Træningsstruktur:
Al min træning har været centreret omkring store compound-øvelser: squat, bænkpres, dødløft og military press.
Jeg har de sidste 4 uger kørt en bænkpres-cyklus baseret på Smolov træningsprincippet - inkluderet i programmet er selvfølgelig også en hel masse squat og dødløft samt diverse support-øvelser. Min cyklus slutter i morgen med, hvad der formentlig bliver, det hårdeste træningspas jeg nogensinde har kørt. Derefter kører jeg lidt deload og så skal jeg have målt mine nye 1RM sidst i næste uge - det bliver spændende!!
Stats:
Jeg vejer pt. 85 kg. Jeg har taget 5 kg på siden jeg startede med at træne i midten af maj - udfra mit spejlbillede at dømme ser det ud som om det meste er muskelmasse
Edit: jeg tænkte at jeg hellere måtte lægge mine nuværende 1RM ind også.
Squat: ukendt, da jeg indtil videre aldrig har maxet et stævne-godkendt squat (parallel eller derunder) men umiddelbart vil jeg estimere den til 80 kg
Bænk: 80 kg
Dødløft: 110 kg
Umiddelbart vil jeg vurdere min største force til at være bænkpres. Min svageste øvelse er uden tvivl squat, så den får nok lidt ekstra fokus de næste par måneder.

de quads skal sgu have tæsk i næste cyklus!! Det kan ikke være rigtigt at jeg er stærkere i bænk end i squat!

). Men da jeg godt kunne klare presset i første sæt besluttede jeg mig for at fortsætte! Der er seriøst sket fremskridt på dødløften - for 1½-2 mdr siden, da jeg maxede sidst, kunne jeg ikke engang løfte 115 kg fra jorden!