Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody program eller split?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB
Kort om mig:
21 år
189 høj
79,5 kg

Udfra overstående informationer kan de fleste nok regne ud, at jeg skal ha' lidt flere kg. på kroppen. Målet med min træning er at få en flot veltrænet krop med der tilhørende styrke.

Jeg har tidligere trænet on/off, men slet ikke på et seriøst plan. (træningsdage blev droppet, og kosten blev ikke skænket en tanke). De sidste 2 måneder har jeg trænet hver anden dag, og føler efterhånden at træningen er blevet en naturlig del af min hverdag.

Jeg føler derfor, at jeg efterhånden har fået så meget overskud, at jeg nu kan tage fat på de sidste faktorer, der påvirker vejen til mål om en flot veltrænet krop. Dvs. Kost og træningsprogram.

I øjeblikket kører jeg et full body program, som jeg har fået af en ven, som er på Politiskolen. Programmet bærer præg af Politiets fysisk optagelsesprøve, da mange af øvelserne også er dem, som man bliver testet i til prøven. Programmet har jeg kørt de sidste 2 måneder, og føler det har været et godt program, at starte ud med, men begynder efterhånden og spekulere om tiden er ved at være inde til at skifte program. Det er her I kommer ind i billedet, da jeg er helt sikker på, at mange af jer er langt mere kompetente til at vurdere dette end jeg. Mit nuværende program er følgende:

Dag 1:
Lunges 5x8
Kropshævninger - 5x 70% af det antal jeg max. kan lave
Bænkpress`(tung) 4x6
Arm curl og biceps press. 3x8. Udføres som superset

Hviledag

Dag 2
Squat 5x8
Kropshævninger - Samme som dag 1
Bænkpres 5x8
Military press 3x8

Jeg har selvfølgelig selv kigget lidt rundt omkring efter et eventuelt træningsprogram. Jeg har overvejet Bodylabs "Back to basics" http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Så ja, er der nogen, som kan give mig et godt råd med på vejen. Bør jeg først stoppe med mit nuværende program, når jeg føler min udvikling er gået i stå? Eller bør jeg finde et nyt program?

Håber I vil hjælpe mig

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dit program mangler lidt, kast eventuelt et blik på den her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Jeg sakser lige lidt derfra:
Billede
Det du mangler er en dødløft variant og et horisontalt træk, så du kunne nok få gavn af at skifte program.

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Programmet du har der er ganske udmærket.. En af de bedre man kan få af en ven !! Så du er bestemt kommet fornuftigt fra start.

Du nævner styrke er en af dine mål..
Personligt har jeg haft rigtig stor glæder af et program der hedder Stronglifts, som er fullbody program 3 gange om ugen.

Hvis du gerne vil træne 4 gange så er det split du linker til et RIGTIG godt program også! Men for pokker, læs programmet igennem 3-5 gange mindst og sørg for at forstå det ordentlig! Specielt måden du øger vægten på! (Det samme er også gældende med Stronglifts programmet)

Muglebust linker til en newbie guide ! Læs også denne mange gange !

Reputation point: 60

Du kunne også bare fortsætte med at kører fullbody, bare variation. Det kommer an på hvor meget tid du har og hvor meget du vil ligge i det. Du mangler en del i dit nuværende program. Der er ingen vandrætte træk øvelser, ingen hofte arbejde som tidligere bruger skriver, ikke rigtig nogle form for progression.
Hvad er dit mål? Du skriver du skal have nogle kg på kroppen, Så du bliver nød til at træne og spise efter dit mål. Tilstrækkelig nok træning og mad til at tage på.
Du kører efter Politiskolens træning, og da de ikke går op i om man er muskuløs eller ej, er der kun styrke tilbage. Deres program er udelukket kun lavet for at øge styrke. Derfor de relative lave gentagelser.

Hvordan ser din kost ud?

Mvh Christian
EHFA certificeret Personlig Træner

Tak for alle jeres indlæg. Alle råd og gode links bliver taget imod med kyshånd.

