Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

Er det et godt udgangspunkt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Kære BB!

Jeg har igennem de sidste par måneder kørt et fullbody program 3 gange om ugen og overvejer nu at gå over til et upper/lower split i stedet. Jeg har søgt herinde og på nettet og tror, at programmet passer godt til mine ønsker. Jeg kunne godt bruge noget feedback på opdelingen, valg af øvelser, antal set/reps og andre gode råd, der nu falder jer ind.
Ønsket er at blive stærkere. Mit udgangspunkt er fokus på basis-øvelser og en simpel program-sammensætning, da jeg stadig er ny indenfor denne verden.

tirsdag/fredag
(lower)

squat 5x5
leg curls 3x8-12
leg extensions 3x8-12
lunges 3x8-12
mave

torsdag/søndag
(upper)

deadlift 5x5
bænkpres 5x5
military press (dumbell) 3x8-12
bent over rows 3x8-12
pull-downs 3x8-12
biceps curls 3x8-12
dips 3x8-12

Som I kan se, er der en del øvelser på "lower"-dagen og mine overvejelser går derfor på om det er lidt overkill? Flere af basisøvelser rammer jo flere muskelgrupper samtidig og det er måske ikke nødvendigt med så mange isolationsøvelser?

Som bonusinfo er jeg 21, 155 cm og 52 kg.

På forhånd tak!

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil foreslå dig at følge www.maxer.dk 's upper/lower split. Er du kvinde? Er dit mål at opbygge muskler?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville sætte dødløft på lower dagen, da den primært træner baglår, balder og lænd :)
Brugeravatar

Reputation point: 80

Belive skrev:Jeg vil foreslå dig at følge http://www.maxer.dk 's upper/lower split. Er du kvinde? Er dit mål at opbygge muskler?

Ja, det er jeg. Har kigget på deres og andres programmer. Og der er nok noget fornuftig i at følge et program, der er udviklet af kyndige folk, men jeg er stadig forholdsvis nu i dette og der er en del øvelser der i, som jeg ikke føler jeg kender godt nok. Derfor vil jeg gerne starte ud med de øvelser som jeg føler mig sikker i, og hvor jeg føler at teknikken er nogenlunde på plads :).
Som udgangspunkt ja, så er målet at opbygge flere muskler.

Lundskiy skrev:Jeg ville sætte dødløft på lower dagen, da den primært træner baglår, balder og lænd :)

Tak for tilbagemeldingen! Det har du nok ret i. Det passer nok bedre ind den anden dag :)

AESFA skrev:
... men jeg er stadig forholdsvis nu i dette og der er en del øvelser der i, som jeg ikke føler jeg kender godt nok. Derfor vil jeg gerne starte ud med de øvelser som jeg føler mig sikker i, og hvor jeg føler at teknikken er nogenlunde på plads :)

Det lyder meget fornuftigt! Har du set, at de har øvelsesvideoer på maxer's hjemmeside - hvor de er gode til at forklare, hvordan man skal lave de forskellige øvelser :)

AESFA skrev:Som udgangspunkt ja, så er målet at opbygge flere muskler.

Du er med på, at hvis du vil opbygge muskler, så skal du være i kalorieoverskud :)

Belive skrev:
AESFA skrev:
... men jeg er stadig forholdsvis nu i dette og der er en del øvelser der i, som jeg ikke føler jeg kender godt nok. Derfor vil jeg gerne starte ud med de øvelser som jeg føler mig sikker i, og hvor jeg føler at teknikken er nogenlunde på plads :)

Det lyder meget fornuftigt! Har du set, at de har øvelsesvideoer på maxer's hjemmeside - hvor de er gode til at forklare, hvordan man skal lave de forskellige øvelser :)

Ja, det jeg har. Super gode forklaringer. Dem har jeg allerede brugt flittigt!

Belive skrev:
AESFA skrev:Som udgangspunkt ja, så er målet at opbygge flere muskler.

Du er med på, at hvis du vil opbygge muskler, så skal du være i kalorieoverskud :)

Ja, det er jeg. Har dog valgt ikke at køre med 500-overskud, men lidt mindre :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster