Jeg går på kokke- og tjenerskolen, og skal til at skrive eksamensopgave som ernæringsassistent i denne uge.
Udgangspunktet er, at jeg skal lave en hovedret til en fiktiv person, som skal forøge sin kropsvægt OG sin muskelmasse gennem kost og styrketræning.
Jeg overvejer at lave kyllingebryst stegt i en sund olie, hjemmelavet grovpasta samt en æblekompot. Men jeg skal bruge en slags sauce til pastaen (og kyllingen for den sags skyld), og jeg tænkte først på tomatsauce, men det er udelukket, da vi ikke har tomater til rådighed.
Jeg overvejer derfor en champignonsauce eller en champignon a la creme, men er så kommet i tvivl om, hvorvidt det vil være godt eller skidt med mængden af fløde - som udgangspunkt er det jo ikke sundt, men personen, som jeg skal lave retten til, skal som sagt forøge kropsvægt og muskelmasse, så jeg ved ikke rigtigt, om det vil fungere alligevel?
Derudover er jeg lidt i tvivl omkring fedt vs. komplekse kulhydrater i forhold til målet med retten.
Hvis nogen af jer kan hjælpe mig med svar herinde (gerne i løbet af i dag (lørdag)), vil jeg være ovenud taknemmelig
!På forhånd tak
Mads