Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

det skulle være ret godt.

cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft

Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Pas på med generaliseringen![]()
Jeg er dog delvist enig, mange klarer sig fint med tunge compund-øvelser til armene, men nogle folk skal måske have 1-2 isoleringsøvelser med.
Jeg skal fx have 1-2 isoleringsøvelser med høj volumen.

cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Jeg er dog delvist enig, mange klarer sig fint med tunge compund-øvelser til armene, men nogle folk skal måske have 1-2 isoleringsøvelser med.
Enig - måske for "hårdt" skrevet. Køre da os selv 1-2 iso med high rep (14-18). Men vigtigt programmet ikke er bygget op omkring arm øvelser

Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Enig - måske for "hårdt" skrevet. Køre da os selv 1-2 iso med high rep (14-18). Men vigtigt programmet ikke er bygget op omkring arm øvelser
Der er vi helt enige. Jeg kan dog ikke se en grund til 14-18 rep? Virker det for dig mht. masse? (så vidt jeg husker er det, det du går efter?)
Jeg vil selv til at begeynde med 10x10 i armene, når jeg kommer i gang med træningen igen.

cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Der er vi helt enige. Jeg kan dog ikke se en grund til 14-18 rep? Virker det for dig mht. masse? (så vidt jeg husker er det, det du går efter?)
Jeg vil selv til at begeynde med 10x10 i armene, når jeg kommer i gang med træningen igen.
Ja det virker for migJeg har altid fået klart bedst resultat med high rep (10-18) på alle øvelser ud over DL, Bænk og squat hvor jeg til tider køre Low rep.

Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Ja det virker for migJeg har altid fået klart bedst resultat med high rep (10-18) på alle øvelser ud over DL, Bænk og squat hvor jeg til tider køre Low rep.
Det viser lidt hvor meget man skal passe på med at generalisere : )
Jeg kører selv 5x5 og så vil jeg til at køre 10x10 i isoleringsøvelser til armnene - det virker for mig

N*E*R*D skrev:
Færre reps på større øvelser og flere reps til mindre øvelser...Er i sikker på at det er fordi det giver bedst resultater eller er det bare det der er mest behageligt?

Okay, problemet i det her tilfælde er bare, at jeg for totalt nemt ved at få pump-fornæmelse omme i lænden. Og så er resten af min træning stort set smadret, fordi at jeg ikke kan støtte på den af samme grund

BodyBlom skrev:Jacob skrev:N*E*R*D skrev:
Færre reps på større øvelser og flere reps til mindre øvelser...Er i sikker på at det er fordi det giver bedst resultater eller er det bare det der er mest behageligt?
Jeg gider ikke køre 10x10 i de store øvelser, men det kan også være farligt at køre 10x10 i nogle af de store øvelser, da ens teknik ofte begynder at fejle.
Det giver også gode resultater for mig så ledes.
Men jeg tror jeg vil prøve det med 10x10, lyder som en god idé. Har godt læst om det program der blev bygget på den måde. Troede bare det var forbeholdt basisøvelser?

BodyBlom skrev:roedz skrev:Okay, problemet i det her tilfælde er bare, at jeg for totalt nemt ved at få pump-fornæmelse omme i lænden. Og så er resten af min træning stort set smadret, fordi at jeg ikke kan støtte på den af samme grund
Ok det lyder sgu mærkeligt, hvordan gør det ondt?
Jamen ligesom et pump du får i armene vil jeg sige. Altså det syrer godt til og bliver ved med det i et godt stykke tid. Og det gør det altså i for langt tid til at jeg gider sidde og vente på det. Og så er træningen stort set færdig. Det er møj irreterende.

BodyBlom skrev:Jacob skrev:BodyBlom skrev:roedz skrev:Okay, problemet i det her tilfælde er bare, at jeg for totalt nemt ved at få pump-fornæmelse omme i lænden. Og så er resten af min træning stort set smadret, fordi at jeg ikke kan støtte på den af samme grund
Ok det lyder sgu mærkeligt, hvordan gør det ondt?
Jamen ligesom et pump du får i armene vil jeg sige. Altså det syrer godt til og bliver ved med det i et godt stykke tid. Og det gør det altså i for langt tid til at jeg gider sidde og vente på det. Og så er træningen stort set færdig. Det er møj irreterende.
Prøv at læn dig op ad en mur, når du tager barbell curls. På denne måde eliminerer du lændens overtagelse mere, måske kan dette hjælpe.
Det kunne selvfølgelig være en idé. Vi har bare ikke rigtig nogle vægge at læne sig op ad.
Er det virkelig så vigtigt at den skal ligge der?

N*E*R*D skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Jacob skrev:cj8000 skrev:Arme vokser på basisøvelser som dødløft, bænkpres og squat (frigivelse af test osv.). Drop alt det iso træning og fyr op under nogen tunge basisløft
Det viser lidt hvor meget man skal passe på med at generalisere : )
Jeg kører selv 5x5 og så vil jeg til at køre 10x10 i isoleringsøvelser til armnene - det virker for mig
Og det gør slet ik ondt at køre highrep i "mindre øvelse" nej nej det brænder ik....

BodyBlom skrev:Hvad skal ligge hvor?
Dødløften

BodyBlom skrev:Jacob skrev:BodyBlom skrev:Hvad skal ligge hvor?
Dødløften
Hvordan kom du ind på dødløft?
Jeg troed vi snakked om Barbell Curls.
Men er du sikker på din teknik i dødløft ikke lige skal tjekkes? det lyder som om det ikke kun er træt efter dødløft du føler, men at der også er lidt smerte i det pga. forkert teknik
Det var fordi nogle af de andre havde skrevet at de synes den skulle placeres anderledes hehe.
Er rimelig sikker på min teknik er korrekt, har en spotter til at holde øje hvergang

BodyBlom skrev:Jacob skrev:BodyBlom skrev:Jacob skrev:BodyBlom skrev:Hvad skal ligge hvor?
Dødløften
Hvordan kom du ind på dødløft?
Jeg troed vi snakked om Barbell Curls.
Men er du sikker på din teknik i dødløft ikke lige skal tjekkes? det lyder som om det ikke kun er træt efter dødløft du føler, men at der også er lidt smerte i det pga. forkert teknik
Det var fordi nogle af de andre havde skrevet at de synes den skulle placeres anderledes hehe.
Er rimelig sikker på min teknik er korrekt, har en spotter til at holde øje hvergang
Ved din spotter nok om dødløft så?
- nu forstår jeg hvad du mener med "skal den bare ligge der så."
Og jeg vil sige den skal ligge som en af de 3 første øvelser, du kan så prøve at variere volumen lidt og måske teknikken.
Ja det skulle jeg mene.
Men jeg prøver lige at ændre lidt på det.

BodyBlom skrev:Okay, jeg prøver det.
Tak for hjælpen

Bridge skrev:Er der en øvelse man kan køre i stedet for milipres som giver det samme ??

Bridge skrev:Er der en øvelse man kan køre i stedet for milipres som giver det samme ??

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster