Er 18 somre gammel, 181cm lav og vejer 73 kg. Har trænet i et halvanden år, hvorefter en skade og fodbold gjorde, så træningen blev droppet i et års tid. Startede så her i november igen (dejligt), og det er faktisk gået temmelig stærkt fremad.
Men da jeg gerne vil cutte lidt i fedt%, må jeg hellere igang med kosten.
Har lavet et skema til mig selv, udfra hvad jeg ved. Jeg har brugt et program "Kend din Kost", hvor man skriver alt ind hvad man indtager i løbet af en dag, en aktivitets niveau, og så udregner den fedt, kulhydrat, protein fordelingen, kJ pr. dag osv. Den gav 9000 kJ, altså ca. 2150 kalorier pr. dag. Det er mit vedligeholdelses indtag, da jeg har spist sådan i et laaangt stykke tid, uden hverken at tabe eller øge vægten. Jeg har udregnet det via PAL værdi, og den sagde 3800 kalorier Men har lavet skemaet efter 2100 kalorier, for synes selv 2150 som vedligeholdelse, med alt den motion jeg dyrker, lyder lidt for meget for lidt.
Jeg cykler til og fra skole hver dag (4km) i meget kuperet terræn, med forholdsvis hurtigt tempo, træner ca. 5-6 gange om ugen, med altid et kvarters crossing (cross-maskine), og 1-2x 2timer fodbold om ugen her om vinteren.
Så mit skema ser således ud:
http://peecee.dk/?id=17890
Ser dette fornuftigt ud?