Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1688
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1686

Følg bodybuilding.dk på

Frysetørret mad til overlevelstur

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har besluttet mig for at tage på overlevelsestur til Norge; verdens flotteste land (efter min mening).
Jeg har købt det meste af udstyret, såsom telt, rygsæk, sovepose, osv. men mangler stadigvæk en hel del, især mad.

Jeg har har "kun" tænkt mig at tage mad med til omkring 10 dage, og derefter vil jeg (forhåbentligt) overleve af naturen.

Det billigste mad jeg har kunne finde ind til videre, er dette: http://www.bjergkaeden.dk/travellunch-d ... ype-1.aspx
180,- pr. dag for +3000 kcal.

Det er jo egentlig billigt nok, men kan det ikke gøres billigere?
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Må jeg spørge hvad din baggrund er for turen? Set en masse Bear Gylls? :)

Min pointe er, at du med dit indlæg ikke umiddelbart virker til at kende meget til det område du vil bevæge dig ud i, og derfor risikerer at blive emne for en search and rescue. Hvis ikke du er velbefartet i at finde blot din frysetørrede mad, hvordan skal det så ikke gå i ødemarken.

Jeg kender dig selvfølgelig ikke, og mit spørgsmål er som sådan ment alvorligt nok.

Frysetørret feltrationer er bedst og billigst at få fra sine army bekendte, som vælter sig i skidtet.
Sidst rettet af Mr.TopGear 11. jan 2015, 21:07, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog

Hvis du er til flot og barsk natur vil jeg sige, at Norge får kam til sit hår af New Zealand og Canada.

Styrkeliste

Tak for tippet med militær mad! Jeg kender tilfældigvist en, som er i militæret lige nu.

Min bagrund for turen er, at komme væk fra alt hvad der er sikkert og trygt, samt at uddanne mig.
Det er korrekt at jeg ikke kender området, da jeg ikke har besluttet mig for hvor i Norge det skal foregå endnu.

Jeg har i tankerne at gå, og campere langs en elv, hvor jeg har tænkt mig selv at fange min mad, i form af laks og ørreder.
Jeg har desuden massere af erfaring som lystfisker (også i Norge).
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Lyder som en brav oplevelse. Husk dog at informere dine omgivelser om hvilken rute du cirka vil følge og have en gps locator med dig. Bare for en sikkerheds skyld, hvis du tænker at tage udenfor alfars vej. Skal du have andre med, eller er det din egen personlige spirituelle rejse? :)

Du bør også sætte dig grundigt ind i Norges flora og fauna, samt medbringe fiskeudstyr, da dine proteiner jo sikkert primært skal stamme fra fisk efter ti dage.

Edit! Doh, læste ikke lige dine sidste to linjer inden jeg skrev...

Styrkeliste

Det bør også være aftalt på forhånd, hvornår du skal give lyd fra dig i løbet af turen. Hvornår på sæsonen skal det være? Tænker myggenet mv. såsom insektbidsikre bukser også vil være en god ting for dig at tage med...

Styrkeliste

Det er altid billigere i England - http://evaq8.co.uk/Ration-Packs.html
Om det smager godt skal jeg ikke kunne sige. Men det fra Orifo.dk smager meget godt. Dog dyrt.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Kostplan: Vis kostplan

Du er SÅ meget ude på dybt vand! Tag og start med en helt stille tur på et par dage eller tre, hvor du går en markeret tur på fjeldet. Så får du lidt ide om hvad det kræver af udstyr og påklædning.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er smagen meget forskellig på de forskellige pakker, og jeg kan varmt anbefale at købe lidt forskelligt og prøvesmage det først.

Der ud over kan du spare en del penge ved at spæde op med ris/pasta, da du primært har brug for massere af kulhydrat på sådan en tur.

Morgenmad kan klares med havregryn der blandes med sukker og kogt vand. Det giver en god og energirig grød. Evt. med lidt olie i.

Find også et proteinpulver du kan lide når det er blandet med vand, og tag noget af det med.

Alt i alt gælder det om at spare på vægten, smagen kommer generelt i anden række på sådan en tur. 20 dage er LANG tid at have mad med til.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster