Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

en uges pause en gang imellem?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey alle, nogle der har gode erfaringer med at tage en hel uges pause fra træning, simpelthen for at restituere musklerne fuldt ud.
hvis.. hvornår er det så godt at gøre det, efter 2-3 måneders træning oder wass?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ishøj

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Quistgaard skrev:hey alle, nogle der har gode erfaringer med at tage en hel uges pause fra træning, simpelthen for at restituere musklerne fuldt ud.
hvis.. hvornår er det så godt at gøre det, efter 2-3 måneders træning oder wass?

det er nødvendigt med en pause en gang i mellem, for ikke at stangere styrke og massemæssigt, og for at undgå overtræning og måske skader.

jeg har ikke som sådan en bestemt periode for hvor lang tid der skal gå før jeg holder pause, det afhænger af hvordan dit program ser ud. min trigger er når jeg stangere styrkemæssigt, efter at jeg har skiftet rep-range et par gange. en god tommelfingerregl er at holde pause(decon eller deload) efter en afsluttet træningcyklus.

når jeg holder pause går der om regl et par uger inden jeg når samme styrkenivau, men muskelmassen forbliver det samme, jeg kan måske enda øge den en smule.

når jeg holder decon forbliver styrke og masse det samme, men jeg stangere relativt hurtigre i styrke efter en decon
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

U got that right =) Det hedder dekonditionering, og sørger for at din krop lige kommer til sig selv igen. Musklerne har ikk det store problem med at restituere normalt, derimod er det nervesystemet der trænger til en bette pause efter en 8-12 uger normalt. Du kan nærmest forvente at få lidt masse mens du holder pause - du taber hvertfald ingen - men din topstyrke bliver måske lidt mindre, men det er små ting :)

Er du styrkeløfter bør du deloade i stedet, for ikke at tabe styrke. Ved deload træner du stadig, men enten med lav intensitet eller lav volume. Her på forummet er det vist mest normalt at skære intensiteten ned - vil gætte på en 60-70%. Bill Star derimod siger at man ska fastholde den normale intensitet, men skære volumen ned til det halve :)

Reputation point: 60

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster