Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1334
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

Fiskeolie

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

Jeg har altid spist fiskeolie, men siden jeg læste denne artikel har jeg ikke rørt det. I følge artiklen øger indtagelse af fiskeolie, mænds risiko for at udvikle prostatakræft. I artiklen siger de i øvrigt at:
»Der er ingen grund til at spise fiskeolier som kosttilskud. I bedste fald har det ingen virkning.«

Hvad siger I?
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Spiser selv fiskeolie, og hvis jeg har skavanker/skader spiser jeg ekstra da jeg synes det har en effekt. 20 kapsler af Bodylabs om dagen er dog nok alt for meget. Hvor mange artikler findes der ikke som sætter en bestemt type tilskud/fødevarer i forbindelse med kræft?

Er det citat du har inkluderet ikke det samme som de "esksperter" der fraråder brug af proteinpulver?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Du kan sagtens forsætte med at indtage fiskeolie.

Her er en fremragende (engelsksproget) artikel omkring undersøgelsen, som du nævner, og hvorledes mediernes hysteri og manglende videnskabelig forforståelse skaber et problem, som højst sandsynligt ikke findes:
http://www.huffingtonpost.com/dr-jonny- ... _hp_ref=tw

Geografisk sted: Odense

Kostplan: Ingen kostplan

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... raade-dem/

Man kan knap nok tro på de undersøgelser der bliver lavet. Det giver ingen mening at lave undersøgelser som ikke viser en fucking skid. Hvad får de folk penge for?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Den oprindelige artikel fra Politiken, som Pzyrex linker til, fangede også min opmærksomhed da den blev publiceret tilbage i Juli.

Jeg skal indrømme at jeg også, kort, tog konklusion til mig. For det første fordi jeg så Politiken som et nogenlunde kreditabelt medie, dog er jeg blevet klogere, og for det andet fordi udmeldingen kom fra Kræftens Bekæmbelse. Det vidste sig dog hurtigt, som ovenstående postere også henviser, at der er svag, om noget, hold i det videnskabelige arbejde der ligger til grund for anbefalingen.

Det kan direkte irritere mig at en institution som Kræftens Bekæmpelse tager studier som omtalte til sig og laver en nyhed ud af det. Det tog mig bogstavelig talt ikke mere end 5 minutter på Google tilbage i juli at finde den første håndfuld analyser af samme kritiserende karakter som den KBN henviser til.

Dog skal det komme Kræftens Bekæmpelse til rette at det ikke resulterede i en direkte frarådning af fiske olie tilskud, den konklusion må Politiken selv stå til ansvar for (læs evt. nyheden fra Kræftens Bekæmbelse her). Jeg synes dog stadig ikke der noget konkret at lave en nyhed ud af fra Kræftens Bekæmpelses side.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 195.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online