Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1379
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1376

Følg bodybuilding.dk på

En uge eller to på fedt diæt? go or Nogo?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Davs alle sammen..
Kunne det være en god ide at køre en fedt diæt en såkaldt "Keto diæt" en eller to ugers tid hvor man øger sit fedt indtag og sænker cabs i håb om et lille cut? min plan er kun at indtage store mængder af cabs inden og efter træning ellers stort set kun spise fedt+proteiner samt div grøntsager for at få fibre resten af tiden? Tror ikke det er en holdbar diæt over længere tid derfor jeg kun vil køre 1-2 uger.

Nogle der har erfaringer med dette?
Har læst lidt om det på tmuscle og jeg fandt da også denne lille tråd. hvor det diskuteres lidt.
viewtopic.php?f=4&t=33471&hilit=fedt+di%C3%A6t
Men ellers har jeg ikke rigtig kunne finde andet.

Hvordan skal energifordelingen se ud under en kato diæt?
Skal også bruge lidt hjælp til mad udvalg (Så jeg har mulighed for at spise lidt varieret). hvilke madvare indholder store mængder protein og fedt uden alt for mange cabs hvad ville du spie?
Lige nu kan jeg kune finde på æg fisk kød og nødder.

Ps. Vil bruge dette som et pre-cut inden jeg begynder på cut til april.

For eller imod dette?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Brøndby

Træner her: Fresh Fitness Brøndby

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg køre hver år et keto diæt som start på min cut køre mellem 4-6 uger og opnår glimrende resultater.
jeg tvivler dog på du vil opnå det store på 1-2 uge da det som regel tager lidt tid lige helt at omstille sig og få kroppen i ketostase.
ud over det skriver du at du vil spise store mængder af carbs før og efter træning og så kan jeg lige så godt sige dig at så vil du absolut ikke få noget udbytte tværtimod da der ikke skal en stor mængde carbs til før du ryger ud af ketostase! normalt siges det man skal holde sig på max 30g carbs om dagen men min erfaring er at lavere er bedere da der som sagt ikke skal meget til du ryger ud af ketostase!
du skal også passe på med at spise for meget grønsager da de jo også inderholder carbs og ved godt de på en del u.s sider siger der er lige meget men min erfaring er at det altså smider dig af keto og så har du intet ud af det.

et godt råd ville være at holde dig til salat æg kød osv så skulle du opnå et godt resultat og så evt tage på appoteket og købe keto sticks da du via din urin kan måle om du er i keto tilstand og så også på den måde holde øje med hvad du har spist som evt har smidt dig af.
hvis du er bange for at miste for meget muskel under et keto diæt overvej da at køre et cycling keto diæt (ckd) da der med 2 carb up dage om ugen forhindre det store muskelsvind.
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

moller 27 skrev:jeg køre hver år et keto diæt som start på min cut køre mellem 4-6 uger og opnår glimrende resultater.
jeg tvivler dog på du vil opnå det store på 1-2 uge da det som regel tager lidt tid lige helt at omstille sig og få kroppen i ketostase.
ud over det skriver du at du vil spise store mængder af carbs før og efter træning og så kan jeg lige så godt sige dig at så vil du absolut ikke få noget udbytte tværtimod da der ikke skal en stor mængde carbs til før du ryger ud af ketostase! normalt siges det man skal holde sig på max 30g carbs om dagen men min erfaring er at lavere er bedere da der som sagt ikke skal meget til du ryger ud af ketostase!
du skal også passe på med at spise for meget grønsager da de jo også inderholder carbs og ved godt de på en del u.s sider siger der er lige meget men min erfaring er at det altså smider dig af keto og så har du intet ud af det.

et godt råd ville være at holde dig til salat æg kød osv så skulle du opnå et godt resultat og så evt tage på appoteket og købe keto sticks da du via din urin kan måle om du er i keto tilstand og så også på den måde holde øje med hvad du har spist som evt har smidt dig af.
hvis du er bange for at miste for meget muskel under et keto diæt overvej da at køre et cycling keto diæt (ckd) da der med 2 carb up dage om ugen forhindre det store muskelsvind.

Lyder rigtig godt. men lige efter træning vil jeg da mene at der skal nogle cabs til?
Men hvis du siger 30cabs = 120kcal ud af 3000kcal = 4%
Uden nogle forstand på dette område havde jeg regnet med måske 10-20% cabs hmm..
Men hvad med resten 50/50% fedt/pro?
Brugeravatar

Styrkeliste

altså jeg køre den meget strickt når jeg er på keto og så fylder jeg mine depoter op på de 2 carb up dag det er alt hvad jeg bevidst tager af carbs for jeg har efter at en del år hvor jeg har været på keto som start på min cut fundet ud af der virkelig ikke skal meget til at smide mig ud af keto så jeg holder mit carb indtag på omkring 10-15 g om dagen for det er i ketostase tilstand at din krop virkelig forbrænder fedt da det er der den bruger det som energi!
med hensyn til carbs efter træning er det ikke noget jeg bruger men du kan gøre det men igen det er lidt en balance for du risikere det smider dig af og jeg læste for nogle år siden en artikel på bodybuilding.com om det ikke var nødvendigt på et keto diæt det var minimalt man fik ud af det så jeg har helt droppet det skal lige se om jeg kan grave den frem til dig.

jeg smider min kostplan op som jeg bruger under min profil så kan du evt tage et kig der...der er sikkert meget du vil gøre anderledes men så har du en ide om hvad det kan bestå af.
only the strong survive

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

har krevet en del med moller 27 og jeg regner med at starte keto diæt til april..

andre der har kommentar til denne diæt?
Brugeravatar

Styrkeliste