Jeg er i den situation at jeg skal flytte om 1-3 måneder, og da jeg ikke endnu ved hvor det bliver, vil jeg ikke melde mig ind i et center. Jeg har søgt efter andre hjemmetræningsprogrammer, og de er bare blevet bedt om at melde sig ind i et center. Derfor frabedes alle "meld dig ind i et center, det andet kan ikke svare sig" kommentarer
.Jeg har aldrig styrketrænet seriøst, og jeg har de seneste 3-4 år ikke rørt en håndvægt eller noget ander jern der skulle løftes. Det er altså et ret basic fullbody program der søges, med de redskaber jeg nu har til rådighed. Det må meget gerne være et program med en masse øvelser, og så hårdt som muligt. Jeg skal have nogle tæsk. Jeg vil gerne træne for masse, og forestiller mig derfor noget 3x12. Det kan dog være jeg er forkert på den her.
Jeg har følgende at gøre godt med: En chinup bar, to dumbbells med 12kg vægtskiver samlet, et gulv og en seng. Jeg har prøvet at lave et lille udkast til et program, eller nærmere har jeg fundet nogle øvelser jeg kunne forestille mig skulle bruges. Jeg har særligt søgt efter øvelser hvor der kun skal bruges en dumbbell ad gangen, da jeg ellers kommer til at mangle vægtskiver.
Chinups
Pullups
Armbøjninger
Curls
Goblet squats (Tak til Anmoho)
Two-arm triceps extensions
DB side-bends
Bent-over one arm deltoid raise
One arm front raise
Triceps kickback
Kneeling one arm row
Stiff legged dødløft
Stationary Lunges
Jeg vil meget gerne have kritik til:
Hvilke øvelser skal jeg bruge?
Hvilken rækkefølge skal de laves i?
Skal der være variation, mht. hvilke øvelser jeg bruger?
Er 3x12 fint, eller skal jeg vælge noget andet?
Hvis der er andre ting, så skyd løs.
Håber i gider at bruge lidt tid på at hjælpe mig igang!