Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

inzaneXs skrev:Du skal have ca. et gram kulhydrat pr. kg kropsvægt.
Jeg ville dog vælge maltodextrin fremfor druesukker - specielt når vi snakker p.w.o. shake.

8800 skrev:Maltodextrin har en højere GI-værdi og medfører dermed et højere insulinrespons.
Bodylab carbs bør indeholde maltodextrin.

inzaneXs skrev:Nej, GI er den samme for både druesukker samt maltodextrin.
Fordelen ved maltodextrin er, at mavetømningshastigheden ikke bliver sænket ved indtagelse af høj-koncentrerede blandinger.

HAV skrev:inzaneXs skrev:Nej, GI er den samme for både druesukker samt maltodextrin.
Fordelen ved maltodextrin er, at mavetømningshastigheden ikke bliver sænket ved indtagelse af høj-koncentrerede blandinger.
Nu har jeg investeret i druesukker så bruger det først. I min shake efter træning skal der så 160 g druesukker i, da jeg vejer 86 kg ? Det lyder da helt hen i vejret![]()

GoingBiG skrev:HAV skrev:inzaneXs skrev:Nej, GI er den samme for både druesukker samt maltodextrin.
Nu har jeg investeret i druesukker så bruger det først. I min shake efter træning skal der så 160 g druesukker i, da jeg vejer 86 kg ? Det lyder da helt hen i vejret![]()
Der skal 86 gram i... 2/3 kulhydrat 1/3 protein... Men tror den bliver pænt sød...

inzaneXs skrev:Jeg sagde ét gram kulhydrat pr. kg og ikke 2 gram.....

inzaneXs skrev:Et gram kulhydrat = 4 kcal.

inzaneXs skrev:Dvs. 100 gram sukker giver samme energi-mængde som 100 gram maltodextrin. Spørgsmål er hvor hurtigt den indtagne energi er til rådighed for musklerne.

inzaneXs skrev:Jeg vil ikke råde dig til at gå på kompromis med din P.W.O shake selvom du cutter. Så er det bedre at spare på kcal. indtaget på andre tidspunkter.

inzaneXs skrev:Som nævnt tidligere vil jeg benytte maltodextrin fremfor druesukker for at optimere effekten af PWO shaken.....
Men når du nu har købt det...så brug druesukker i din PWO shake.

inzaneXs skrev:Og kun hvad?
Ja, kun druesukker i din shake. Nu har du jo købt det...så kan du jo ligeså godt bruge det. Og SÅ stor forskel er der heller mellem maltodextrin og druesukker at du ligefrem dør af at bruge de par kg du har købt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster