Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

Forbedring af vægtab og styrketræning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle

Jeg er i den situation at jeg er begyndt at løbe og styrketræne en del og vil i den forbindelse gerne give det et ekstra boost.... (Jeg løber 3 x 10 KM om ugen) + (Jeg træner 4 gange 1,5 times styrketræning om ugen)

Min date er som følger:

181 cm høj
87 KG
31 år gammel

Mit mål er at tabe mig og stramme op over det hele.

Er der noget i vil anbefale jeg gør og tager evt. kosttilskud såsom protein / kreatin.
Andre gode råd og hvad jeg skal gøre for at optimere min træning er MEGET velkomne

Ser frem til at høre fra jer....

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kig i artiklerne på siden :wink:
"Keep away from those who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you believe that you too can become great.”
- Mark Twain

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Hvilket program kører du med nu?
Brugeravatar

Reputation point: 5

ntp9 skrev:Hvilket program kører du med nu?

Jeg har ikke noget fast program endnu....

Jeg har håndvægte, vægtstang samt curl stang som jeg træner med derhjemme

Jeg går ud fra du løber for at tabe dig - men hvis du samtidig vil have noget ekstra ud af din løbetræning bør du ændre dit program. 3 x 10 er selvfølgelig 30km om ugen, men på mange løberelaterede sites anbefales at du i stedet løber f.eks. 1 x 8 km, 1 x 12 km og 1 x 10 km. Hvis du så ovenikøbet gør ét af dine ugentlige træningspas til et intervaltræningspas sker der pludselig ting og sager med din løbeform.
Et intervaltræningspas kunne være 2km opvarm, 3x1500m interval og til sidst 2 km afjog.
Bakketræning og sprint er derudover med til at træne dit afsæt, så du bliver bedre til at komme fremad og derved bliver din løbeøkonomi også bedre. O:)

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvordan er dit energiniveau i løbet af en uge? Hård styrketræning så mange gange samt udmarvende cardio - du må være wasted?

Kan anbefale dig at prøve HIIT/Tabata i stedet for dine lange løbeture. Tror det vil gavne dig - uden at kende din form :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Hvordan er dit energiniveau i løbet af en uge? Hård styrketræning så mange gange samt udmarvende cardio - du må være wasted?

Kan anbefale dig at prøve HIIT/Tabata i stedet for dine lange løbeture. Tror det vil gavne dig - uden at kende din form :)

Tabata er en nem måde at forbedre sit VO2-max på, men det kræver at man har viljen til at presse sig selv allout hver gang man løber hvis man vil have den maksimale effekt af det. Det medfører også en forholdsvis lang tid restitutionstid efterfølgende, men hvis han kan få det til at passe ind med sin bentræning er det helt sikkert en mulighed. Jeg ville dog selv være påpasselig med at lave tabata alt for mange gange, på grund af skadesrisikoen. Og hvis løbet er I hans program for at sikre et fornuftigt kalorieforbrug, er det de længere distancer han skal satse på :)

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Garik skrev:Hvordan er dit energiniveau i løbet af en uge? Hård styrketræning så mange gange samt udmarvende cardio - du må være wasted?

Jeg har vildt meget energi jeg har tabt 12 KG på 2 måneder... så det er gået hurtigt.....
jeg er en del øm men det er ikke noget som jeg går "ned på"

JannikD skrev:

Tabata er en nem måde at forbedre sit VO2-max på, men det kræver at man har viljen til at presse sig selv allout hver gang man løber hvis man vil have den maksimale effekt af det. Det medfører også en forholdsvis lang tid restitutionstid efterfølgende, men hvis han kan få det til at passe ind med sin bentræning er det helt sikkert en mulighed. Jeg ville dog selv være påpasselig med at lave tabata alt for mange gange, på grund af skadesrisikoen. Og hvis løbet er I hans program for at sikre et fornuftigt kalorieforbrug, er det de længere distancer han skal satse på :)

Tabata er selvfølgelig ikke noget, man skal lave hver dag. Men HIIT kan du godt lave en tre-fire gange og begge dele er genialt til fedtforbrænding - og væsentlig nemmere at restituere fra end steady state cardio i flere timer.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

JannikD skrev:

Jeg har for ca. 1 måned siden haft problemer med at få undt i mit ene lår, dette er gået væk nu så jeg tror jeg vil træne lidt "moderat" (venne min krop til det) har kun løbet i i lidt over 2 måneder....
men det lyder fedt HIIT/Tabata (HAR LÆST LIDT OM DET) tror jeg vil prøve om en måneds tid....

Skal jeg suplere min træning med protien / kreatin eller måske noget andet?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster