Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody, Kost, gain og Cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Forum,
Jeg har brug for hjælp fra nogle af jer som har teorien iorden :)

Det jeg går og tænker over er om det er muligt at lave en kostplan hvor man gainer efter træning + den kommende hviledag og derefter cutter på sin 2 hviledag.

Eks: Jeg træner mandag og Torsdag ( fullbody ), ville det i det tilfælde så være muligt at spise 500 kcal over på træningsdagen + den kommende hviledag ( Altså mandag og tirsdag ), for detfor at cutte onsdag som er 2. hviledag. Og så detefter gentage mønstret med Kcal overskud torsdag ( træningsdag ) og fredag, og så cutte lørdag + søndag ? :)

Jeg håber nogle af jer Kost "nerds" kan hjælpe mig :) Tak

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ideen bag korte bulk og cut cyklusser er at drage fordel af det hormonelle opsving der er fra bulk til cut og omvendt..............dette vil du ikke opnå ved så hurtig en transaktion........jeg ville anbefale 4-6 ugers bulk efterfulgt af 1-2 ugers cut

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Nej, fordi du ligger en enkelt dag i kalorieunderskud, så cutter du som sådan ikke der.

Og hele ideen i sig selv er idiotisk. Du bruger ikke KUN dagen efter din træning på at restituere, men højst sandsynligt flere dage efter. Hvis du ligger i kalorieunderskud hver gang det er 2. dag efter et træningspas, smider du en del gains væk.

Billede

Dog kan du sagtens spise et par hundrede (+/-, alt afhængig af dit træningsniveau, forbrænding og en masse andet) på dine hviledage. Men læg stadig i kalorieoverskud, da dine muskler som sagt stadig er i gang med sin restitution.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog

Syntes faktisk din idé er ganske fin men optimalt er den måske ikke:-)
Er det fordi du bange for der skulle komme lidt fedt på siderne?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Hvis det er fordi du er bange for at tage fedt på (som jeg formoder), hvorfor så ikke bare spise således at du ikke tager på?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:Hvis det er fordi du er bange for at tage fedt på (som jeg formoder), hvorfor så ikke bare spise således at du ikke tager på?

Hvis man blot vil ligge på ens ligevægtsindtag - hvorfor så træne?
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Styrkeliste

Thez skrev:
Borumpas skrev:Hvis det er fordi du er bange for at tage fedt på (som jeg formoder), hvorfor så ikke bare spise således at du ikke tager på?

Fordi han er fedtforskrækket? Fordi han er tilhænger af langsom fremskridt så han kan bibeholde le abs?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hey, tak til jer der tager jer tid til at svare. Først, jeg spiser ikke ligevægts indtaget, da jeg selfølgelig gerne vil have lidt ud af min træning.:)
Og ja, jeg ved godt man også restituerer på 2. Dagen, dog tænker jeg, måske ikke korrekt, at kurven er knækket en del der.
Grunden til at jeg overhovedet tænkte på denne alternative metode, er at jeg kun træner 2 gange ugentligt, og synes at der ryger for meget fedt på, hvis jeg ligger i marginalt overskud alle ugens 7 dage, samtidig med at jeg kun træner de 2 dage :)
Det jeg søger er en mere kontrolleret vægtforøgelse, der passer godt med et 2dags ugentligt fuldbody program.
Mvh

Balodis skrev:Hey, tak til jer der tager jer tid til at svare. Først, jeg spiser ikke ligevægts indtaget, da jeg selfølgelig gerne vil have lidt ud af min træning.:)
Og ja, jeg ved godt man også restituerer på 2. Dagen, dog tænker jeg, måske ikke korrekt, at kurven er knækket en del der.
Grunden til at jeg overhovedet tænkte på denne alternative metode, er at jeg kun træner 2 gange ugentligt, og synes at der ryger for meget fedt på, hvis jeg ligger i marginalt overskud alle ugens 7 dage, samtidig med at jeg kun træner de 2 dage :)
Det jeg søger er en mere kontrolleret vægtforøgelse, der passer godt med et 2dags ugentligt fuldbody program.
Mvh

Uden at vide det så ville jeg tro det ville være en ide at gå efter en vægt øgning på 0,5-1 kg om måneden altså en meget lille vægt øgning og skulle der komme en enkelt måned uden vægt øgning så fred være med det så øger du bare indtaget en smule det samme gælder hvis du kommer over 1,5 kg så skruer du lidt ned så du samlet set gainer 4-6 kg på halvt år

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Balodis skrev:Hey, tak til jer der tager jer tid til at svare. Først, jeg spiser ikke ligevægts indtaget, da jeg selfølgelig gerne vil have lidt ud af min træning.:)

Jep, fordi man kan KUN opnå fremgang ved at tage på.:)

Hvis du gerne vil tage på langsomt, hvorfor gør du så ikke det? Altså ved at sænke dit overskud, NØJAGTIGT som Candito gør det?
Brugeravatar

Styrkeliste

Kanon, tak for hjælpen.
jeg dropper hermed min eksperimenterende Gain/Cut tanke, og kører et reg. Gain/cut forløb, dog til den stramme side når det kommer til gaindelen.✌️

Borumpas skrev:
Thez skrev:

Fordi han er fedtforskrækket? Fordi han er tilhænger af langsom fremskridt så han kan bibeholde le abs?

Jeg leanbulker selv - der tager man også på? Du skrev:
"Hvis det er fordi du er bange for at tage fedt på (som jeg formoder), hvorfor så ikke bare spise således at du ikke tager på?"

Hvis du træner hvor du hverken lægger i kalorieunderskud (cut) eller overskud (bulk) - ja, et lille overskud (leanbulk) er også kalorieoverskud - så gør du ingen fremskridt med din træning eller fysiske fremtræden.
Brugeravatar

Styrkeliste

BULK I 10 ÅR!

Det der med at skulle cutte den ene uge også bulke i næste uge! det holder ingen steder... :D

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 100.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster