Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 702
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 700

Følg bodybuilding.dk på

Forkel mellem taljemål og "mavemål"

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bb.dk

Jeg har lidt fedt på den nederste del af maven som jeg arbejder på at slippe af med. Ikke noget voldsomt, men det ser sg ikke så pænt ud, så det arbejder jeg på at slippe af med vha. kalorieunderskud, regelmæssig styrketræning og en smule cardio.

Jeg har nærmest en OCD agtig tendens til at måle og logge i et excel ark, og jeg kan se at der generelt er ca 9 cm forskel på mit taljemål og mit mål omkring den tykkeste del af maven, et par cm under navlen. Pt. 80 cm talje, 89 cm mave.

Spørgsmålet er så hvad der er en realistisk målsætning? Jeg vil gætte på at man stort set altid vil fylde mere omkring maven end taljen? Eller er det kun et spørgsmål om at komme langt nok ned i fedtprocent?

Hvis spørgsmålene giver mening for andre end mig, ville det være fedt med at høre om i har samme udfordring eller lidt erfaring om hvor meget i er lykkedes med at gøre forskellen mindre!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 157.50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Men man vil jo ikke gøre forskellen mindre? Tror i hvert fald de fleste går efter V-formen med en smal talje, den bliver jo selvfølgelig smallere af at du smider fedt men hvor smal ens talje er i forhold til maven er jo genetik. Der er ikke så meget at gøre ved det medmindre man vil have en højere fedtprocent.
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du vil sandsynligvis se en lavere ratio jo længere du kommer ned i fedtprocent. Naturligvis afhængigt af hvor meget fedt du deponerer omkring hoftekammen kontra taljen. Dog er en forskel på 9 centimeter ganske fornuftigt.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Resith skrev:Men man vil jo ikke gøre forskellen mindre? Tror i hvert fald de fleste går efter V-formen med en smal talje, den bliver jo selvfølgelig smallere af at du smider fedt men hvor smal ens talje er i forhold til maven er jo genetik. Der er ikke så meget at gøre ved det medmindre man vil have en højere fedtprocent.

Tjaeh, jeg tænker nu at forskellen gerne skulle blive mindre i takt med at jeg slipper af med noget af det stædige fedt - tanken er ikke at gøre taljemålet større :)
Jeg har smidt 5 kilo de sidste par måneder og det går da den rigtige vej med mavefedtet men der er stadig noget tilbage - jeg tænkte at det kunne være der var nogen som havde prøvet at cutte ned til 8-10% som havde en mening om hvor stor forskel de havde på talje/mave på det tidspunkt. Og selvfølgelig er alle forskellige... Måske har jeg bare ligget i kcal underskud så længe at jeg begynder at min hjerne virker dårligt og stiller helt skæve spørgsmål :whistle:
Tak for svar :)

Styrkeliste

Kudos skrev:Du vil sandsynligvis se en lavere ratio jo længere du kommer ned i fedtprocent. Naturligvis afhængigt af hvor meget fedt du deponerer omkring hoftekammen kontra taljen. Dog er en forskel på 9 centimeter ganske fornuftigt.

Giver god mening, tak :)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster