Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1772
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1770

Følg bodybuilding.dk på

Er der mulighed for at tage på nu?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Jeg er 18 år, 176 cm høj og min vægt svinger meget mellem 65-67 kg. Jeg vil gerne tage på i vægt, træner meget (måske for meget) op til 6 gange om ugen, hvis ikke alle 7 dage.

Hader at holde pause, men problemet er at jeg af den grund nogen gange ser lidt tynd ud. Har trænet i ca. 5-6 måneder nu, og har fået gode resulatater. Men når man ser min krop, og min vægt så stemmer tingene ikke med hinanden. Derfor har jeg købt et produkt fra Bodyman.dk som skulle være med at man kan tage på, produktet hedder Eiselt.

Håber at denne gang har jeg held med mig, har også prøvet et andet produkt fra en anden side. Men uden resultat, håber at dette produkt vil hjælpe.

Så mit spørgsmål er følgende:

Jeg skal tage 2x50 gram om dagen, og jeg har tænkt mig at træne kun 5 gange om ugen nu. Men hvor meget burde jeg træne, for at få bedst muligt resultat ud af det her via hjælp af dette produkt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal ikke fokusere blindt på kropsvægt, men udelukkende hvordan du ser ud. Der er jo ingen andre end dig der interesserer sig for din vægt andre end dig selv. Din lave vægt skyldes formentlig lav fedt% (der får dig til at se større ud via markeringer), tynde ben, smal talje, osv.

Du behøver ikke at træne 5-6 gange om ugen, og jeg foreslår at du skriver dit program herind.

Du spiser garanteret for lidt, så du bør skrive ind hvad du spiser, så kigger vi på det. Løsningen ligger ikke i et produkt, men i en velovervejet
strategi, både mht. kost og træning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

du jeg er lige nød til at sikre mig at det er protein du har købt og ikke kreatin... da Eiselt laver begge dele...

men med den dosering du har lavet går jeg ud fra det er protein.

prøv at læse denne tråd:

http://www.bodyforum.dk/viewtopic.php?t=303

her kan du få gode ideer til din kost og se om den er optimal....
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Jeg følger ikke nogen speciel træningsplan, men træner efter behov. Der ser jeg at man får bedst mulig resultat, da det man hurtig bliver flad hvis man feks. træner bryst 1 gang om ugen!

Men jeg har købt weight gainer, angående med mine spisevaner. Så spiser jeg meget (synes jeg selv), men har fået vide at lægen at jeg er blandt de "heldige" som har svært ved tage på, hvilket jeg skal glad for. Men vil gerne have en fyldigere krop, derfor har jeg købt weight gainer fra bodyman.dk på 4 kg til 600 kr.

Spiser ofte pizza, shawarma, æg eller hvad man nu kan komme tanke om. Men forstår ikke hvorfor jeg stadig ikke kan tage på, for at kommenter det overnævnte, med at jeg har et lavt fredt procent, hvilket gøre jeg ser "større" ud hurtigere. Der er jeg delvis uenig, da har ok store arme efter hvor meget nu jeg træner.

Men har tænkt mig at gøre følgende:

Træne tirsdag, , onsdag vil , torsdag, , lørdag og søndag.

Så hvad burde jeg spise for at komme op i vægt? Kan dog lige hurtigt fortælle, jeg har stor mangel på frugter og grønsøger, som jeg næsten aldrig spiser.

hvis du have købt weight gainer har du sikker al mulighed for at tage godt på...

hvis det ikke rigtig kommer noget sul på dig, så nup en shake inden senge tid...men pas på med det :D :lol: :lol:
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

hva mener du med shake? er det noget af det der weightgamer eller hva det nu hedder?

Geografisk sted: Randers

Shake er den blanding du laver af vand/mælk og din pulver og putter det i sådan en dunk: http://www.bodyman.dk/shop/default.asp? ... ductid=251

også har du en shake....
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

hey Simon al respekt. men det lyder som om du mangler grundlæggende viden om træning. foreslår du læser flere af trådende her på siden.
og denne her artikel og bliv ved med at spørge.

http://www.bodyzone.dk/viewtopic.php?t=58

Marle skrev:hvis du have købt weight gainer har du sikker al mulighed for at tage godt på...

hvis det ikke rigtig kommer noget sul på dig, så nup en shake inden senge tid...men pas på med det :D :lol: :lol:

Jeg har også prøvet et tiderlige produkt, også weight gainer. Men den hjalp ikke i det mindste, det produkt jeg købt nu er mere egnet til dem som har svært ved at komme op i vægt.

Men den shaker du snakker om, er det bare en normal blanding af det jeg har købt? :o

en shake= det samme som en dunk med si hvor du kan ryste dit pulver og mælk/vand....

når vi skriver en shake mener vi at laver den blanding med pulver og mælk/vand
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Marle skrev:en shake= det samme som en dunk med si hvor du kan ryste dit pulver og mælk/vand....

når vi skriver en shake mener vi at laver den blanding med pulver og mælk/vand

Hvad er så mest effektiv? Med vand eller mælk? :roll:

mest effektivt er mælk, da du også får protein og kacl fra mælken så, men ellers er det bare en smags sag.
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Undrer mig ingen har skreget op om at det er kost-TILSKUD....altså et tilskud til kosten og ikke en erstatning.

Spis 3000 kalorier om dagen, 200+ gram protein, få nok søvn (mindst 8 timer, sats på 9-10), drik nok vand og så skal du nok tage på. Bare gør det konsistent. Arbejd på at få nogle gode spisevaner og derefter kan du begynde at overveje kosttilskud. Spis 5-6 gange om dagen.

Få dig et ordentligt træningsprogram og hold dig til det. Det kunne for eksempel være, at træne hele kroppen igennem på en uge og holde fri i weekenderne:

Man: Ben
Tirs: Bryst, skuldre
Tors: Ryg
Fre: Arme

8-10 sæt for større muskelgrupper, 6-8 sæt for mindre muskelgrupper.

Sværere er det ikke :)

*edit* Så lige du var 18 :O Hvis du får orden på træningen, kosten og hvilen vil du jo vokse som ukrudt! Du kan tage som motivation, at hvis du ikke får styr på de her ting vil du forpasse chancen for at udnytte den periode i dit liv, hvor du vil få mest ud af din træning. Udnyt den!

kharnal synes bestemt at kroppen skal trænes igennem mere end 1 gang om ugen....
og 8-10 sæt pr muskel gruppe hvor mange reps er det så lige du vil køre???
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ville køre et full body split om ugen og køre tungt.

Jeg er stor fan af MAX-OT, dvs. 4-5 way split, 4-6 gentagelser til positiv failure med antal sæt som nævnt. Men det er jo en smagssag; jeg hader at køre 8-12 gentagelser og får mere ud af at køre tungt. Og når jeg siger reps/gentagelser, så mener jeg ikke lalle-reps, hvor man ligger og snakker med sin træninsmakker i mens. Jeg snakker om reps, hvor man er 100% fokuseret og ens øjne er ved at hoppe ud af hovedet.

Jeg kørte det system i halvandet år og tog 20 kg på, hvor 6-7 af dem var fedt, så jeg synes det virker.

En anden grund til at jeg "kun" kører kroppen så "sjældent" er, at jeg ikke gider at leve i centeret og at jeg ikke gider have ondt hele tiden. Faktisk så kører jeg hele kroppen igennem på 2 uger nu og synes rigtig godt om det. Men det gør jeg kun fordi jeg cutter, ellers ville jeg køre den efter MAX-OT.

damn 1 gang på 2 uger det er så det jeg vil kalde vedligeholdelses træning....13 kg muskler på halvandet år mon dog..... væske,fedt og lidt muskel væv...

hvordan så din kost ud i den periode=?
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jep, det er nemlig vedligeholdelse for tiden :) Tror jeg ville brænde for meget muskelmasse af ellers, så fokus er bare på at få smidt noget fedt.

I den periode gik jeg fra 73 kg til 93 kg. Og det var med fuld fokus på kosten fra start af. Jeg havde et halvt års trænings erfaring inden, men det havde ikke været seriøst, så det var helt klart også en faktor. Guesstimation af kalorieindtag ville nok være en 3500 pr dag. 200+ g protein pr dag, primært fra rødt kød og mælk. Spiste ca et halvt kilo hakket okse om dagen og drak 2 liter mælk. Brugte shakes post-workout og kreatin løbende.

Så de 93 kg til sidst var skam en del muskler :) Men jo, fedt og vædske var der jo også.

Så holdt jeg op med at træne og tabte det meste af det. Det er jo hvad der sker, når man holder op med at spise :/ Og så begyndte jeg at træne igen og kom op på 97 kg for lidt undet et halvt år siden (muscle memory er en god ting). Og så begyndte jeg at cutte :) "Normale" mennesker ser altid så sjove ud, når jeg fortæller den historie :D

Så man kan tydeligt se, at jeg har meget nemt ved at tage vægt....problemet er bare den anden vej :D Men det kommer, stille og roligt :)

du må have et lavt stofskifte hvis du kan tage ca 20kg på ved et kacl indtag på 3500kacl..... mange skal lagt højere op end det!
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Marle skrev:du må have et lavt stofskifte hvis du kan tage ca 20kg på ved et kacl indtag på 3500kacl..... mange skal lagt højere op end det!

Ved du hvad? Det skulle ikke undre mig :D Jeg lå nok også lidt højere end det, nok nærmere en 4000+, og det var ikke clean kalorier og der var heller ingen cardio. Så det var ren bulk med masser af søvn :) Men alt i alt er jeg glad nok for min forbrænding.....man bliver sku lidt træt af at spise til sidst :D

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster