Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1514
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

EC

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa,

Er der nogen, der har kilder på om Efedrin/Koffein-blandingen skulle være skidt for hjertet hos raske emner? Efter at være startet på dette supplement i en dose på 12/100 mg 2 gange om dagen, har jeg ikke oplevet forhøjet blodtryk eller puls. Min hvilepuls og blodtryk lyder p.t. som følger: 109/61, puls 59. Det er faktisk i den lave ende af hvad tallene ellers til tider er oppe på hos mig.

Som sagt hører jeg rigtigt gerne fra personer med information (inkl. troværdige kilder) om EC's skadelighed på raske individer.

Jeg kan jo starte med at vise et link der beviser at doser på 6mg/kg efedrin er skadelige: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2104562/ Men det beviser jo ikke meget, da den dosis er MEGET overkill. Det svarer til at en person på 80 kilo tager 480 mg efedrin.

På forhånd tak :)

P.S. Har ikke brug for at høre fra folk der kun kommer for at sige Fy-haa uden belæg.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

http://www.bodylab.dk/kosttilskud/koffe ... -430p.html
Koffein er gogo.

Men efedrin er nogo.
Der er sikkert andre, der kan komme med nogle kilder.

Logbog: Vis logbog

JannikB skrev:http://www.bodylab.dk/kosttilskud/koffeinpiller-430p.html
Koffein er gogo.

Men efedrin er nogo.

Jeg tror nu egentlig ikke koffein er særligt sundt
Billede
Men op i mod 90 % af nordamerikas befolkning drikker kaffe, så voldsomt skadeligt er det tydeligvis ikke. Men jeg er i tvivl om kombinationen af efedrin og koffein - eller i tvivl er jeg jo tydeligvis ikke eftersom jeg er begyndt at hapse stack'en, men jeg ville lige høre om der var nogen der kunne bringe belæg for at det er skadeligt - for så er jeg jo ikke interesseret i at æde det.

Der er ingen tvivl om at EC sikkert ikke er helsekost, men hvis det ikke er skadeligt nok til at det er målbart, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle bruge det. :)

Det er ikke skadeligt, hvis man ikke tager voldsomme mængder :)
Altå koffein.

Indtagelse af koffein bør dog, som de fleste andre stimulanser, anvendes med måde. Ifølge de danske fødevaremyndigheder må det daglige indtag af koffein fra enkelte fødevarer, herunder kosttilskud, ikke overstige 300 mg pr. dag. En gennemsnitlig kaffedrikker kan nemt indtage 300-400 mg koffein dagligt. Koffein i de mængder er ikke sundhedsskadeligt.

Chrellyboy1 skrev:
JannikB skrev:http://www.bodylab.dk/kosttilskud/koffeinpiller-430p.html
Koffein er gogo.

Men efedrin er nogo.

Jeg tror nu egentlig ikke koffein er særligt sundt

Men op i mod 90 % af nordamerikas befolkning drikker kaffe, så voldsomt skadeligt er det tydeligvis ikke. Men jeg er i tvivl om kombinationen af efedrin og koffein - eller i tvivl er jeg jo tydeligvis ikke eftersom jeg er begyndt at hapse stack'en, men jeg ville lige høre om der var nogen der kunne bringe belæg for at det er skadeligt - for så er jeg jo ikke interesseret i at æde det.

Der er ingen tvivl om at EC sikkert ikke er helsekost, men hvis det ikke er skadeligt nok til at det er målbart, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle bruge det. :)

.. hvis dén undersøgelse skulle tages for pålydende, og resultatet overføres ukritisk til mennesker, så vil heroin fremstå som væsentligt sundere end koffein.

Btw.. - du er ikke en edderkop.

Effedrin er på ingen måde harmløst, men hvis du insisterer på at køre det så læs om ECA-stacks, der er en grund til at de fleste stacker deres effedrin/koffein-kur med aspirin.

Let google befriend you.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

JannikB skrev:Det er ikke skadeligt, hvis man ikke tager voldsomme mængder :)
Altå koffein.

Indtagelse af koffein bør dog, som de fleste andre stimulanser, anvendes med måde. Ifølge de danske fødevaremyndigheder må det daglige indtag af koffein fra enkelte fødevarer, herunder kosttilskud, ikke overstige 300 mg pr. dag. En gennemsnitlig kaffedrikker kan nemt indtage 300-400 mg koffein dagligt. Koffein i de mængder er ikke sundhedsskadeligt.

Det er en salgsannonce fra et kosttilskudsfirma, ikke en videnskabelig artikel. :) Men som sagt tror jeg ikke på at koffein er skadeligt nok til at det er målbart. Men eftersom det er en stimulant er jeg da sikker på det belaster kroppen i en eller anden grad.

Efedrin er også en stimulant - men ind til videre tror jeg kun på, at dets -nogle steder- dårlige ry stammer fra den hype, medierne er så gode til at skabe. En gennemsnitsdansker læser om et dødsfald på grund af efedrin, men glemmer alt om at undersøge hvad omstændighederne var. Herefter fortæller han 10 venner om det, hvoraf 8 af dem er dumme nok til at bringe nyheden ufiltreret videre - helt uden at undersøge sagen nærmere.

Menance skrev:.. hvis dén undersøgelse skulle tages for pålydende, og resultatet overføres ukritisk til mennesker, så vil heroin fremstå som væsentligt sundere end koffein.

Btw.. - du er ikke en edderkop.

Effedrin er på ingen måde harmløst, men hvis du insisterer på at køre det så læs om ECA-stacks, der er en grund til at de fleste stacker deres effedrin/koffein-kur med aspirin.

Let google befriend you."

Jeg er allerede venner med google - rigtigt gode venner, endda.

Edderkoppen var blot et eksempel på at det da ihvertilfælde KAN være skadeligt. Derfor kan jeg sagtens drage konklusionen at det KAN være skadeligt for mennesker. Jeg siger ikke at det er "skadeligt nok" til at måle det.

Efedrin og koffein fungerer faktisk lige så godt uden magnyl, som er hvad aspirin kaldes på dansk. Magnylen tilføjes udelukkende for dens blodfortyndende virkning, der er fuldstændigt unødvendigt hos de fleste raske mennesker. I stedet for magnyl tager jeg fiskeolie, da det skulle modvirke kredsløbsproblemer.

Forresten så er heroin ikke skadeligt hvis produktet er rent. Gadeheroin er opblandet med en masse lort, som kan ødelægge kroppen. Derudover er narkomaner meget desperate efter at få deres fix, og tænker derfor ikke over hvordan de stikker sig, samt hvor ren kanylen er. Alt dette er en følge af "the war on drugs". Hvis heroin var lovligt ville narkomanerne ganske vidst stadig tage stoffet, men de negative virkninger ville være nærmest ueksisterende, hvis vi altså ser bort fra at folk på heroin ikke er særligt produktive, og derfor ikke gavner samfundet økonomisk.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster