Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 967
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 964

Følg bodybuilding.dk på

For meget kardio?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bb.dk

Jeg kører fullbody 3xugentlig og fodbold 3xugentlig
Men hæmmer fodbolden min muskelvækst selvom jeg bulker og kropsvægten stiger?

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Næppe. Hvis du stiger i vægt og bliver stærkere, så lad være med at bruge krudt på at spekulere over det. Cardio er sundt og - i tilfældet fodbold - sjovt. Det er også vigtige faktorer.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Kort sagt ja. Længerevarende udholdende træning vil ikke have en positiv effekt på din muskelvækst - specielt ikke hvis den ligger på de dage hvor du skal restituere fra et tidligere træningspas.

Du kan imødekomme dette problem ved at styrketræne samme dage som du spiller fodbold og ved at kompenserer for din forbrænding igennem din kost. De dage du spiller fodbold, alt efter varigheden, skal du kompenserer for din forbrænding ved at indtage flere kalorier. Det samme gælder de dage du styrketræner.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Phindborg skrev:Kort sagt ja. Længerevarende udholdende træning vil ikke have en positiv effekt på din muskelvækst - specielt ikke hvis den ligger på de dage hvor du skal restituere fra et tidligere træningspas.

Du kan imødekomme dette problem ved at styrketræne samme dage som du spiller fodbold og ved at kompenserer for din forbrænding igennem din kost. De dage du spiller fodbold, alt efter varigheden, skal du kompenserer for din forbrænding ved at indtage flere kalorier. Det samme gælder de dage du styrketræner.

For det første: manden skriver, at han stiger i vægt - dét er ikke en faktor. For det andet: hvis han ikke har ambitioner om den store scene, så er det simpelthen så forsvindende, hvad fodbold 3 x om ugen vil betyde (i negativ sammenhæng). Sundhed er andet og mere end BB. Fodbold er god cardio, og så er det sjovt - det skal alt sammen med i det samlede regnskab.

I øvrigt:

Da jeg i sin tid startede med at træne, gik jeg ligesom mange andre, ekstremt meget op i små ligegyldige detaljer. Det resulterede i, at jeg ofte traf nogle meget dumme beslutninger i forhold til min træning.

Jeg var eksempelvis meget forhippet på at optimere min restitution, og fravalgte derfor ofte andre former for fysisk aktivitet, i den tro, at det på en eller anden magisk måde ville undertrykke det stimulerede vækstrespons. Jeg var så fanatisk på dette område, at jeg ofte takkede nej til basketball med vennerne, eller en tur i svømmehallen. Ekstremt ærgerligt. Ikke kun fordi jeg gik glip af en masse sociale ting, men også fordi det var baseret på en fejlagtig opfattelse. Når man først har stimuleret et vækstrespons, så kan man ikke bare gå ind og ”slukke” for det, fordi man træffer en række uhensigtsmæssige valg. Tværtimod. Den form for fysisk aktivitet kan i bedste fald bidrage til større styrke og mere masse.

- Jagd i følgende artikel: http://news.bodylab.dk/artikler/3184-fo ... ere-masse-
Brugeravatar

Moby Dick skrev:
Phindborg skrev:Kort sagt ja. Længerevarende udholdende træning vil ikke have en positiv effekt på din muskelvækst - specielt ikke hvis den ligger på de dage hvor du skal restituere fra et tidligere træningspas.

For det første: manden skriver, at han stiger i vægt - dét er ikke en faktor. For det andet: hvis han ikke har ambitioner om den store scene, så er det simpelthen så forsvindende, hvad fodbold 3 x om ugen vil betyde (i negativ sammenhæng). Sundhed er andet og mere end BB. Fodbold er god cardio, og så er det sjovt - det skal alt sammen med i det samlede regnskab.

I øvrigt:

Da jeg i sin tid startede med at træne, gik jeg ligesom mange andre, ekstremt meget op i små ligegyldige detaljer. Det resulterede i, at jeg ofte traf nogle meget dumme beslutninger i forhold til min træning.

Jeg var eksempelvis meget forhippet på at optimere min restitution, og fravalgte derfor ofte andre former for fysisk aktivitet, i den tro, at det på en eller anden magisk måde ville undertrykke det stimulerede vækstrespons. Jeg var så fanatisk på dette område, at jeg ofte takkede nej til basketball med vennerne, eller en tur i svømmehallen. Ekstremt ærgerligt. Ikke kun fordi jeg gik glip af en masse sociale ting, men også fordi det var baseret på en fejlagtig opfattelse. Når man først har stimuleret et vækstrespons, så kan man ikke bare gå ind og ”slukke” for det, fordi man træffer en række uhensigtsmæssige valg. Tværtimod. Den form for fysisk aktivitet kan i bedste fald bidrage til større styrke og mere masse.

- Jagd i følgende artikel: http://news.bodylab.dk/artikler/3184-fo ... ere-masse-

Jeg svarer på hans spørgsmål: "Er cardio hæmmende for muskelvæksten". Om fodbold er sjovt kan jeg sjovt nok ikke svare ham på. Jeg vil dog give dig ret i at så længe vægten stiger og kosten har den rigtige sammensætning - så er det ikke noget stort problem.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Et sådant svar er jo ubrugeligt grundet dets banalitet. Alt skal sættes i en kontekst - op på det niveau (og det er naturligvis en antagelse, dog en ret sandsynlig en), trådstarter træner på, så har det ingen reel eller betydende negativ effekt, om han spiller noget bold 3 gange om ugen. Tværtimod bidrager det til en generel sund krop. Det kan man så vægte op med en 1 cm. større biceps, hvis man ynder.
Brugeravatar

Tusind tak for jeres brugbare svar :)

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online