Først lige lidt info omkring mig, min kost, og min træning så i kan følge med i mine spørgsmål
Vægt: 64kg
Højde: 171cm
Fedt%: 10,3% (beregnet på en vægt i det lokale motionscenter)
BMI: 21,7
BMR: 1785kcal ((beregnet på en vægt i det lokale motionscenter)
Jeg styrketræner 3 gange i ugen.
Køre lige pt med følgende program:
Øvelsesnavn / Sæt / gentagelser
Squat 3 12
Bænkpres 3 12
Dødløft 4 6
Militarypres 3 12
Bent over Rows 3 12
Pull up 3 12
Dips 3 12
læg 3 12
Mave 3 12
(power curl) 3 12
Det skal også lige siges at jeg har trænet 3 gange i ugen i 2-3måneder nu og at jeg tager en PowerShake efter hver træning (Weightgainer)
Jeg har så skiftet til 4*8 i øvelserne hvor jeg skulle køre 3*12 og omvendt - og skifter senere til 5*5 og starte så på ny med omkring 75% af max kg.
Mine spørgsmål lyder på følgende:
1) Jeg kunne godt tænke mig at få en lavere fedtprocent, så ens muskler virkelig kommer til syne, her tænker jeg generalt overalt, men især ved maveregionen
dette gøres "blot" ved at spise sundt og tabe fedt ikke??2) Da jeg styrketræner 3 gange i ugen, ville jeg være ked af at miste alt for meget muskelmasse i det jeg bliver nød til at tabe mig for at miste fedt, for at opnå en lavere fedtprocent, hvordan undgåes dette bedt muligt?
3) Jeg forstår ikke helt når man siger man skal spise under sit ligevægtsindtag, menes der så de 1785kcal eller skal man gange det med 1,5 fordi det er ens aktivitetsniveau? dette giver så 2677kcal, skal jeg så spise omkring de 2177kcal om dagen? eller er det forkert forstået?
På forhånd mange mange tak!
Mvh Dude