydrater fra, er dels for at det skal gå lidt hurtigere, samt at jeg sidste gang jeg prøvede - tror at jeg failede frem mod slutningen pga. for mange kulhydrater i kosten.

Har fuldt kostplanen indtil videre og som sagt tabt en del, men kunne godt nogle inputs

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sikker på de 2000 ikke bare er dit basale stofskifte og ikke dit ligevægtsindtag?. tror der er noget du har misforstået.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Mike2468 skrev:Var lidt i tvivl om mit spørgsmål vedrøre denne kategori eller ej - så håber eg ramte rigtigt :-).

Hvad er spørgsmålet så?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

''Sikker på de 2000 ikke bare er dit basale stofskifte og ikke dit ligevægtsindtag?. tror der er noget du har misforstået.''

Jeg er selvfølgelig klar over, at der er forskel - men jeg tror jeg tog udgangspunkt i de 2000 grundet, de tal jeg ellers kunne finde frem til via diverse matematiske formler, ikke fremstår specielt akkurate (alt for høje tal).

''Hvad er spørgsmålet så?''

ahh - ja det er vidst ikke helt klart hva? ](*,) . spørgsmålet er selvfølgelig om der er noget jeg kan forbedre? altså forslag til forbedringer i kostsammensætningen og forslag til ændret træningsplan, etc. etc.?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Nej, det var ikke specielt klart, da du kun kom med en historie. Kritik af din plan kan dog gøres ret kort...

Træningen: Det er sparsomt med oplysninger, men umiddelbart virker tanken her god. Meget mere kan ikke siges uden yderligere info.

Kosten: Det er mildest talt elendigt. Tilgangen er den rette vej til at fejle. Du bør sætte dig bedre ind i basal kost og ernæring. Start her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00