Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 842
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 840

Følg bodybuilding.dk på

Droppe Bænk en gang imellem

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har for at side det pænt en LORTE bænk. Sprang forleden en gang over uden at køre bænk incline, dog kun BB. Gangen efter trænede jeg heller ikke bænk press incline BB, men kun flad. Så skulle jeg endelig lave bænk BB inlcine, havde en pæn stigning i reps, self. havde jeg ikke trænede det noget tid, men stadig fin fremgang. Synes jeg har haft ok fremgang efter jeg har holdt en gang eller to pause fra bænk, kender desuden en der har oplevet det samme. Når jeg træner bryst har jeg altid en eller anden form for bænk press altid en BB og som regel også en DB med. Er det for meget? Hvad kan jeg ellers gøre for at stige i bænk?
Håber i fangede hvad jeg mente med bænken, synes det ser lidt kaotisk ud...

Lige et tillægs spørgsmål. Når jeg har trænet ben, mave og ryg med tung vægt, uden bælte. Har jeg haft ondt i maven om aften. mave smerter og tynd mave. Når jeg siger tung vægter det en vægt jeg kan ta´ mindst 5 gange. Dødløften er på 110-115 kg og Standing Calf Raise har jeg lavet et par gange uden bælte med 135-155 kg. Squatten kun med 95 kg derefter bælte. Burde jeg bruge bælte? Eller kan det skyldes mave træningen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sry mate, men du får formuleret dig lidt uheldigt. Men det lyder som om din manglende styrke i bænk skyldes akkumuleret træthed, når du nu bænker fint efter noget pause. Hvorfor ofte og hvordan træner du bænk?

Tag en gang deload/dekon og kør videre er mit råd ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

rask skrev:Sry mate, men du får formuleret dig lidt uheldigt. Men det lyder som om din manglende styrke i bænk skyldes akkumuleret træthed, når du nu bænker fint efter noget pause. Hvorfor ofte og hvordan træner du bænk?

Tror ikke det er akkumuleret træthed, da man som regel stiger en smule efter en pause.

Topicstarter, du skal bare træne bænk hver gang. Det er sådan du bliver stærkere og du kan dekonditionere/deloade når du føler du har brug for det.
Kig forbi min log

triple skrev:
rask skrev:Sry mate, men du får formuleret dig lidt uheldigt. Men det lyder som om din manglende styrke i bænk skyldes akkumuleret træthed, når du nu bænker fint efter noget pause. Hvorfor ofte og hvordan træner du bænk?

Tror ikke det er akkumuleret træthed, da man som regel stiger en smule efter en pause.

Topicstarter, du skal bare træne bænk hver gang. Det er sådan du bliver stærkere og du kan dekonditionere/deloade når du føler du har brug for det.

Det kommer an på hvor lang en pause, men skriver han netop ikke også at efter at undlod incline bænk et par gange havde han en pæn stigning i reps?
Det var sådan jeg forstod det, men han får som sagt formuleret sig lidt uheldigt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Jeg undlod Incline BB Bænk Press i over en uge, hvor jeg normalt havde kørt den. Jeg trænede almindelig bænk i stedet for incline, så kan heller ikke forstille mig det er akkumuleret træthed. Jeg synes bare ikke rigtigt jeg stiger i bænk. Jeg køre nemt træt i den øvelse, rent mentalt, når jeg ikke har nogen imponerende progression :( enig det er lidt hurtigt skrevet op :wink: Ville bare høre om i nogen gange droppede bænk. Det er jo ikke hver gang på ben dagen squat eller andre former for squat trænes. Hvis i kan følge mig.

Morux skrev:Jeg undlod Incline BB Bænk Press i over en uge, hvor jeg normalt havde kørt den. Jeg trænede almindelig bænk i stedet for incline, så kan heller ikke forstille mig det er akkumuleret træthed. Jeg synes bare ikke rigtigt jeg stiger i bænk. Jeg køre nemt træt i den øvelse, rent mentalt, når jeg ikke har nogen imponerende progression :( enig det er lidt hurtigt skrevet op :wink: Ville bare høre om i nogen gange droppede bænk. Det er jo ikke hver gang på ben dagen squat eller andre former for squat trænes. Hvis i kan følge mig.

I stedet for at droppe bænk fuldstændig, ville jeg nøjes med at tage en let dag nu og da, hvor du holder dig langt fra failure. Desuden lyder det sgu da ikke for smart, at du dropper squat på ben-dagen...
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TheFatboy skrev:
Morux skrev:Jeg undlod Incline BB Bænk Press i over en uge, hvor jeg normalt havde kørt den. Jeg trænede almindelig bænk i stedet for incline, så kan heller ikke forstille mig det er akkumuleret træthed. Jeg synes bare ikke rigtigt jeg stiger i bænk. Jeg køre nemt træt i den øvelse, rent mentalt, når jeg ikke har nogen imponerende progression :( enig det er lidt hurtigt skrevet op :wink: Ville bare høre om i nogen gange droppede bænk. Det er jo ikke hver gang på ben dagen squat eller andre former for squat trænes. Hvis i kan følge mig.

I stedet for at droppe bænk fuldstændig, ville jeg nøjes med at tage en let dag nu og da, hvor du holder dig langt fra failure. Desuden lyder det sgu da ikke for smart, at du dropper squat på ben-dagen...

Det gør jeg heller ikke. Træner Squat på næsten alle ben dage. Når jeg Dødløfter har jeg ikke Squat med. Eller ved Ben Pres. Det var mere ment som et eksempel

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster