Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Fejl i MOL HST exel ark?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

nok bare mig der er lidt grøn, men synes det ser mærkeligt ud:

Når jeg f.eks. afslutter en 10 reps session i bænkpres, ender jeg med at bænke 49kg. I den efterfølgende rep session på 5 reps, starter jeg med at bænke 41,25kg. Burde jeg ikke ligge 2,5kg over de 49kg fra forrige uge? Er det ikke kun efter en deko., at man kan gå så lavt ned, hvis det skal gi' noget?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har samme HST ark og mit fejler intet. Tror du ikke der står 51 ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog

kan du ikke smide et link til filen, eller selv smide filen op?
Det er lidt svært at hjælpe hvis vi ikke ved hvilken fil det drejer sig om.

Måske har det noget med at den afrunder at gøre. :S
Billede
Brugeravatar

Skovhugger
Nej, der står desværre 41,25. Den er lavere i alle øvelserne.

Ninjagrenen
Yeah, burde jeg have gjort før, ja. Den får du.
Tror ikke det kan være afrundingen, da jeg har sat intervallet til 0,5kg
Vedhæftede filer
3362-hst2.xls
(66.5 KiB) Downloadet 60 gange
Brugeravatar

Jeg tror at det passer meget fint. Det som er meningen er at du skal kunne tage din 5rm bedre end før. Det er en rimelig progression. :) Så bare følg programmet.
Billede
Brugeravatar

Men burde jeg ikke forøge vægten konstant, og ikke gå ned i kilo, når jeg skifter rep antallet ud?
Kan bare ikke forstå, hvordan jeg kan få noget ud af det, hvis jeg f.eks. tager de 50kg 2x10, hvorefter jeg går over til 5 reps, hvor jeg tager 41,25kg 2x5. Så vil jeg da først, ifølge mit hoved, begynder at få noget ud af det, når den overskrider de 50kg, ikk'?
Brugeravatar

SweetLou skrev:Men burde jeg ikke forøge vægten konstant, og ikke gå ned i kilo, når jeg skifter rep antallet ud?
Kan bare ikke forstå, hvordan jeg kan få noget ud af det, hvis jeg f.eks. tager de 50kg 2x10, hvorefter jeg går over til 5 reps, hvor jeg tager 41,25kg 2x5. Så vil jeg da først, ifølge mit hoved, begynder at få noget ud af det, når den overskrider de 50kg, ikk'?

Arket fejler ikke noget. Alt efter hvad du indtaster dine 15, 10 og 5 rm til, vil du få større eller mindre overlap. Umildbart lyder det godt nok af meget. Sikker på dine rm's?

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå så langt ned - måske lidt under, hvad du afsluttede på. Ved ikke, hvad du har planlagt af setvariation, men 2x15, 3x10 og 4x5 er en måde at afhjælpe dit problem på.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
SweetLou skrev:Men burde jeg ikke forøge vægten konstant, og ikke gå ned i kilo, når jeg skifter rep antallet ud?

Arket fejler ikke noget. Alt efter hvad du indtaster dine 15, 10 og 5 rm til, vil du få større eller mindre overlap. Umildbart lyder det godt nok af meget. Sikker på dine rm's?

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke gå så langt ned - måske lidt under, hvad du afsluttede på. Ved ikke, hvad du har planlagt af setvariation, men 2x15, 3x10 og 4x5 er en måde at afhjælpe dit problem på.

Mine rm's er måske lidt upræcise. Kendte kun mine 5 rms, da jeg startede. Har fundet 15- og 10rm ud fra denne rm-beregner: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... -beregner/
synes dog, at de passer meget godt, så jeg tror ikke det er problemet.

Men får jeg overhovdet noget ud af træningen, hvis jeg starter lavere end det forrige? Jeg prøver at følge dit råd, og går "lidt" under det forrige repcyklus.

Jeg er gået ud fra artiklen på siden her, hvor man skal 2 sæt hele vejen igennem, men sæt forrøgningen lyder som en god ide, som jeg godt kunne mig at prøve af. Kunne godt forstille mig, at det blive lidt ineffektivt næste uge med 2x5reps.
Brugeravatar

SweetLou skrev:Mine rm's er måske lidt upræcise. Kendte kun mine 5 rms, da jeg startede. Har fundet 15- og 10rm ud fra denne rm-beregner: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... -beregner/

Men får jeg overhovdet noget ud af træningen, hvis jeg starter lavere end det forrige? Jeg prøver at følge dit råd, og går "lidt" under det forrige repcyklus.

Jeg er gået ud fra artiklen på siden her, hvor man skal 2 sæt hele vejen igennem, men sæt forrøgningen lyder som en god ide, som jeg godt kunne mig at prøve af. Kunne godt forstille mig, at det blive lidt ineffektivt næste uge med 2x5reps.

Det er meningen, at workloaden skal stig, som programmet skrider frem -ikke nødvendigvis vægten.

Der er ikke sandsynligt, at nogen kan gå frem i workload, når de går fra fx 10 til 5 reps, hvis der ikke tilføjes flere sæt. Du kan jo prøve at regne lidt på din workload, hvis du bruger mit forslag til inddeling af sets. Sæt så din startværdi på 5 reps perioden, så workloaden ikke er faldet ved reps skift.

Du kan evt også sætte din progressions procent lidt ned. Jo højere den er, jo større chance er der for overlap.

Sidste mulighed er at bruge et ark, der regner det hele på baggrund af dine 5 rm (som det her på siden).
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
SweetLou skrev:Mine rm's er måske lidt upræcise. Kendte kun mine 5 rms, da jeg startede. Har fundet 15- og 10rm ud fra denne rm-beregner: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... -beregner/

Det er meningen, at workloaden skal stig, som programmet skrider frem -ikke nødvendigvis vægten.

Der er ikke sandsynligt, at nogen kan gå frem i workload, når de går fra fx 10 til 5 reps, hvis der ikke tilføjes flere sæt. Du kan jo prøve at regne lidt på din workload, hvis du bruger mit forslag til inddeling af sets. Sæt så din startværdi på 5 reps perioden, så workloaden ikke er faldet ved reps skift.

Du kan evt også sætte din progressions procent lidt ned. Jo højere den er, jo større chance er der for overlap.

Sidste mulighed er at bruge et ark, der regner det hele på baggrund af dine 5 rm (som det her på siden).

Okay, nu er jeg helt med :) Jeg har modificeret mol arket lidt, så nu passer det med, at workloaden stiger fra 10-5reps i takt med sæt.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster