Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MJ92 skrev:Hej alle på bodybuilding.dk.
Jeg har efterhånden i en del artikler rundt omkring, set at der bliver sat fokus på at det ikke er godt at få for meget protein. I stedet for at gå i overvejelse om hvad der er rigtigt og forkert, vælger jeg nu at spørge eksperterne (jer).
Hvornår får man efter jeres mening for meget protein? Ved godt dette er individuelt fra person til person, men hvor meget over skal man ligge før det kan blive kritisk og hvad er det egentlig man kan skade ved at have det for højt?
Ifølge beregninger (vejer 85 i skrivende stund), så skal jeg selv have godt 170 g protein dagligt. Et hurtigt kig på min kostplan fortæller at jeg ligger på godt 250 g dagligt pt! Ville i, hvis i var mig, overveje at få sænket dette indtag?
Ser frem til et godt svar - og evt en debat om proteinerne.

MJ92 skrev:Ja det kan jeg på papiret. Problemet er at jeg skal have mit protein lige efter træning og ud over det så drikker jeg en gainer i løbet af dagen, som egentlig primært hjælper mig med at komme op på et vis antal kcal..

Legend skrev:MJ92 skrev:Ja det kan jeg på papiret. Problemet er at jeg skal have mit protein lige efter træning og ud over det så drikker jeg en gainer i løbet af dagen, som egentlig primært hjælper mig med at komme op på et vis antal kcal..
Spis noget mad i stedet.

MJ92 skrev:Legend skrev:MJ92 skrev:Ja det kan jeg på papiret. Problemet er at jeg skal have mit protein lige efter træning og ud over det så drikker jeg en gainer i løbet af dagen, som egentlig primært hjælper mig med at komme op på et vis antal kcal..
Spis noget mad i stedet.
Ville jeg også gerne. Men bruger primært gaineren på arbejdet.
- anyway, der må kunne skæres andres steder. Faktum er at i ville anbefale at jeg skar lidt ned?

lækkerfyr24 skrev:MJ92 skrev:Legend skrev:MJ92 skrev:Ja det kan jeg på papiret. Problemet er at jeg skal have mit protein lige efter træning og ud over det så drikker jeg en gainer i løbet af dagen, som egentlig primært hjælper mig med at komme op på et vis antal kcal..
Spis noget mad i stedet.
Ville jeg også gerne. Men bruger primært gaineren på arbejdet.
- anyway, der må kunne skæres andres steder. Faktum er at i ville anbefale at jeg skar lidt ned?
ja.
Jeg drikker ½ liter mælk efter træning og et glas før træning, det virker også fint - der er intet magisk over en shake og kommer ik til at mangle noget

Derfor jeg somregel drikker et glas før træning for at kompensere, om det har noget at sige det ved jeg sq ikke, sådan har jeg altid gjort detandreas7074 skrev:Siden mælks proteinindhold primært er kasein, ville det så ikke være uhensigtsmæssigt at drikke det efter træning ift. en shake? - Eller er det bare en myte?

andreas7074 skrev:Siden mælks proteinindhold primært er kasein, ville det så ikke være uhensigtsmæssigt at drikke det efter træning ift. en shake? - Eller er det bare en myte?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster