Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Første progressionscyklus

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg skal starte på min første progressionscyklus og jeg kunne godt tænke mig lidt respons på den måde jeg regner med at gøre det.
Jeg har holdt en uges dekonditionering, for at musklerne vil reagerer på de lave vægte i starten af cyklussen.
Mit program bliver et 2-split 5*5 med bryst/triceps/mave og ryg/biceps/ben.

Før tog jeg 65-70kg i bænk når jeg kørte 5*5, hvordan vil i så anbefale at min progression ser ud? hvordan lyder det her?
Uge 1 - 50kg
Uge 3 - 55kg
Uge 5 - 60kg
Uge 7 - 65kg
Uge 9 - 70kg

er det bedre at stige lidt hver uge i stedet for 5kg hver anden? Skal jeg sigte efter en større stigning i alt?
Og så regner jeg bare med at køre en lignende progression i resten af øvelserne.

Hvis der er nogen der kender et program der ligner det jeg foreslår, så sig gerne til :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er selv gået igang med samme program, så det er rart at se andre prøve det samme.
Jeg er en smule mere ambitiøs, da jeg kører programmet på 8 uger i stedet for 10.
Så vidt jeg husker, at kører man med en stigning på ca. 5% om ugen, få for dig ca. 3,5Kg om ugen. Så måske du godt kunne smide lidt mere vægt på?! En anden ting som du nok skal justere er, at efter de 10 uger skulle du gerne kunne tage mere end da du begyndte, så hvis du tog 70Kg før, så måske sigte efter 80? Og med en (måske også lidt ambitiøs) stigning på 5Kg om ugen, så kunne du starte så lavt som 30, selv om det måske lyder lidt i underkanten. En anden måske mere realistisk formel, er 3 Kg om ugen i 10 uger, hvilket vil give dig en startsvægt på 50Kg (80Kg-10*3Kg).
Jeg håber ikke at jeg har forvirret mere end forklaret, da jeg som sagt selv kun lige er begyndt på samme program. Under alle omstændigheder ønsker jeg held og lykke.
En ting som jeg til gengæld ikke er sikker på, er isolationsøvelser. Her er det svært at stige med 5% om ugen, hvis man f.eks. laver lateral raises med 12-14Kg og vægtene springer med 2Kg. Den er der måske nogle andre der kan forklare????

Keep training.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg regner med at se hvordan formen bliver når jeg kommer hen mod uge 5-6 og så måske øge stigningen lidt :)
Mht isolationsøvelser, så tror jeg bare at jeg kører progression på de store øvelser, og så f.eks. lat raises, der starter jeg bare lidt lavt, og så stiger lidt med nogle ugers mellemrum :)
Men det er godt nok svært for mig at vænne mig til at køre med en vægt hvor jeg egentlig ikke anstrenger mig særlig meget :/

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online