Hey herinde! Jeg sidder lige og overvejer et nyt program til mit fullbody, det vil sige jeg faktisk overvejer mit første rigtige struktureret program. Jeg er altid bare gået ned i centeret og sagt 8-12 reps af 3 sæt, men kunne godt tænke mig at bruge min viden (det vil sige det jeg har læst) på at bygge et fullbody program op. Jeg har taget udgangspunkt i de samme øvelser som Bill Starr bruger i sit fundament program som er postet inde under de forskellige træningsprogrammer.
Sagen er den at jeg træner mandag, onsdag og fredag - altså tre gange om ugen. Jeg har her nedenunder konstrueret et træningsprogram, og kunne godt tænke mig at høre hvad i har at sige til det! Ideen er at jeg vil fokusere på så meget muskelmasse som nu er muligt. Meningen i programmet er at man bør enten stige i vægt/reps hver uge, gentagelserne er altså kun vejledene, men man må som hovedregel ikke komme under 8 eller over 12. Ris&Ros.
Mandag: 4x8
Squat
Bænkpres
Dødløft
Dumbell side laterals
Barbell curls
Triceps pushdows
Onsdag: 5x5
Squat
Dumbbell Shoulder Press
Bent over barbell rows
Dips
Dumbell rear laterals
Dumbell curls
Skullcrusher/Barbell Lying Triceps Extension
Fredag: 3x12
Squat
Incline bænkpres
Barbell shrugs
Chinups
Dumbell side laterals
Barbell curls
Triceps pushdows
Jeg smider forresten også lige 1-2 mave øvelser ind i hver træningsdag, nok noget crunch/sidebends. Kunne også godt tænke mig at straffe underarmen, men ved ikke hvorvidt det er nødvendigt og om man skal træne den hver gang.
Lige en ekstra: Jeg kunne egentlig godt tænke mig og høre om Bill Starr fundament program er godt til muskelmasse. Når jeg læser om Bill Starr hører jeg han er en strength & condition coach men andre siger hans programmer egner sig til muskelmasse... Nogen der ved hvad man skal tro? I må meget gerne give andre eksempler på gode muskelmasse programer med masser af dejligt gain!