Jeg kan se at mit første indlæg måske godt kan uddybes lidt bedre.

Først og fremmest har jeg intet problem i at øge antallet af træningsdage på en uge. Med mit nuværende program rammer jeg Gym 3/4 om ugen. Såfremt mit fremtidige program kræver flere dage, så det sådan det bliver. Mit nuværende program er jeg også glad for, men er i tvivl om jeg rammer de forskellige kropsdele "dybt" nok, hvis I kan føle mig? Det jo ikke et program med et væld af forskellige øvelser. Fx. er der ikke deadlift i programmet, som Muglebust også påpeger. Ikke fordi deadlift absolut er et personligt must for mig, men har indtrykket af at deadlift er ret essentielt og en af basic øvelserne i manges programmer, hvilket vel ikke er helt uden grund. Så er det dumt at undvære?

PTfriis skrev:Hvad er dit mål? Du skriver du skal have nogle kg på kroppen, Så du bliver nød til at træne og spise efter dit mål. Tilstrækkelig nok træning og mad til at tage på.
Du kører efter Politiskolens træning, og da de ikke går op i om man er muskuløs eller ej, er der kun styrke tilbage. Deres program er udelukket kun lavet for at øge styrke. Derfor de relative lave gentagelser.

Hvordan ser din kost ud?

Mvh Christian

Kort sagt er mit mål at få opbygget muskelmasse, så jeg kan få en veltrænet krop. Håber på at få en god blanding mellem større muskler og en god sjat styrke, men større muskler er min første prioritet. Jeg har ingen ambitioner om en dag at skulle stå på scenen, eller blive den nye stærkmand. Overhovedet. Ved ikke om det er et ordentligt svar? :lol:

Jeg er bevidst omkring, at grundstammen for at få de gode resultater bliver lagt i køkkenet igennem ens kost. Før jeg startede med min træning spiste jeg decideret usundt. Derfor har det hele været lidt af en omvæltning for mig, så for ikke at "knække nakken" i projektet har jeg valgt at gribe det an på en lidt atypisk måde. De seneste 2-3 måneder har været med en langsom opstart, hvor jeg blot har fokuseret på at spise sundt og varieret, samt blevet mere opmærksom på, hvor stor en mængde af mad min krop egentlig skal have. Det kan lyde meget simpelt, men føler det har været den rigtige måde at gå i gang på for mig, da jeg tidligere ikke har kunne overskue at starte på træning med stram diæt på samme tid. Det har jeg simpelthen ikke kunne holde.

Så mit næste skridt er at få kosten helt på plads, hvilket jeg har planer om at få fra den 1/2 (Hvor jeg flytter hjemmefra btw. da jeg til det tidspunkt får fuldstændig kontrol over maden i huset.) Dvs. få udregnet ligevægtstal og få ramt mine makrotal etc. Men for at svare på dit spørgsmål, så er min kost uden decideret struktur i øjeblikket, hvilket gør at jeg mange dage formentlig slet ikke får indtaget det mængde mad, som det kræver for at jeg kan vokse.

Har du et bud på et mere optimalt træningsprogram? Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at træne med et program, som har en del mangler kontra det mål jeg har. :lol:

Gripz skrev: men har indtrykket af at deadlift er ret essentielt og en af basic øvelserne i manges programmer, hvilket vel ikke er helt uden grund. Så er det dumt at undvære?

Jeps, det er en super øvelse. Og den er godt for egoet, da det typisk er den øvelse du kan loade fleste skiver på :)
B2B er et fint program til dine mål, alternativt kan du nappe et af dem fra newbie guiden, eller supplere dit nuværende med de ekstra par øvelser, et "komplet" program skal helst dække de 6 kategorier jeg postede før.

Reputation point: 5

PTfriis skrev:Mvh Christian

Du skal lade være med at underskrive dine beskeder således.

Reputation point: 65

chucksteak skrev:
PTfriis skrev:Mvh Christian

Du skal lade være med at underskrive dine beskeder således.

Hvorfor må jeg ikke det?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster