Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1029
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1026

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Min makker foreslog vi skulle swappe til et fuldbodyprogram, og køre det igennem en fire måneder, før vi igen slog os på split-programmerne. Mest fordi det, for vores begges vedkomne, er lang tid siden vi har kørt fullbody - med tungt fokus på basisøvelser, frekvens og volumen.

Hans idé er dette program:

Pas A)

Squat: 1x12-15, 3x8, 3x5-6, 1x2-3, 2x8
Pull-downs: 1x12-15, 3x8, 2x5, 2x8
Dips: 4x8
Crunches ell. dragonflags: 3x10

Pas B)

Dødløft: 1x10-12, 3x5, 2x3, 2x5
Bænk: 1x12-15, 3x8, 2x5-6, 2x8
Rows: 1x10-12, 3x8-10, 2x6, 2x8
Russian spins: 3x10

Mandag: A
Tirs: off
Ons: B
tors: off
Fre: A
Lør:B
Søn: off

.. og forfra.

Noget kritik?
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg forstår det ikke helt det er som om du har lavet et 2 split program? eller er det bare mig?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Ali skrev:Jeg forstår det ikke helt det er som om du har lavet et 2 split program? eller er det bare mig?

Bare fordi det ikk er samme øvelser, rammer det stadig samme muskler hver træningsgang. Så der er skam et fullbody.

Solide øvelser, men hvorfor de mange forskellige rep range og regner i med at køre alle de forskellige reps igennem hver gang?
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jeg kan godt følge idéen i at I vil mixe det lidt op så det ikke er det samme ud og ind hver gang. Umiddelbart, så mener jeg dog at øvelses valget fra den ene dag til den anden ikke supplere/erstatter hinanden godt nok.

Eks. i workout A har du ingen rigtig bryst øvelse. Dips rammer selvfølgelig en smule, men det er slet ikke nok. Skulle jeg mixe det op ville jeg nok vælge at køre alm. BB Bænkpres den ene gang og så evt. køre den som DB Bænkpres i det efterfølgende workout. Eller alm. den ene gang og incline den anden, alt efter hvad ønsket måtte være.

Du har også skiftet dødløft ud med squat i workout nr. 2. Det er to forskellige øvelser der ikke erstatter hinanden. Igen ville jeg hellere køre med en squat variant den ene gang og en anden den anden gang. Ligeså med dødløft.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Old school skrev:
Ali skrev:Jeg forstår det ikke helt det er som om du har lavet et 2 split program? eller er det bare mig?

Bare fordi det ikk er samme øvelser, rammer det stadig samme muskler hver træningsgang. Så der er skam et fullbody.

Solide øvelser, men hvorfor de mange forskellige rep range og regner i med at køre alle de forskellige reps igennem hver gang?

Idéen med reprange er at køre heavy på volumen, med en tilvirket pyramideopbygning - evt. dropsets indimellem.
Brugeravatar

Pind skrev:Jeg kan godt følge idéen i at I vil mixe det lidt op så det ikke er det samme ud og ind hver gang. Umiddelbart, så mener jeg dog at øvelses valget fra den ene dag til den anden ikke supplere/erstatter hinanden godt nok.

Eks. i workout A har du ingen rigtig bryst øvelse. Dips rammer selvfølgelig en smule, men det er slet ikke nok. Skulle jeg mixe det op ville jeg nok vælge at køre alm. BB Bænkpres den ene gang og så evt. køre den som DB Bænkpres i det efterfølgende workout. Eller alm. den ene gang og incline den anden, alt efter hvad ønsket måtte være.

Du har også skiftet dødløft ud med squat i workout nr. 2. Det er to forskellige øvelser der ikke erstatter hinanden. Igen ville jeg hellere køre med en squat variant den ene gang og en anden den anden gang. Ligeså med dødløft.

Hvis man nu kørte programmet sårn:

man: A
tirs: B
ons: A
tors: B
fre: off
.. og forfra, så burde frekvensen vel blive holdbar?

Ellers kan jeg godt følge dig, skal det være A-off-B-off-A-off-B-off osv. så skal øvelsesvalget udvides.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
Old school skrev:

Idéen med reprange er at køre heavy på volumen, med en tilvirket pyramideopbygning - evt. dropsets indimellem.

Hvorfor med pyramide opbygning??
Det kan da gøres bedre mener jeg.

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... l=pyramide

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... omsearch=1

SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Old school skrev:

Hvorfor med pyramide opbygning??
Det kan da gøres bedre mener jeg.

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... l=pyramide

Tak for link.. - det får mig jo til at revurdere min nye begejstring ved pyramide-træning en del! Måske jeg skulle holde mig til opvarming og workset, evt. dropset, som jeg plejede.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Hvis man nu kørte programmet sårn:

man: A
tirs: B
ons: A
tors: B
fre: off
.. og forfra, så burde frekvensen vel blive holdbar?

Ellers kan jeg godt følge dig, skal det være A-off-B-off-A-off-B-off osv. så skal øvelsesvalget udvides.

Jo, men du har stadig muskelgrupper der bliver ramt igen og igen med 24 timers mellemrum, og så 4 dage i streg.

Hvis du vil træne på den måde du stiller det op der, så bør man vælge et 2-split i mine øjne. Ved et normalt FB køre du som du nævner det selv A-off-B-off-A-off-B-off osv. så kroppen får lov til at restituere. Undtagelsen er SDH, som man normalt ikke køre over en længere periode.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00