Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Få en six-pack, hurtigst muligt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, nu vil jeg gerne have en six-pack .. Jeg er ikke tyk, men lidt buttet omkring maven, og det ville hjælpe mig med at spille fodbold hvis jeg ikke havde så meget omkring maven ...
Så mit spørgsmål er hvordan jeg hurtigst får en six-pack ... Ja træne min mave, men hvad med kosten ? Hvad må man, og hvad må man ikke spise .. Og hvordan træner man maven hurtigst muligt, med størst effektivitet ..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Velkommen til. Brug søgefunktionen - der er masser af tråde omhandlende emnet.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Velkommen til =D>

Ellers så ville det være en rigtig god idé at læse nogle af de forskellige artikler igennem, som er her på sitet.

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog

Ja, emnet har været oppe MANGE gange!

Jeg vil have vaskebræt inden sommeren – hvad skal jeg gøre?
Ovenstående spørgsmål florerer de danske træningsfora hvert eneste forår! Sommeren nærmer sig nemlig med hastige skridt, så nu er det på tide at få gjort noget ved vaskebaljen. Men hvad skal man egentlig gøre for at forvandle baljen til et vaskebræt? Svaret vil selvfølgelig afhænge af individets udgangsposition, men dermed ikke sagt at man ikke kan opstille nogle grundregler, som langt de fleste kan benytte sig af…

Vaskebrættet skal laves i køkkenet, ikke i træningscentret!
Det lyder umiddelbart banalt, men ikke desto mindre er det stort set sandt. Hvert år forbereder utallige unge mennesker sig ved at ligge i timevis for at lave maveøvelser på gulvet i træningscentret, men når strandsæsonen for alvor begynder, så er det hårde arbejde desværre stort set spildt – i hvert fald ses der ingen synlige forandringer, så strandløvedrømmen må desværre udsættes et år… igen!

Men hvis det ikke hjælper at lave maveøvelser i timevis, hvordan vil en dødelig så nogensinde komme til at ligne stjernerne på filmlærredet? Jo, svaret er egentlig meget simpelt, men det svære er selvfølgelig at udføre det i praksis. Som nævnt, så laves et vaskebræt i køkkenet, da det hovedsagligt handler om fedtprocenten - mavemuskulaturen gemmer sig nemlig ofte bag et lag af fedt, så hvis man ikke ændrer på fedtprocenten kræver det ofte en utrolig veludviklet mavemuskulatur, som de færreste dog nogensinde kommer til at udvikle. Hvis man ønsker at få et vaskebræt bør man altså koncentrere sig om at sænke sin fedtprocent!

Men, er det virkelig alt – ingen maveøvelser overhovedet?
Til trods for at jeg før postulerede at vejen til et vaskebræt gik via nedsættelse af ens fedtprocent, så er det dog kun den halve sandhed! De ugentlige træningspas skal nemlig ikke glemmes, da de er med til bibeholdelsen af den eksisterende muskelmasse, eller sågar en lille øgning af muskelmassen, hvis man er nybegynder i sporten. Derfor skal man have fundet nogle maveøvelser, som kan medvirke til at skabe det ønskede vaskebræt samt ikke mindst få forståelse af at mavemusklen er ligesom alle andre muskler i kroppen. Den behøver altså både hvile og en optimal reprange for at udvikle sig – med reprange hentyder jeg til at mange mennesker træner maven efter ordsproget ”jo flere, jo bedre”, hvorfor det ikke er unormalt at se folk lave 30, 50 eller sågar helt op til 100 gentagelser per sæt. Dette er desværre bare ikke medvirkende til særlig stor aktivitet med hensyn til muskelmassevækst eller bibeholde af muskelmasse. Man bør træne mavemusklen som alle andre muskler, nemlig tungt i en reprange på 6 – 15 gentagelser.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Plaaaya skrev:Hej, nu vil jeg gerne have en six-pack .. Jeg er ikke tyk, men lidt buttet omkring maven, og det ville hjælpe mig med at spille fodbold hvis jeg ikke havde så meget omkring maven ...
Så mit spørgsmål er hvordan jeg hurtigst får en six-pack ... Ja træne min mave, men hvad med kosten ? Hvad må man, og hvad må man ikke spise .. Og hvordan træner man maven hurtigst muligt, med størst effektivitet ..

Sorry hvis du ikke får noget ''direkte'' svar, men folk er lidt trætte af netop det indlæg fordi det er blevet spurgt om mere end 10.000 gange, men jeg giver dig alligevel en hurtig personlig breifing.

Vaskebrættet/six packen/mavemuskler, afhænger langt mere af din fedt% end af din muskelmasse, det er selfølgelig klart at når fedtet er væk, skal der være muskel tilbage at se på. Men: en normal fedt% ligger vel på de 18-20% max. Og for at du skal have noget der ser rimeligt godt ud, skal du ned på en 10-12%, nogle har tydelige abs på allerede 15% men det kræver også en del masse.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster